post Conferinte gratuite despre internet/Marketing intern la Google

November 20th, 2006

Insemnare despre: comunicare,internet,marketing — clickio @ 10:08 am

“Technology does not give you an edge. You know what technology gives you? A better shot at marketing”(Seth Godin, la Googleplex, in cadrul unui seminar TechTalk) But of course, you need excellent technology to win that shot…

De ceva timp sunt disponibile gratuit pe Google Video diverse conferinte sustinute la Googleplex de diversi speakeri recunoscuti la nivel international(precum Seth Godin), dar si reprezentanti ai unor companii care dezvolta produse si servicii de ultima generatie(ca de exemplu, CEO-ul companiei care dezvolta lumea virtuala “Second Life”). Se numescĀ  Google TechTalks (erau 134 la ora la care scriam asta, puteti apasa pe link sa vedeti daca s-au mai inmultit) si sunt introduse cu numele de utilizator Google engEDU (daca veti cauta dupa numele de utilizator, veti gasi si alte prezentari de la alte evenimente la care au participat reprezentanti Google). Face parte din strategia Google de a atrage in produsele sale mai intai utilizatorii foarte avansati, asa ca va invit, stimati cititori, sa le savurati.
Mie, ca specialist in comunicare, imi place foarte mult cum responsabilul acestui proiect a reusit, prin conferintele astea, sa bifeze atat un obiectiv de informare, pentru ca e foarte important pentru o companie ca Google sa-si tina angajatii la curent cu ultimele dezvoltari tehnologice, cat si de formare, si am sa explic putin latura asta, la care ma gandesc de dimineata.

Ca o companie tech-driven, Google risca pe termen lung ca angajatii sai care lucreaza direct in development sa creada ca tehnologia este scopul ultim al intregii companii si ca o facilitate desteapta este castigatoare “no matter what”, uitand ca de fapt marketingul e si in spatele dezvoltarii, nu doar in fata lui. Si, evident, e nevoie de cineva care sa egaleze marimile, si sa aduca amandoua partile pe calea cea buna: amandoua sunt la fel de importante.

Si cum faci asta fara sa creezi razboi civil intre marketeri si developeri(care razboi exista mai peste tot in companiile de IT)? Chemi un nume solid, de care au auzit ambele parti, si il pui sa prezinte din perspectiva lui de marketer, relatia dintre marketing si dezvoltare. Cu o oarecare subtilitate, si cu un generos plus de informatie si knowledge, pentru a-i cointeresa pe razboinicii de ambe tabere. Sa zicem, Seth Godin:
“Technology does not give you an edge. You know what technology gives you? A better shot at marketing”(Seth Godin, la Googleplex, in cadrul unui seminar TechTalk) But of course, you need excellent technology to win that shot… (partea a doua e adaugata de mine, e mai degraba o concluzie care se desprindea din prezentare decat un citat exact.)

De vazut. Si daca mai sesizati citate interesante si in celelalte filmulete cu Techtalks, dati-mi de veste.

1 Comment »

  1. De acord cu Godin. Tehnologia este un instrument. Nu doar pentru un marketing mai bun cat pentru orice inseamna idee si creatie. Fie ca este marketing, entreprenoriat etc.

    Comment by Mihai — November 21, 2006 @ 3:35 pm

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a comment




mulu