post Impotriva unei piete imobiliare intepenite

September 25th, 2006

Insemnare despre: marketing,romania perfectibila,romanisme — clickio @ 11:56 pm

M-am confruntat de multe ori cu agentii imobiliari si modul lor de a-si face treaba. Acum cativa ani, a trebuit sa le aduc extras de cont, ca sa ma creada ca imi caut cu adevarat apartament, si nu sunt un pusti trimis de concurenta sa ii spioneze, cum probabil li se mai intamplase. Insa au numarat cateva zerouri, si am depasit momentul. (cititi dupa click despre un serviciu care schimba ceva pe piata imobiliara)

M-au scos, apoi, la plimbare, cu matizul. Dupa cateva zile de cautari, cea mai mare parte a apartamentelor pe care ma duceau sa le vizitez nu erau nici pe departe ceea ce cautam. Si fusesem destul de clar, pe langa numarul de camere dorite, estimasem si un numar de metri patrati pe care ii consideram suficienti, si precizasem toate atributele de confort pe care mi le doream, insa asta nu ii opreau pe agentii cu care discutam, mai multi, in acelasi timp, de la mai multe agentii, sa imi propuna apartamente, care, inca de la inceput, aveau mai multe sau mai putine camere decat imi doream.

In final, dupa ce am gasit apartamentul cel mai apropiat de maximul pe care il puteam obtine cu banii, agentul norocos mi-a propus sa impartim banii de comision si sa tragem in piept agentia. Mai tarziu, am aflat ca le propusese acelasi lucru si fostilor proprietari, insa nu mai conta,eu iesisem oricum la jumatate.

Piata imobiliara, si in Bucuresti, si in provincie, e doldora de agenti imobiliari amatori, care nu au pic de respect nici pentru clientul care le trimite o solicitare cat mai concreta cu ceea ce isi doreste, si nici pentru proprietarul pe care il terorizeaza zilnic cu vizite inutile. Senzatia cu care au ramas aproape toti cei cu care am vorbit pe tema asta e ca “agentiile nu fac nimic pentru comisionul pe care il platesc”. Tot ce fac e sa citeasca ziarul, sa contacteze proprietarii, si, eventual, sa dea anunturile in locul lor. Dupa care se asteapta sa vanda orice oricui. Cumparatorii devin, astfel, pe buna dreptate, frustrati, uneori si vanzatorii, si e si normal ca intr-o situatie ca asta unii sa vrea, iar altii sa fie de acord, sa scurtcircuiteze comisionul agentiei.

Oricate contracte de vizionare si mijloace de protectie s-ar inventa, tot exista mijloace prin care ura clientilor fata de agentiile imobiliare se poate manifesta.

E posibil sa fim pe drumul cel bun. Matei mi-a povestit despre Magazinuldecase.ro prin intermediul rubricii unde am anuntat ca voi scrie despre orice produs sau serviciu care mi se pare interesant. Magazinuldecase.ro este un serviciu online, unde contra sumei de 10 euro orice vanzator isi poate afis maximul de detalii despre proprietatea in cauza, iar cumparatorul are ocazia sa il contacteze direct. Teoretic, lipsa agentiei inseamna mai multi bani pentru vanzator, si mai putini pentru cumparator.

Ramane de vazut succesul si norocul pe care il va avea acest serviciu pe piata noastra. Sanse are destule.

Am scris despre Magazinuldecase.ro pentru ca e primul serviciu imobiliar care isi propune sa schimbe ceva. Restul nu au facut decat sa strice si mai mult piata, oferind anunturi care nu mai erau valabile, pentru ca autorii le introduceau pe mai multe site-uri odata, si de mai multe ori, dand ocazia agentiilor sa isi intinda si mai mult tentaculele.

23 Comments »

  1. Ionut – nu e o mega-noutate, si sincer mi-e greu sa cred ca ar putea avea succes.

    imobiliare.ro are categoria anunturi particulari (gratuite), pe anuntul dai find dupa “proprietar” si gasesti anunturile (gratuite).

    Nu e usor sa atragi anunturi ca proiect nou… eu am zis de doua si nu sunt de departe singurele.

