post “Creativitate” in realizarea unui banner

November 7th, 2006

Insemnare despre: advertising,internet,marketing — clickio @ 12:00 pm

Unele din reclamele de pe internet seamana cu bait&switch-urile de la inceputul publicitatii pe TV in Romania (nici acum nu a disparut complet fenomenul, insa despre asta intr-o alta insemnare). Iti vorbeau jumatate de spot despre ceva si in final era vorba de cu totul altceva.

Chiar si presa zilelor noastre foloseste bait&switch-ul pentru a vinde, de exemplu Jurnalul National, cu titlul “Frecand-o pe Sharon Stone”, mai exact, un articol, spectaculos dealtfel, despre o persoana cu handicap locomotor care curata stelele de pe Hall of Fame.

Update si history:

La sugestia lui Adrian Erimescu de la RealMedia Network, firma care dezvolta site-ul Imobiliare.ro am adaugat si bannerul pe care il foloseste concurentul sau, Imobiliare.run.ro pentru a se promova pe ProSport. Intr-adevar, daca faci click pe sanii oricareia din domnisoarele vopsite in stemele echipelor steaua si rapid, ajungi pe oferte imobiliare… Mult mai aproape de “Fete din Bucuresti te asteapta sa le vezi! CLICK AICI!!!”

Cateva zile mai tarziu, la sugestia lui Razvan Muntean, de la RUN Data Solutions (care administreaza AgentiaImobiliara.ro , fostul imobiliare.run.ro), am adaugat si bannerele folosite de Adrian Erimescu ulterior, care a decis ca “nu poti bate sexul decat cu sex” si a creat o campanie similara, pe acelasi site, timp de cateva zile.

Toate astea dupa click.

Insa, revenind la publicitate pe internet, Daca va mai intereseaza si altceva decat sexul:), despre ce credeti ca este reclama urmatoare:

N-ati ghicit inca? Hm. Sa mai vedem un cadru:

Nu, nu e vorba de vreo alta solutie de backup. Mai ganditi-va…

Da, sunteti aproape. Este…


Mai exact:

Si finalul:

Cred ca ar fi mers mai bine “Imbunatateste-ti viata sexuala!” sau “Vrei sa devii mai destept?” sau chiar “Fete din Bucuresti te asteapta sa le vezi! CLICK AICI!!!”

Mai sa fie, fetele chiar te asteptau sa le vezi, insa cand sa ajungi la ele, e doar o lista de anunturi imobiliare….

Update2: Bannerul cu 60 de euro camera, preferabil 2 persoane…

Update3: Doua campanii, comparativ

17 Comments »

  1. Mda. Asta e chiar cuminte. Vedeti http://www.prosport.ro, sub bannerul Coca-Cola din dreapta (daca apare Popesti Leordeni, dati refresh). Uitati-va la bannerul “Daca nu ai 18, sau nu ai EUR, nu intra” si incercati sa va dati seama la ce este reclama. Dati clic si spuneti-mi si mie daca ati nimerit-o.

    Comment by Adrian Erimescu — November 7, 2006 @ 12:39 pm

  2. No comment

    Comment by Vlad Popa — November 7, 2006 @ 12:56 pm

  3. ok, pot sa rad acum?

    omfg, ce oameni avem pe net!

    Comment by zoso — November 7, 2006 @ 4:21 pm

  4. [...] de ce unii webmakeri sunt mai dobitoci decât alţii… Category: www | | RSS for comments > [...]

    Pingback by zoso’s blog » o campanie retarda de la Renault — November 7, 2006 @ 4:24 pm

  5. ok, am gandit ceva pana am priceput sensul reclamei. adica pana m-am prins ca nu are sens

    Comment by Arhiducele — November 7, 2006 @ 5:28 pm

  6. de mare efect… cred ca asta e din seria… am facut-o pentru zapp, clientu n-a vrut-o asa ca de ce sa nu mearga la renault… ca doar n-o sa mai muncim odata… de la zero…

    Comment by bogdanlebu — November 7, 2006 @ 5:29 pm

  7. creativitate…

    din seria “am facut-o pentru unii, nu le-a placut, da noua ne-a placut asa ca cred ca se potriveste la reanult” ionut, via zoso, ne prezinta o mostra de creativitate onlain…

    ……

    Trackback by bogdanlebu — November 7, 2006 @ 5:45 pm

  8. Poate ma insel, dar nu cumva Yahoo! detine copyright pe smiley-urile folosite in aplicatiile lor?

    Comment by Znuff — November 7, 2006 @ 6:57 pm

  9. Hehe. Guess what? Se poate si mai bine.
    “de preferat 2 persoane, serioase, fara obligatii… 60 eur / noapte” > banner proaspat lansat pe http://www.prosport.ro.
    desigur, reclama este la un apartament de inchiriat, la ce va gandeati?!
    ce mi se pare trist este ca prosport accepta utilizarea acestor bannere pe situl lor…
    si ma intreb cu ce se alege situl care se promoveaza in felul asta? in afara de trafic fals.

