post Ratecard unic in publicitatea online din Romania

September 15th, 2006

Insemnare despre: advertising,internet — clickio @ 5:16 am

Am pornit de la un indemn al lui Vlad Popa (specialist in publicitate online la Media Direction) catre piata, de a face un ratecard pentru tot internetul romanesc, unul din lucrurile care i se par lui ca lipsesc pe piata de publicitate online din Romania.

Sa vedem daca si de ce putem sau nu construi un astfel de ratecard national.

Asadar, avem:

1. lista de site-uri vandute de Ad Evolution, la ei pe site, si cred ca daca ii contactezi, iti trimit si preturile de lista.
2. Ratecardul MediaPro Interactiv
3. Ratecardul, sau mai bine zis, aplicatia de planificare online Arbomedia
4. Mai e si tanara agentie Mediacafe, a lui Mihai Fanache, care intentioneaza sa vanda niste site-uri, am auzit din mai multe surse ca ar vinde si Yahoo

5. Singurul loc important unde inca nu e transparent(adica disponibil public) ratecardul e la netbridge – vodanet – smi, coalitia nou-formata, insa probabil, urmeaza sa se lamureasca mai intai intre ei. Insa poti cere:

  • un RC de la netBridge pentru site-urile lor+ site-urile Active Soft (care a preluat si site-urile webmaker- 220.ro, sfatulmedicului.ro si referat.ro)+ site-urile realitatea tv(Realitatea.net, NewsIn.ro si TheMoneyChannel.ro)+ ce era in oferta lor inainte si nu e acum nici la AdEv, nici la MPI;
  • un RC de la vodanet pentru site-urile lor;
  • si un ratecard de la SMI pentru site-urile Magnetique+ Cotidianul + TVR.

netBridge are, ca site-uri proprii, deci pe care sigur le vinde singur:
www.jucaushii.ro
www.sentimente.ro
www.okazii.ro
www.trafic.ro
www.curs-valutar.ro
www.aman2.ro
www.hr-romania.ro

www.hit.ro
www.auto.ro

6. Mai e Cable Direct, dupa cum spunea Orlando:

www.discovery.ro
www.axn.ro
www.timeoutbucuresti.ro
www.kickeronline.ro
www.7plus.ro
www.movieplex.ro

7. ROL.ro, care se vinde singur. Cu cat si in ce conditii, sa ne zica Alina
8. Oare cat timp va mai accepta neogen plata CPC, acum ca e cel mai mare portal din Romania?:)

In concluzie, cred ca daca dai cateva telefoane se rezolva. Asteptam, insa, si alte clarificari, care ii vor usura munca lui Vlad si a celorlalti specialisti implicati in vanzarea de spatiu publicitar online.

Mi-a scapat ceva din vedere? Voi cum vedeti problema?
Repet, pentru eternitate: ce am scris aici e parerea mea personala, si nu cea a companiei la care lucrez, adica MediaPro Interactiv.

4 Comments »

  1. Ionut,
    Problema nu este sa am ofertele. Trebuie sa poti oferi ceea ce ai in oferta. Se intampla in piata sa ce ofere site-uri fara sa fie intelegeri (contract) cu site-ul.
    Am facut propuneri la clienti (bine ca sunt pentru 2007) care acum nu mai sunt posibile. Pachetele negociate nu mai sunt la aceeasi regie.
    Anul asta si Arbo si Netbridge au avut probleme cu chestia asta.

    Comment by Vlad Popa — September 15, 2006 @ 11:58 am

  2. [...] As I was surfing my blogroll, I found Vlad Popa discussing about the Romanian IAB and his own wishes about the organization – hope that some of them will come true but the chaos I was telling you is not easy to deal with. One of the ideas on Vlad’s post was to put together a rate card for all the Romanian websites and also to have real-time online system that will tell the advertiser certain facts about the running campaigns, available spaces and so on – now I see that Ionut Oprea opened a post on his blog in which he is trying to unite all the rate cards from all the agencies – I think that this two posts will be interesting to follow in the near future. [...]

    Pingback by Core Target - Business blog with Bogdan Gavrila » The Internet Advertising Market is growing sky high in Romania — September 15, 2006 @ 1:35 pm

  3. Adauga pcforum si okey la smi ;-)

    Comment by Dan — September 15, 2006 @ 9:57 pm

  4. [...] Fiind vineri seara, am jucat o “mima” cu Ioana (8 ani), iar dupa ce s-a culcat am dat o fuga prin blogosfera. Prima oara am intrat la Orlando si m-am bucurat alaturi de el ca publictatea revine pe .ro. Ionut Oprea ne anunta si rate-cardurile. Apoi am trecut pe la Varabiescu si am gasit o foarte interesanta discutie despre manageri si lideri. Manafu s-a intors la yahoo, iar Radu Ionescu este pe cale sa-si faca abonament la o spalatorie auto ). De la Bradutz am aflat de workshopul de la Cluj pe teme new media si am trimis si eu acolo un reprezentant al diviziei online a GSP (Liviu Comaneanu). De la jurnalismonline.ro unde puteam trece? La Iulian Comanescu, normal. E incintat de noua grila a Realitatii TV. Traseul mi-a fost busculat si am ajuns pe blogul haios al Lulutzei (hai, rulmentul!). Back la Iulian, caci nu mai stiam incotro s-o iau, si am virat catre Florin de la Hi-Q, care anunta un proiect curajos si simpatic http://www.e-ok.ro. Andressa sau Zoso? Zoso intii. Hopa, e cam ofticat pe blogareala…nu-l deranjez. Trec la Andressa. Cred ca-i e foame ). Scrie o gramada de rinduri si ne trimite la un restaurant prin Iancului, Emmi. Ajung in apartamentul 69. La Bobby. Tare faza cu amicul ). Revin la mine pe blog doar ca sa-l gasesc mai usor pe Beldie. E prins de fotbal in brate. Il las cu speranta ca o sa citesc zilele urmatoare o alta povestire din viata lui de student (mai are multe de spus). Hai la Eram. Antonio imi da de citit. Interesante comentariile! Theo are treaba cu Bergenbier si Honda, Engambament  se cauta-n alta viata, colectia de poze a lui Vivi ramine impresionanta, iar comentariile lui Radu Theodor (mi-e dor de criticile tale la adresa GSP-ului ) la un interviu cu Pitzi sint delicioase. Finalul il rezerv pt http://www.bloGSPort.ro. Somn usor! [...]

    Pingback by Gusti Roman » Blog Archive » Am dat o fuga prin blogosfera — September 16, 2006 @ 12:40 am

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a comment




mulu