    Sunt de acord insa cu observatiile tale legate de agenti imobiliari…

    Comment by radu ionescu — September 26, 2006 @ 9:02 am

  2. E o noutate prin faptul ca exclude din start intermediarii si schimba perspectiva, spre deosebire de site-urile imobiliare obisnuite. Simpla intentie nu e suficienta pentru a-i aduce succesul, insa daca reuseste sa schimbe ceva, am sa contribui pentru statuia lui Matei :)

    Da, exista optiunea “anunturi de la particulari”, atat pe unele site-uri de profil, cat si in unele publicatii tiparite, insa acolo rolul lor nu e decat de a alimenta agentii imobiliari de mai sus.

    In plus, ei ofera si un mijloc interesant de a imbunatati comunicarea dintre vanzator si cumparator, fara a fi nevoie de un agent, care oricum nu face jobul asta cum trebuie, pentru ca daca ar face-o, n-am mai avea discutia asta.

    Pe mine m-ar bucura sa aiba succes, si spun asta doar din perspectiva unui ocazional client de imobiliare in ro.

    Comment by clickio — September 26, 2006 @ 9:26 am

  3. ai dreptate, dar again, zona de anunturi imobiliare e o zona care are nevoie de masa de trafic, Fusu stie :)

    Comment by radu ionescu — September 26, 2006 @ 10:49 am

  4. Cred ca le lipseste descrierea business-ului cu 3 imagini si 2 pararafe.
    Eu am intrat si m-am uitat pe site 5 minute, am inceput sa citesc si apoi am iesit ( de obicei ies dupa 5 secunde ) . Am revenit aici si am inteles care-i spilu…

    Comment by Bogdan — September 26, 2006 @ 1:23 pm

  5. Am cautat de curand un apartament si pot sa spun ca am constatat o crestere a “calitatii” agentilor imobiliari. Si am fost placut surprinsa ca agentii nu m-au dus nici macar o data sa vad un apartament mai scump sau mai mare decat ceea ce specificasem. Eram informata inainte, telefonic, daca doresc sa vizionez orice se abatea de la specificatii. Am lucrat cu mai multe agentii, vreo 6, multe dintre ele le-am contactat pe Internet. Si legat de Internet, cea mai mare nemultumire a mea a fost lentoarea cu care mi s-a raspuns la mesajele lasate pe mail. Daca ii sunam, le captam atentia imediat. Insa la aceleasi informatii date prin email, am primit raspuns dupa minim 5 zile, sau n-am primit deloc. Da, piata e foarte mare, dar fara o atitudine si o politica coerenta si corelata nu vor reusi sa retina clienti. Degeaba ai ditai bannerul in Piata Unirii cu agentia imobiliara, iar la ora 17 nu mai raspunde nimeni la telefonul lasat ca si contact, respectiv la mail. A doua oara n-o sa mai sun…

    Comment by Anca — September 26, 2006 @ 4:18 pm

  6. Va multumesc pentru interesul aratat pentru proiect, dar as vrea sa lamuresc niste aspecte:

    Diferentierea fata de orice alt serviciu, disponibil la ora actuala, este ca NUMAI persoanele particulare isi vor putea publica proprietatea in baza de date. Mai exact, noi vom fi cei care o vom introduce, dupa ce vom verifica ca ea exista si nu sunt niste date fictive introduse de un agent imobiliar. MagazinulDeCase garanteaza pentru acest lucru, deoarece pentru fiecare client un reprezentant va merge la fata locului, va colecta informatiile intr-un mod obiectiv, va fotografia camerele sau alte spatii relevante fixate dupa anumite standarde si criterii.
    Practic, cumparatorul nici nu va mai fi nevoit sa colinde zeci de proprietati, ci va putea face o preselectie din fata calculatorului.

    @Radu, promitem un lucru: nu vom dezamagi la capitolul vizibilitate:)

    Scuze celor care au citit toate acele informatii, cam insipide, de pe site. Continutul actual este adresat exclusiv celor care doreau sa-si vanda proprietatea si este doar o prezentare partiala a proiectului.
    Din pacate, e mult prea greu de discutat despre o piata si atitudinea noastra fata de ea in doar cateva cuvinte. In cateva zile, serviciul efectiv va fi disponibil si speram ca lucrurile sa fie mult mai bine intelese atunci.

