post Experimente in display advertising a la Google

October 30th, 2006

Insemnare despre: advertising,internet,marketing — clickio @ 7:45 pm

Google a inceput de ceva timp sa ofere si bannere clasice, chiar video, in cadrul serviciului sau de publicitate AdSense.

Astazi aflam de la Washington Post ca Google experimenteaza cu masurarea unui indicator cunoscut in industria de peste hotarele Romaniei ca “view-through” si care este nimic altceva decat masurarea actiunii derulate de utilizatorul de internet la o perioada de timp DUPA ce a vazut o anumita reclama. Probabil colegilor din industrie acest indicator le este mai familiar din programele de afiliere, unde e posibil ca un utilizator sa apese pe un affiliate link si sa nu comande produsul advertizat pe loc, ci la o anumita perioada dupa asta (si poate fi folosita si pentru a masura orice actiune “intarziata”).

“Teaming with online research firm ComScore Networks Inc., Google is trying to correlate the effectiveness of each ad by tracking the number of people exposed to it who later perform searches about the product.” 


Ce e interesant la experimentul realizat de Google si Volvo? (apropo, Volvo e o companie care din 2000 isi mutase cea mai mare parte a bugetului de marketing pe web, un pionier din acest punct de vedere)

  • masoara un anumit tip de actiune view-through, cautarea (research-ul online). E posibil ca aceasta varianta sa fie proprie doar acestui experiment, unde vorbim de produse  cu implicare afectiva foarte mare din partea utilizatorului, si pe care majoritatea le achizitioneaza doar in urma unei cercetari personale serioase (masini premium). Insa e posibil ca asta sa fie strategia Google, pentru a impacheta impreuna advertising-ul de tip display si cel de tip search/contextual/direct response.
  • Mai mult, o astfel de inlantuire se muleaza pe unul din modelele clasice ale advertisingului: brand marketing -> direct marketing -> sales. Adica dupa ce folosesti brand advertising prin bannere, urmaresti rezultatele prin research,  apoi convertesti rezultatele acestei activitati intr-o baza pentru “direct response”, adica search marketing, ale carui rezultate le urmaresti prin instrumente de action tracking si le poti converti, intr-un final, in lead-uri, sau chiar in vanzari. In marketing offline, asta s-ar traduce prin campanii strategice de brand, de awareness, urmate de elemente tactice: promotii, direct marketing, vanzari directe, etc.
  • O astfel de abordare ar imparti si lantul de distributie in domeniul auto in brand advertisers, adica producatorii sau importatorii directi ar fi responsabili pentru brandurile pe care le introduc  pe piata, urmand ca dealerii locali sa fie gestionarii rezultatelor directe, in momentul in care utilizatorul e deja interesat de brandul respectiv, si vrea sa afle mai multe despre el.

Alte comentarii?

1 Comment »

  1. Si Google sunt pionieri. De aia au si cumparat YouTube. VideoAds care am intelese ca se vor numi “AdSense for video”.

    Tare

    Comment by Alex — November 3, 2006 @ 2:21 am

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a comment




mulu