post Fengpui, campanie online virala si amuzanta

September 13th, 2006

Insemnare despre: advertising,amuzante,internet — clickio @ 3:05 pm

In timp ce imi mancam salata, am dat peste www.fengpui.ro, un element online al campaniei lansate de Uniunea Crescatorilor de Pui din Romania, creat de webstyler.

Site-ul este o incursiune in lumea gatitului unui pui, din perspectiva unor puicute care si-au pierdut capul pentru a se desfata cu un jacuzzi la abur, pentru se infrumuseta cu bronzare la gratar, pentru a se fragezi la impachetare in condimente si asa mai departe.

La final, abia, mesajul pe care il asteptam: “puiul gatit e bun”. Jos cu aviara!
Se preteaza oare puiul cel mai bine la campanii virale? :) Sa vedem daca Fengpui se va apropia de succesul lui Subservient Chicken.

Oricum, in afara de faptul ca situatiile sunt haioase, si te fac sa zambesti, singura legatura a acestui minisite cu mesajul “puiul gatit e safe/bun/whatever” nu se realizeaza decat prin slavirea ritualului gatitului. Insa legatura asta nu e destul de evidenta, necesita putina cugetare asupra ideii, si nici gatitul nu devine din prima atractiv doar pentru ca prezinti perspectiva puiului mioritic, care abia asteapta sa fie mancat, si se pregateste pentru asta cu tot dichisul :)

Nu e cea mai moderna campanie posibila, avand in vedere puiul atotservitor de mai sus, insa e o continuare a unui inceput, dupa teaserul Seat Leon de la inceputul anului.
Urmeaza sa fie lansat, astazi, si un joc, Stapanul Gratarelor, pe care il astept cu nerabdare pentru a-l comenta. Revin pe tema asta.

A propos de campanii virale: Richard ne arata un exemplu foarte, chiar foarte amuzant, la care am ras cu lacrimi. Colegele mele nu au ras, insa cred ca masculii speciei ar fi o masa critica suficienta pentru a propaga mesajul. Ramane de vazut daca publicul tinta va aprecia gluma, deocamdata micul meu sondaj informal arata ca nu prea.

Update: Ne-am dat seama, dupa ce ne-am revenit din criza de ras, ca e un self-promo al agentiei respective. Asa e cand ai mult de lucru si nu gasesti timp pentru a te bucura in liniste de un clip publicitar. Din noua perspectiva, colegele, carora le aratasem, recunosc, doar prima parte, acum o considera foarte buna :)

5 Comments »

  1. Ionut, … depinde de colege :) Am trimis linkul la cateva cunostinte feminine din industria creativa, si se pare ca a fost savurat la maxim, fara retineri :) Oricum, e … cel putin memorabil.

    Comment by Richard — September 13, 2006 @ 3:40 pm

  2. Stai, ca ne-am prins ca e self-promo. Explicatia e mai sus :) )))))

    Si, Richard, ce zici de fengpui.ro?

    Comment by clickio — September 13, 2006 @ 3:53 pm

  3. Proiectul este gandit in urma campaniei cauzate de Gripa Aviara. Uniunea Crescatorilor de Pui din Romania “lucreaza” la acest proiect inca din lunile mai-iunie.

    Activitatile ar trebui sa se intinda pe parcursul a catorva luni iar bugetul trece chipurile de 900.000 de euro.

    In paralel, membrii Uniunii au si cateva campanii pe TV pe milioane bune (vezi Avicola Bacau).

    De asemenea, campania este lansata la inceput de toamna deoarece se asteapta un nou val de focare de gripa aviara.

    Comment by Bogdan Gavrila — September 13, 2006 @ 5:28 pm

  4. Cred ca la Fengpui totul este prea evident, prea facil – nu mai exista senzatia de joaca, de “hai sa descoperim ceva” in toata povestea. Si umorul e oleaca rarefiat, chiar daca se leaga la un moment dat de dilema “oul sau gaina”, sau de expresii colocviale gen “ce puii mei?!”. Probabil clientul a fost nerabdator sa puna totul pe tapet, fara sa lase loc de explorare, fara sa tina cont de faptul ca utilizatorul doreste sa se simta oarecum (macar un pic) inteligent si surprins de mesaj.

    Daca as vrea sa fiu un pic malitios, as zice ca, in cazul in care bugetele vehiculate de Bogdan Gavrila in comentariul precedent sunt “pe bune”, rezultatele ar trebui sa fie si ele la un alt nivel de performanta decat ceea ce vad in acest moment. Oricum, sunt convins ca producatorii pot mai mult de-atita. Pina una-alta, ma intreb ce doreste sa previna, mai exact, campania ? … Au fost chiar asa dezastruoase vanzarile de pui in perioada nefasta a pseudo-intoxicarii aviare, sustinuta cu atita aplomb si pricepere de media romaneasca? Are cineva niste statistici, cu cat s-a modificat profitul “Crevediilor” de pe tot teritoriul romanesc? Oare KFC chiar a iesit in minus in lunile respective? Asteptam detalii :)

    … Revenind acum la aviara si Stapanul Gratarelor, am gasit mai demult pe site-ul Carcotasilor un joc mai idiotzel (si cu atit mai catchy in fond!), pe aceeasi tema, Aviar Terminator ii spune (http://jocuri.carcotasii.ro/aviar.html) … o grafica funny care nu-mi da senzatia stringenta de Corel, un action extrem de simplu care se lasa cu friptane peste tot prin zapada, ce mai, aviara tare-n cioc, tragi cu pushka, hai norok! :)

    Comment by Richard — September 14, 2006 @ 8:29 pm

  5. Mie imi place, si imi place chiar toata campanie lor…e mult mai bine asa decat sa face o campanie patetica in care sa se roage de popor sa cumpere pui sa altfel dau faliment producatorii….

    Comment by Sergiu — November 20, 2006 @ 10:53 pm

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a comment




mulu