    @Anca, noi nu spunem ca nu exista agenti imobiliari profi. Din pacate, sau din fericire pentru Magazinuldecase, marea majoritate a celor 2-3 agentii de pe fiecare strada din Bucuresti (sau din provincie) n-au chiar nicio treaba cu domeniul imobiliar. Singurul motiv pentru care ei cer mii de euro sa te plimbe de la un apartament la altul este ca la ora actuala au acaparat orice suport media care gazduieste spatiu publicitar pentru zona de imobiliare.

    Comment by Matei — September 27, 2006 @ 8:58 pm

  7. Diferenta o face faptul ca cer bani per anunt. O agentie care nu face nimic pentru client n-o sa vrea sa puna 1000 de anunturi de cate 10 euro pe acest site. Asa e aproape garantat ca pe site sunt anunturi fara intermediar si agentii.

    Comment by Ionut Popa — September 28, 2006 @ 12:33 pm

  8. Nu e singurul. Hmm. Succes!

    Comment by (zis+2) rob — October 1, 2006 @ 10:00 pm

  9. Robert, mai stii si alt serviciu similar? Sau la ce te referi?

    Si despre magazinul tau online cand imi dai sa scriu?:)

    Comment by clickio — October 1, 2006 @ 10:30 pm

  10. Imi place ideea cu magazinu de case si eu in trecut am gandit o asemenea afacere daca i se poate spune afacere, doream sa fac asa ceva datorita urei fata de agentii imobiliari datorita modului de abordare a clientilor, a ideei de supraoameni pe care o afiseaza fata de “fraieri”…..
    Am renuntat la idee si am revenit la ideea propriu zisa de tranzactii imobiliare in care eu sunt intermediar, dar reprezint numai cumparatorul pt care lucrez si care ma plateste, deoarece consider ca agentiile obisnuite sunt in conflict de interese….cea ce rezulta ca ei urmaresc doar sa-ti ia banii.
    Nu sunt primul cu o astfel de abordare, dar am auzit in presa ca de la anul viitor o sa se schimbe ceva….” agentii imobiliare vor avea dreptul sa reprezinte doar o parte in tranzactiile imobiliare.
    Momentan situl meu este in lucru si va fii gasit la adresa Imobiliare Cluj-Napoca

    Comment by Radu Pop — October 11, 2006 @ 10:04 am

  11. Mai baieti, voi v-ati intrebat vreodata de ce apeleaza oameni la un agent imobiliar? De ce apeleaza la un avocat, la un notar, la un agent de asigurari, etc.? Pentru ca oamenii au nevoie de solutii la problemele lor. Simplul fapt ca o sa aiba initial contact direct cu proprietarul nu o sa faca decat sa-si piarda timpul. Solutia profesionala nu poate veni decat de la un agent imobiliar.
    In piata asta, multe agentii imobiliare nu-si au locul si la fel multi agenti dar asta este vina celor care trebuiau sa impuna niste standarde de calitate si niste conditii minime eliminatorii.
    Eu cred ca serviciul asta o sa-si franga gatul destul de repede si din mai multe motive:
    1. nu o sa aiba oferte multe si de calitate in asa zisa baza de date, pe langa asta nu stiu cum o sa controleze ei daca mai sunt sau nu de actualitate,
    2. oamenii o sa-si piarda timpul la inceput dar cand o sa vada ca singuri nu reusesc sa se descurce cred ca o sa ajute mai mult agentiile imobiliare,
    3. tepele pe care le pot da proprietarii,
    4. NU M-AR MIRA DACA IN SCURT TIMP, ASA ZISUL MAGAZIN DE CASE, SA APELEZE LA ACEL PROGRAM DE MONITORIZARE CARE EXTRAGE DOAR PARTICULARII.

    Mai discutam ca mai sunt 2 ore si sunt curios cum functioneaza acest nou concept pe piata!!!

    Comment by gabriel — October 11, 2006 @ 1:17 pm

  12. Buna seara Gabriel

    Iti multumesc pentru comentarii si pareri.