    Comment by Adrian Erimescu — November 8, 2006 @ 8:58 pm

  10. Privesc cu vadita mirare ceea ce a generat o campanie targetata pe un anumit segment de vizitatori. V-ati intrebat vreodata de ce la toaleta, intr-unele restaurante (baietii stiu asta…), vedeti reclame la Zapp, al caror mesaj este altul decat cel pe care il vedeti la televizor? V-ati gandit de ce la iesirea de la metrou sau la capatul scarilor rulante dintr-un mall va asteapta niste domnisoare provocatoare si va intind o reclama de la Orange sau Vodafone? E clar ca avem de-a face cu acelasi tip de marketing pe care RUN.ro il practica diferit in Prosport.ro fata de Capital.ro. Vanatoarea de trafic este paranoia unora care isi masoara puterea prin trafic.ro. Nu neg, ca unul dintre efectele campaniei este si cresterea traficului.

    Ceea ce nu stiati – si ma bucur ca mi s-a ridicat o minge la fileu – este modul in care a reactionat concurenta. Daca ati citit mesajele de mai sus ati zice ca a ramas “curata” si si-a vazut de campania “pudica” de marketing. In realitate, as spune ca este chiar fudula: Va rog sa accesati http://www.run.ro/iro.jpg si sa vedeti cu ochii vostri cate demagogie si lipsa de creativitate zace in acesti baieti de la imobiliare.ro. Dupa doar 4 zile de la lansarea campaniei RUN.ro pe Prosport.ro, cei de la imobiliare.ro au iesit cu un banner similar, copiind nu numai mesajul, cat si texte intregi. Unde l-au postat? Tot pe Prosport!!! Daca va intrebati cum de a permis Prosport aparitia ambelor bannere, raspunsul este: Prosport nu a permis. Cele doua bannere aparea in spatii de publicitate gestionate de doua entitati diferite, iar in cele din urma, asa cum era normal, ultimul venit a fost primul rejectat.

    Dupa cum vedeti traim intr-o tara in care datul la picioare este sport national. A iesi la tribuna si a te bate cu pumnul in piept ca esti curat, a devenit si aceasta o moda. Oare cine mai face business?

    Comment by Razvan Muntean — November 16, 2006 @ 11:40 pm

  11. Razvan, “campanie targetata pe un anumit segment de vizitatori”… C’mon…
    Ce legatura are “Daca nu ai 18, sau nu ai EUR, nu intra”, gagici dezbracate si bulina tv pt. filme pt. adulti cu imobiliarele?! In aceeasi idee poti pune bannerele astea si pe situri porno. Atingi un “segment” si mai larg… Iar postul din blog-ul asta despre asta vorbeste, despre mesaje fortate in bannere.

    Cat despre bannerul imobiliare.ro, ai dreptate. Partial. Am facut greseala ca in primele zile dupa aparitia bannerului vostru sa judecam ca “nu poti bate sexul decat cu sex” si designerii nostri s-au chinuit sa scoata un banner provocator, dar totusi relativ cuminte. Si nu s-au chinuit pt. ca le lipseste creativitatea. Erau socati ca li se cere sa faca asemenea bannere. Greseala noastra. Ne-am asumat-o si am retras dupa ceva mai putin de 4 zile bannerul din adserver. Decizia a fost exclusiv a noastra, nu a avut nimic a face cu Prosport. Ma mira poveste ta ca Prosport “nu a permis” aparitia bannerului nostru. Ce legatura are? Am retras bannerul si ne-am asumat riscul de a pierde pozitia nr.1 in trafic.ro dupa 6 ani in fata unor bannere cu gagici. Am cautat sa contracaram traficul vostru fals printr-o promovare corecta, care sa aduca vizitatori cu adevarat interesati de imobiliare. Si acum suntem din nou pe pozitia 1 in trafic.ro. Fara gagici.

    Concluzia ta cu datul la picioare: a atrage trafic fals (si imlicit a crea false impresii in randul clientilor) prin asa bannere nu ti se pare dat la picioare? Sa fim seriosi. Cu ce am dat noi la picioare?

    PS. Ce alta tinta decat cresterea traficului are campania voastra? Zau asa. Inducerea mesajului ca daca te intereseaza o gagica dezbracata esti in mod cert interesat de imobiliare? Asta apropo de “paranoia unora care isi masoara puterea prin trafic.ro”. (Pt. tekkies: in luna pornirii campaniei -sept-, nr. de vizitatori le-a crescut cu 60% si numarul de afisari cu 9% – http://stat.trafic.ro/stat/imobiliarerunro/vizitatori/luna/#stat)

    PS2. As fi bucuros sa aflu parerea celorlalti cititori despre “campanii targetate pe un anumit segment de vizitatori” in acest fel. Este sau nu este acceptabila/corecta/morala metoda?

