post Trafic.ro global

October 31st, 2006

Insemnare despre: internet — clickio @ 4:48 pm

comScore Networks a anuntat la sfarsitul saptamanii trecute topul global al destinatiilor web , dupa vizitatori unici, excluzand traficul din internet cafe-uri, precum si cel prin instrumente mobile (telefon, PDA). Metodologia comScore cuprinde si un mega-panel de 2 milioane de utilizatori de internet worldwide, de la care extrapoleaza (de unde si libertatea de a alege limta de varsta). Singurul aspect in care seamana cu serviciul romanesc Trafic.ro este modul de afisare a topului, in rest, atat procedeele prin care le calculeaza sunt diferite, cat si rezultatele astfel obtinute.

Top Global Web Properties / Total Unique Visitors (000),age 15+ . September 2006


Total Worldwide – Home and Work Locations Source: comScore World Metrix

Web Properties Total Unique Visitors (000) Sept-06

Worldwide Total (Age 15+) 726,749

Microsoft Sites 505,479

Yahoo! Sites 480,641

Google Sites 467,498

eBay 237,327

Time Warner Network 217,843

Wikipedia Sites 154,848

Amazon Sites 133,518

Fox Interactive Media 117,789

Ask Network 112,768

Adobe Sites 95,196

Apple Computer, Inc. 94,909

Lycos, Inc. 91,126

CNET Networks 84,259

YouTube.com 81,019

Viacom Digital 65,799

9 Comments »

  1. Comscore au cifre in general eronate si de fiecare daca cand au facut publice rapoarte, au iesit flame-uri.

    Nu te mai baza pe ei.

    Inca ceva: Ei iau in considerare US. Deci sterge cuvantul “global” din titlul postului.

    Comment by Cristian Mezei — October 31, 2006 @ 6:14 pm

  2. Cristi, pe ce te bazezi?

    Daca citesti in detaliu despre metodologia lor, vei vedea ca panelul lor de 2 milioane este intr-adevar global.

    Si sunt recunoscuti ca una din cele mai importante firme de cercetare online, ba chiar Google a facut un parteneriat cu ei pentru a testa rezultatele publicitatii online.(am si scris despre asta).

    Evident, multi carcotesc cifrele emise de ei, la fel cum multi carcotesc cifrele Trafic.ro, insa toate companiile mari folosesc informatiile oferite de ei si chiar platesc sume foarte mari pentru asta.

    Comment by clickio — October 31, 2006 @ 7:18 pm

  3. NU sunt accurate.

    http://www.techcrunch.com/2006/08/04/more-stats-on-delicious-this-time-positive/
    http://gotads.blogspot.com/2006/08/comscore-traffic-numbers-wrong-again.html
    http://www.wired.com/news/culture/0,1284,65670,00.html

    Urmaresc zilnic industria externa, si iti pot spune ca nu sunt exacti.

    Comment by Cristian Mezei — October 31, 2006 @ 7:21 pm

  4. In primul rand trebuie sa iti multumesc pentru raspuns, mi-ai oferit astfel ocazia de a pune in discutie una din problemele referitoare la research online si la informatiile despre internet: orice cifra despre internet este buna/exacta/corecta doar pentru ceea ce masoara. Problema apare atunci cand nu compari date masurate cu aceeasi unitate de masura, ci diferite unitati de masura intre ele.

    Niciodata datele oferite de Hitwise nu vor fi aceleasi cu datele oferite de Nielsen care nu vor fi aceleasi cu cifrele comScore, care nu vor fi ca datele din Google Analytics, care nu vor fi la fel ca in Trafic.ro.

    De ce? Pentru ca sunt unitati de masura diferite, si fiecare cuantifica altceva. E usor sa zici ca toti sunt vizitatori, insa din start unii sunt mai activi decat altii, iar cat de activi sunt cei activi poate avea infinite grade de comparatie.

    Dupa cum zice si un link la care am ajuns prin cele pe care mi le-ai dat tu, fiecare din cele trei servicii de analiza web despre care vorbesc linkurile tale analizeaza altceva.

    What Matt forgot to say is that all three companies above collect their data in completely different ways. Here an approach to explain the different types of data collection of the three vendors:

    Alexa: Alexa data is collected via the Alexa browser toolbar, which is obviously more often installed on tech interested users, than on average Joe’s computer. This means that more tech relevant users on your site increase the chance that your Alexa rank increases. Also software programmes like Alexabooster can easily “boost” your rank . Alexa only gives you an idea or a trend, but will never be accurate.

    Comscore: Comscore is based on 2 million participants, which allows them to capture a broad view of surfing and buying behavior. Problem here is pretty much the same. Accuracy won’t be 100% for tech related websites.