    1. Numarul de oferte nu se evalueaza la 2 ore de la lansare. Este un proiect nou pentru piata din Romania, proiect ce functioneaza cu succes in afara. Am lansat acest serviciu in primul rand pentru ca se simtea nevoia de asa ceva pe o piata monopolizata de puzderia agentiilor imobiliare neprofesioniste. Si in plus, mizam ca va avea succes. Indentificarea imobilelor vandute din baza de date se va putea face foarte simplu (utilizam o metoda deja testata in cadrul unor servicii, din alte tari, bazate pe aceeasi idee – de a putea vinde fara intermediari) bazandu-ne pe faptul ca niciun vanzator nu va dori sa fie deranjat de telefoane inutile postvanzare. Daca se va dovedi ca cineva are totusi astfel de placeri, atunci vom putea face noi verificari directe pe baza sesizarilor. – nu pricep ultima propozitie
    daca vrei sa avem o discutie mai ampla legata de modul de functionare al softului sau despre echipa MagazinuldeCase te invitam la o intalnire.

    2. Pentru a-ti vinde sau cumpara o locuinta este intr-adevar nevoie de cursuri speciale realizate la scoala de agenti imobiliari damboviteni. Nu inteleg de unde ideea ca romani ar fi prosti!!!!! Ei bine nu sunt; si daca au profitat niste agenti imobiliari de ei, acum chiar e momentul sa oprim toata jecmaneala.

    In orice caz sunt destule piete care dovedesc ca exista un procent semnificativ de vanzatori care considera ca se pot descurca si singuri. S-au descurcat altii..cu siguranta ca si romanul va putea vinde incepand de azi apartamentul fara sa mai dea comision…pentru ce? pentru nimic?

    3. Eu cred ca exagerezi si nu are rost sa insistam foarte tare. Pe aceasta piata singurii care dadeau tepe erau agentii imobiliari. Iar noi ne-am asigurat ca le vom reduce serios din activitate.

    4. Adica sa cumparam o franciza a programului si sa vindem mai departe serviciul la supra-pret agentiilor, sau cum?:) Dar in masura in care gasesti si ceva constructiv de discutat noi te asteptam.

    Comment by Matei — October 13, 2006 @ 12:48 am

  13. Radu,

    Dupa cum se anunta si apoi se intampla lucrurile este foarte posibil ca schimbarea, sustinuta legislativ, sa fie urmatoarea: un agent imobiliar reprezinta proprietarul si altul, coleg de-al sau de agentie, reprezinta cumparatorul.

    Referitor la abordarea pe care o ai fata de clientii tai este salutara. Chiar si agentii de prestigiu se afla in conflictul de interese despre care spuneai.

    Comment by Matei — October 13, 2006 @ 12:56 am

  14. Buna ziua, Matei,

    din tot ceea ce ti-am scris eu, nu ai inteles mai nimic sau cred ca ai inteles dar ai raspuns destul de abil, total pe langa. O sa intelegi in timp si o sa-mi dai dreptate.
    M-as bucura foarte tare ca acest serviciu sa mearga, asta ramane sa vedem, nu ar fi decat o alternativa in piata si eu cred ca asta e bine. In acest fel poate ar spori concurenta si toti oamenii ar avea acces la servicii de calitate.

    Ati inceput cu o campanie de marketing destul de agresiva, o sa vedem cat o sa tina. Simplul fapt ca sunteti impotriva agentilor imobiliari nu cred ca face din voi altceva decat niste agenti imobiliari si mai parsivi si mai neprofesionisti decat cei care sunt acum in piata.

    Voi sunteti un altfel de agenti imobiliari care prostesc oamenii si mai tare decat cei de acum, dar voi nu aveti deloc experienta. Chiar nu inteleg de ce dati in agentii imobiliari cand voi sunteti acelasi lucru doar cu un comision mai mic si voi chiar nu faceti nimic pentru el.

    Am observat la tine o mare aversiune in ceea ce priveste agentii imobiliari si agentiile imobiliare, de unde acest lucru? Eu cred ca nu este decat o oarecare invidie deplasata de adolescent necopt inca.

    As vrea sa va cunosc, sa vin sa vad ce fel de oameni sunteti, insa pe site-ul vostru nu aveti nici o adresa, probabil pentru ca sunteti foarte seriosi…

    Comment by gabriel — October 13, 2006 @ 6:11 pm

  15. Gabriel,

    Nu cred ca se ajunge la nimic productiv continuand o discutie in care faci niste afirmatii aberante si mai strecori si cate o mica injurie din cand in cand, asa ca din respect pentru blog eu pun punct aici.

    Dar daca doresti cu adevarat sa discutam gasesti datele de contact pe site si stabilim o intalnire.

