post Cinci motive pentru a crea un blog de companie

November 29th, 2006

Insemnare despre: blogging,comunicare,internet,marketing — clickio @ 11:07 am

1. E un excelent canal direct de comunicare cu toate publicurile vizate care poate inlocui sau poate completa newsletterul de companie (in cazul in care il inlocuieste complet inseamna ca era o problema cu acel newsletter, nu-i asa, Madalin? )

2. Iti permite sa stai la bere pe tema activitatii tale. Ba chiar, intr-un fel, mai mult decat ti-ar putea permite timpul. Prin blog, poate mai mult decat prin newsletter, poti oferi publicurilor pe care le ai in vedere informatii interesante, din domeniul tau de activitate, care sa-i ajute sa ia decizii, sa inteleaga mai mult din ceea ce au nevoie pentru a folosi un produs sau un serviciu, si sa fii apreciat pentru asta. In public, si in scris.

3. iti permite sa ai conversatii si nu doar declaratii publice pe diferite teme legate direct sau indirect de activitatea companiei tale, iti permite sa iti expui pozitia si sa o dezvolti, impreuna cu cei direct interesati de ea.

4. Iti permite sa raspunzi rapid instantaneu la problemele care pot aparea. Insa
nu poti lansa un blog doar in momentul in care vrei sa raspunzi la ceva, trebuie sa ai o
activitate deja consistenta online pentru a maximiza efectul unui raspuns rapid.

5. La fel ca newsletterul, iti permite sa dezvolti un “mindset” – o lentila prin care tu vezi lumea, cum se exprima cineva aseara la netoo, aduce-ti-mi, va rog, aminte, cine a zis, ca notitele mele nu ma ajuta, si, dupa ce ai dezvoltat o astfel de lentila, sa iti pregatesti publicurile pentru a si-o insusi.

Si, bineinteles, in 2006, si inca un an de-acum inainte, va fi cool si trendy sa ai blog, si inca multi manageri vor pati ca dotcommerce sau media direction, si companiile lor vor fi mai vizibile prin bloggeri(Madalin Matica, respectiv Razvan Varabiescu) si blogging decat prin activitatea lor de baza.

Sa speram ca nu toti vor fi atat de entuziasmati de asta incat sa-si concedieze departamentul de PR, cum a facut Madalin, insa, din nou, la fel ca in situatia in care blogul inlocuieste complet newsletterul, poate era o problema cu acel departament, poate nu facea ce trebuia, poate compania nu era pregatita pentru a-l avea si pentru a-l folosi la maximum, la fel cum multe companii din Romania nu sunt pregatite sa aiba blog(aici sunt de acord cu Sorana Savu).

Voi reveni saptamana asta cu 5 motive pentru care o companie nu ar trebui sa-si faca blog :)

11 Comments »

  1. [...] Ionut Oprea scrie astazi despre cinci motive pentru care ar trebui sa ai un blog corporate: 1. Canal direct de comunicare 2. Permite o comunicare mai putin formala 3. Faciliteaza dialogul cu publicurile 4. Raspuns instantaneu 5. Dezvoltarea unui “mindset” (asta n-am inteles-o cred pe deplin). [...]

    Pingback by FunGift.ro » Blog Archive » De ce un blog de companie — November 29, 2006 @ 1:46 pm

  2. [...] Despre asta au mai scris: andrei, florin, zuza, manafu, zoso, piticu, cristea Stilxxi are cea mai detaliata prezentare a lui netoo #3.In timp ce Ionut Oprea  le exprima punct cu punct [...]

    Pingback by Netoo #3 - concluzii at piticu.ro — November 29, 2006 @ 3:00 pm

  3. [...] Au scris pe această temă: andrei, florin, zuza, manafu, zoso, piticu (poze), adrian cristea, piticu, Ionut Oprea [...]