    Hitwise: Hitwise collects logfile data directly from the ISP networks (network-centric) and does not have a user-centric or site centric approach. They also combine this rich ISP data with a worldwide opt-in panel to overlay demographic, lifestyle and transactional behavior across the thousands of websites that are reported on every day.

    Conclusion:

    I totally agree with Matt, that the numbers and techniques are not technicially mature, but webanalytics is definitely not at square one. The webanalytics industry is relatively new and norms and regulations have to be (and will be) found.

    Concluzia mea: Nimic nu e 100% exact cand e vorba de internet, si, de fapt, nimic nu e 100% exact in general, marja de eroare e o realitate, secretul consta in a o minimiza prin interpretarea cat mai exacta a cifrelor, inainte de a trage o concluzie.

    Cu cat ai mai multe surse de date, cu atat ar trebui sa fii mai fericit, pentru ca o comparatie dintre ele n-ar trebui sa gaseasca pe cel mai bun, ci sa obtina informatii suplimentare prin aflarea secretului pentru care sursele difera intre ele.

    Comment by clickio — October 31, 2006 @ 10:39 pm

  5. [...] Îmi ia din ce în ce mai mult timp să fac revista presei, blogurilor şi zonelor de interes, chestiune care – mai ales când eşti ocupat – este îngrozitor de frustrantă… Şi te decizi că faci în weekend o curăţenie în feeduri, de nu o să vezi… Începi să te intrebi dacă nu cumva e o idee bună să foloseşti un client online… tot felul de nebunii de-astea… Constaţi că nu ai timp weekendul ăsta şi nici weekendul viitor… prostii, după cum spuneam. Am câteva menţiuni astăzi: premiul cu coroniţă pentru postul zilei merge la Cătălin că aşa vreau eu şi pentru că îmi place; mai găsiţi informaţii de folos la Ionuţ; iar dacă nu aveţi treabă prea multă astăzi, vă dau de lucru pentru toată ziua cu galeria Society for Newspapers Design găzduită de newsdesigner.com. [...]

    Pingback by plictisit(or) « elenalog — November 1, 2006 @ 11:56 am

  6. Doua lucruri interesante de adaugat aici:unu, ca nu am primit niciodata invitatia de participare la sondaj, desi vad zilnic zeci de site-uri noi worldwide, si doi, ii dau dreptate lui Cristian, de ce worldwide atata timp cat:”comScore’s industry-leading, RDD-based Media Metrix 2.0 audience measurement system is founded upon 120,000 U.S. panelists.”…Si ar mai fi si al treilea, ce treaba are cu trafic.ro? :)

    Comment by Trafic guy — November 2, 2006 @ 4:03 pm

  7. comScore’s industry-leading, RDD-based Media Metrix 2.0 audience measurement system is founded upon 120,000 U.S. panelists.

    Exact.

    ce treaba are cu trafic.ro?

    Exact.

    Comment by Cristian Mezei — November 2, 2006 @ 4:11 pm

  8. Simplu, face un top al site-urilor, care este luat drept referinta. E unul din lucrurile pe care le face si Trafic.ro. Intr-adevar, cu alta metodologie, alte unitati de masura, etc.
    Insa ambele servicii ofera un raspuns la intrebarea: Care sunt cele mai vizitate site-uri?

    Iar daca citati, oferiti, va rog, citatul complet, nu scoateti din context:

    comScore services are based either on the complete Global Network database or from components relevant to client needs. For example, comScore’s industry-leading, RDD-based Media Metrix 2.0 audience measurement system is founded upon 120,000 U.S. panelists.

    Media Metrix Global Services are produced using the behavior of 500,000 panelists outside of the U.S. And Media Metrix XPC (eXPanded Coverage) adds visibility of smaller Web sites and local market activity through data captured from the balance of the comScore panel.

    With more than 2 million participants under continuous measurement, the comScore Global Network is the largest consumer panel of its kind, and delivers the most comprehensive view available of consumer activity – both online and offline. 

    Comment by clickio — November 2, 2006 @ 4:15 pm

  9. [...] Chiar daca difera in metodologiile folosite, ambele diferite fata de Trafic.ro, Nielsen Netratings si comScore Media Metrix sunt de acord intr-o privinta: Site-urile Microsoft au cea mai mare audienta de internet, in fata Google si Yahoo. (anul trecut in octombrie ati putut citi si comenta pe clickio.ro cifrele globale de audienta emise de comscore pentru septembrie 2006) [...]

    Pingback by Ionut Oprea » Cei mai cei pe internet, conform Nielsen Netratings — February 22, 2007 @ 11:06 am

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a comment




mulu