    Comment by matei — October 14, 2006 @ 4:20 am

  16. Draga Matei,

    imi pare rau ca tu consideri ca afirmatiile mele sunt aberante. Nu ai incercat sa ma contrazici si sa-ti aduci argumente sub nici o forma. Tragand o concluzie logica de aici, inseamna ca am dreptate si ca tot ceea ce faci tu nu este decat praf in ochi si denigrarea unor oameni. De ce faci tu asta? Cred ca nu vrei sa raspunzi, nu ai facut-o nici mai sus pozand in victima si pe deasupra invoci respectul fata de blog. Unde este respectul tau fata de oameni? Fiecare isi face treaba asa cum considera si cum poate.
    Eu cred ca nu esti decat un alt smecheras de cartier care incearca sa fraiereasca oamenii aratand cu degetul ca de fapt ceilalti sunt aia rai si el face numai bine.

    Daca crezi ca ti-am oarecare injurii imi cer scuze desi stii bine ca am facut doar o constatare si am spus lucrurilor pe nume. Eu cred ca adevarul doare si in ceea ce te priveste pe tine asta este adevarul, sunteti o alta agentie imobiliara care nu face decat sa prosteasca oamenii si chiar ii prosteste, fara sa le ofere nimic si le mai ia si banii. Pacat.

    Pe site-ul vostru singurele date de contact nu sunt decat niste telefoane. Mi-ar placea sa vin sa va cunosc, sa vad unde va desfasurati activitatea, dar cred ca nu sunteti decat o alta agentie de cartier care poate functioneaza intr-o garsoniera de 20 mp intr-un bloc obscur.

    Inchei aici, dragul si pateticul meu Matei.

    Multa bafta!

    Comment by gabriel — October 14, 2006 @ 10:18 am

  17. Super util acest serviciu. Este a doua oara cand vreau sa-mi cumpar un apartament in Bucuresti, vreau sa-l vand pe cel actual si sa-mi iau unul cu o camera in plus.
    Vara asta am stat in Londra si vrand sa-mi inchiriez o casa am descoperit servicii similare. Chiar m-am intrebat de ce nu exista si la noi asa ceva.
    http://www.countyrealestate.co.uk ; http://www.houseweb.co.uk ; http://www.monkeymove.com
    Daca dati o cautare sunt nenumarate. Deci ideea nu este chiar atat de spectaculoasa.
    Oricum, felicitari celor de la MagazinuldeCase si sper ca in curand sa am si pentru ce le multumi, gasindu-mi casa prin site-ul lor.
    Apropo Gabriel, prima tranzactie imobiliara am incheiat-o printr-un agent imobiliar, asta dupa ce m-am lasat pagubas sa gasesc direct proprietarii. Dar n-am inteles pentru ce luati voi acei bani mai exact? Poti sa dezvolti putin?

    Explica-mi si mie in ce consta activitatea agentului care isi duce clientul intr-o locuinta pe care n-a mai vazut-o in viata lui, apoi poarta o pseudo-negociere reprezentand simultan si cumparatorul si vanzatorul (bani cel putin ia de la amandoi).

    Eu am fost obligat sa platesc acum aproape 4 ani, 1500 de dolari degeaba unei agentii, pentru un apartament de 40000 de dolari.

    Gabriel esti doar un agent imobiliar tamp si frustrat.

    frustrat: “sunteti o alta agentie imobiliara care nu face decat sa prosteasca oamenii si chiar ii prosteste, fara sa le ofere nimic si le mai ia si banii. Pacat.” – Prin afirmatia asta reusesti doar sa pari foarte idiot.

    tamp: “Fiecare isi face treaba asa cum considera si cum poate.” – Ok, adica va faceti si voi treaba, agentii imobiliari, dupa bunul plac si conform bunului simt care va lipseste cu desavarsire si apoi ne jupuiti pe noi de bani? Si noua ar trebui sa ne convina. Ca na, trebuie sa mancati si voi.

    Daca v-as gasi pe undeva de vanzare, la kilogram, mi-as lua si eu vreo cativa sclavi. Si v-as munci ca pe hotii de cai, vreo saptamana. Astfel, as considera recuperata investitia pe comisionul vostru de la apartament.