    Pingback by Netoo #3, the aftermath « netoo — November 29, 2006 @ 4:26 pm

  4. [...] Update: Tot despre Netoo la Florin, Zuza, la primul Netoo, Cristi Manafu, Zoso, Piticu, vreo 8 poze cu telefonul, NetBoy (și el la primul Netoo), Stil XXI, Tree, Nihasa pe Blogoree, Nihasa, despre bere, Radu Ionescu, Piticu, niște concluzii și mp3-uri, Ionuț Oprea, din nou Ionuț Oprea, Adrian Cristea, Flickr, poze de Nihasa. Lista completă la Netoo. [...]

    Pingback by Andrei Maxim | ro » Blog Archive » Netoo 3, pe larg — November 30, 2006 @ 12:41 am

  5. [...] Marti s-a intamplat a treia intalnire Netoo. N-am apucat sa scriu pana acum despre ea. Au facut-o altii: manafu, zoso, andrei, florin, cristea, piticu, zuza, nihasa, stilxxi, tree, radu si ionut. Sa ma ierte daca au mai fost si altii pe care nu i-am mentionat aici. [...]

    Pingback by Marius Balaci Blog - Comunicare si relatii publice » Blog Archive » 10 pasi sa incepi un blog de companie — November 30, 2006 @ 2:00 am

  6. Ar mai fi dupa parerea mea un mare avantaj al unui blog. Este vorba de arhiva dezbaterilor pe diverse teme. Se economisesc multe ore de munca (si implicit oameni). Asa e mult mai usor si mai ieftin.
    Mai exista un avantaj legat de interactiunea clientului tau cu compania ta. Sunt mai putine sanse sa se intalneasca cu un angajat de-al tau care este plictisit, deranjat, suparat ca trebuie sa explice acelasi lucru de 100 de ori.

    Comment by Vlad Popa — November 30, 2006 @ 11:31 am

  7. Daca imi permiti, o sa incerc sa iti dau cateva motive pentru care sa nu faci blog de companie:
    1) In blog trebuie sa se implice majoritatea oamenilor din firma. Ei trebuie sa fie diplomati si sa se poata exprima usor in scris. Putine companii au asemenea oameni in Romania.
    2) La noi exista obiceiul sa te duci cu jalba-n protap la Domnitor. Adica oricine are o problema va dori sa vorbeasca cu seful tuturor, chiar daca mai multi au competenta sa ii rezolve problema. Asta inseamna sa ocupi inutil timpul pretios a primilor 5-6 oameni din ierarhia companiei.
    3) Cum spuneai si tu, trebuie sa ai o activitate consistenta online. Procentual, cate companii au o asemenea activitate ? si mai important, cate au oameni care inteleg online-ul. Oricum, va trebui sa investesti in seminarii ca sa ii inveti diverse aspecte legate de Internet.

    Comment by Vlad Popa — November 30, 2006 @ 12:47 pm

  8. Criteriile tale se pot aplica binisor si la o organizatie de tip SRI. In plus, GieM este scolit in America, deci la curent cu noile tehnici, nu?

    Comment by vasile — November 30, 2006 @ 5:58 pm

  9. Vasile, nu inteleg nici comparatia, nici aluzia, nici legatura cu subiectul. Fii mai clar, te rog.

    Comment by clickio — November 30, 2006 @ 6:08 pm

  10. Nu e nici o aluzie de care sa te sperii. Reflecteaza calm si fara panica.
    Legatura cu subiectul este urmatoarea: SRI este o entitate a statului la care tu contribui, entitate la fel ca si, de exp. RAPPpisici de la care avea contracte excelente de “servicii” doamna E. Udrea de la PNL (acum la PD). Eu ma gandeam ca voi, blogherii, vreti sa faceti un ban din blog, deci sugestia nu era decat jumatate in gluma.
    Eu am inteles ca esti ziarist profesionist si nu vad cum ti-ar putea dauna contactul cu SRI.
    Acum daca am lamurit chestiunea, sper ca vei face si tu la fel la intrebarea despre t3.ro

    Comment by vasile — November 30, 2006 @ 6:29 pm

  11. [...] Cinci motive pentru a crea un blog de companie (Ionut Oprea) [...]

    Pingback by Dragos Dehelean - Relatii Publice si comunicare online » Blog Archive » Motive si sfaturi pentru bloguri — December 4, 2006 @ 2:33 pm

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a comment




mulu