    Comment by ronin — October 14, 2006 @ 11:44 am

  18. Stimati domni,imi caut si eu o casa,am dat cautare pe magazinuldecase ca mi-a zis un prieten,si am ajuns aici.Domnu Gabriel,fiti mai tolerant,toata lumea trebuie sa manance o paine.Domnu matei,ce avet domne cu agentii astia,ca sinteti pornit rau,v-au omorat mama?

    Comment by Florin — November 22, 2006 @ 2:51 am

  19. [...] Tineti minte ca anul trecut in septembrie eram placut impresionat de conceptul site-ului imobiliar Magazinul de Case? Am scris atunci un articol lung despre asta, si s-a aprins in zona comentariilor o discutie la fel de lunga despre agentii imobiliari in Romania si despre acest concept. [...]

    Pingback by Ionut Oprea » Magazinul de case vinde bine — March 5, 2007 @ 10:33 pm

  20. Salutare ! Cel mai interesant ar fi sa stim daca exista anumite “conventii de colaborare” intre magazinuldecase si notarii pe care ii recomanda, expertii cadastrali sau orice alt serviciu recomandat de ei… De unde aceasta intrebare fireasca ….sa facem un calcul : azi 24.03.2007 site-ul are publicate 36 depagini de anunturi a cate 10 anunturi per pagina = 360, un cost mediu de 50 ron = 18.000 ron. O suma foarte mica pentru o activitate ca aceasta sa supravietuiasca… Insa daca ne uitam la lista imobilelor tranzactionate prin intermediul lor 158, ma gandesc ca jumatate s-au realizat prin notarialtul recomandat de ei … rezulta comision. Magazinuldecase ne va spune ca notarii recomandati de ei ne vor da reducere de 5 sau 10 % – imposibil de dat reducere decat in conditiile legii si anume 15% din onoraiul general in cazul asitarii de avocat si 30% reducere din onorariul de ipoteca in cazul in care este vorba de un credit ipotecar. Asadar reducere nu se poate da decat in cazul in care notarul umfla pretul cu 5-10% ulterior le spune ca a facut reducere de 5-10%, iar in final se primeste un comision de la notariat. Daca jumatate din cele 158 imobile tranzactionate au generat un comision de … 10-15% din partea notariatului catre magazinuldecase la un onorariu mediu de 4000 ron rezulta 31.600 – 47.400 ron … Ar fi frumos de stiut … Calculele mele sunt medii si pur speculative. Orice asemanare intre aceste calcule si realitatea este o coincidenta (in cazul in care ar fi vreo asemanare). Nu am nimic impotriva acetui tip de afacere insa necesita concurenta iar daca ne uitam pe RNC o sa vedem ca se apropie vezi agentiadecase.ro, magazinuldecase.eu, agetiadecase.eu, magazinuldelocuinte.ro, lucru care ar fi benefic pentru noi cumparatorii. Oricum BRAVO BAIETI ! Ne ajutati … client vizitator pe magazinuldecase.ro (caut apartament pe siteul vostru).

    Comment by LUKA — March 24, 2007 @ 4:43 am

  21. [...] I am not the only one to think in the disruptive effects of the Internet when it comes to real estate. Ionut Oprea shares some of my ideas. [...]

    Pingback by Vladimir Oane » Blog Archive » Real estate companies and the Internet — August 7, 2007 @ 6:19 pm

  22. La ceea ce se discuta pe acest blog, personal nu am nimic cu nimeni ca si eu am plecat de la profesia de agent imobiliar si am ajuns la cea de consilier imobiliar. Agentiile isi numesc angajatii consilieri imobiliari dar ce consiliere face nu stiu. Magazinul de case face poze, posteaza, ia banii. O adevarata reprezentare a clientilor o face un “adevarat” consilier imobiliar. daca nu credeti vizitati-mi site-ul.Ionut astept si parerea ta.

    Comment by iulian — October 24, 2007 @ 3:33 pm

  23. [...] despre ce imi place mie la MagazinulDeCase.ro, un serviciu care stiti ca mi-a atras atentia inca dinainte de lansare, in septembrie 2006, si in care am mare incredere ca poate contribui la o schimbare pe piata [...]

    Pingback by In calitate de blogger si client la conferinta de presa MagazinulDeCase.ro | Ionut Oprea — June 30, 2008 @ 8:50 am

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a comment




mulu