    Comment by Adrian Erimescu — November 17, 2006 @ 12:44 am

  12. Adrian, Razvan, ce ati facut amandoi se numeste bait & switch, ati atras utilizatorii cu ceva si apoi le-ati oferit altceva, cand au ajuns pe site-ul vostru. Eu in locul fiecaruia din voi as inchide ochii la rezultatele pe termen scurt ale unuia sau ale celuilalt, si m-as gandi pe termen lung, mai exact, la faptul ca un utilizator astfel inselat are sanse mai mici sa revina pe site-ul pe care a luat teapa si a primit liste cu apartamente in loc de fete.

    Mai bine concentrati-va eforturile pe a fi cei mai buni, nu primii in trafic. Nu aveti nevoie de cel mai mare trafic in saptamana x sau y, ci de crestere durabila, sustinuta, ca acusi va ajunge din urma magazinuldecase :)

    Razvan, tu de fapt zici ca GSP/Prosport nu mai sunt site=uri de sport, ci au ajuns site-uri de fete si sport. Si asta e adevarat, insa ei ofera direct fetele celor care vor fete, nu le folosesc ca momeala pentru a iti arata dupa click cu totul altceva. Oriunde apesi pe GSP/prosport in afara de bannerele alea chiar ajungi la fete.

    Revenind la subiectul initial al insemnarii, toate cele enumerate, inclusiv de cei doi onorabili reprezentanti ai imobiliarelor pe internet sunt pe principiul bait & switch. (Cum ar veni in romaneste, “momeala si inselaciune”?)

    A, inca ceva. Dau trei beri aceluia dintre voi care gandeste o facilitate cu-adevarat interesanta pe propriul site de imobiliare si si-o promoveaza ulterior printr-o campanie sincera si creativa. Tineti-ma la curent,ok?

    Si am sa si scriu despre campania respectiva.

    Comment by clickio — November 17, 2006 @ 1:09 am

  13. [...] Intr-o incercare de a curata internetul de campanii cu sani si bikini care te duc de fapt la liste de anunturi imobiliare, i-am provocat pe Adrian Erimescu si pe  Razvan Muntean la o competitie de campanii sincere si creative, precum cele de pe http://www.adverlicio.us pentru care m-a tras de maneca Manafu ca nu le-am amintit in insemnarea respectiva. [...]

    Pingback by Ionut Oprea » Premiu pentru campania imobiliara cea mai “creativa si sincera” — November 17, 2006 @ 1:25 am

  14. Adrian, esti patimas si focusat excesiv spre trafic.ro. Probabil ca impresia cum ca no.1 in trafic.ro ar inseamna no.1 in piata imobiliara iti da impulsuri negative. Ma asteptam sa fii ceva mai prudent in critici “antisecuriste” atata timp cat stiai ca in trecut ai “bazait pe la securitate”. Nu de alta, dar atitudinea ta de a denigra o imagine fiind “informatori” prin bloguri sau pe la clienti, afisand adevarul trunchiat nu va face deloc cinste. Prefer sa nu-ti aduc, inca, argumente legate de interventia Prosport in conflict pentru ca as fi nevoit sa-i implic si pe ei pe acest blog. Cat despre cat de mult s-au chinuit colegii tai sa scoata ceva original…lasa-ma sa am dubii…

    Nu vreau sa par ipocrit, repet: nu am exclus cresterea traficului, insa daca vroiam pe termen lung o faceam mult mai agresiv, atingand si site-ul Libertatea.ro, unde aveam mai multa paine de mancat ;)

    Ionut, comparatia cu operatorii de telefonie mobila era doar pentru a-ti arata ca poti sa-ti faci publicitate afisand mesaje adaptate momentului (divertisment, in cazul nostru) fara sa fi banuit de intentii vadite de crestere a traficului. O crestere a vizibilitatii in net o facem prin mai multe canale si nu are sens sa insist pe acest aspect. GSP/PS aduc oameni pe site prin afisarea de fete direct in site-ul lor. Eu n-as face acest lucru in RUN.ro, pentru ca in acest caz legatura intre content si fete ar fi evidenta.

    Ionut, crezi ca cei de la Prosport ar trebui sa fie ingrijorati daca pierd un vizitator care nu le mai vine pe site pentru ca a vrut sa vada exclusiv femei si a gasit apartamente? Eu consider ca nu, iar astfel de oameni consider ca nici nu exista in realitate.

    Ca sa ne indepartam si mai mult de la subiect: Ionut, pune berea la rece!

    P.S.
    Adrian:
    18 ani – este varsta minima pentru a achizitiona un teren
    iar banii sunt o conditie necesara

    Comment by Razvan Muntean — November 17, 2006 @ 2:06 am

  15. Razvan, noi avem portaluri imobiliare. Iar in internet succesul se masoara in trafic. Adica portalul cu cei mai multi vizitatori este numarul 1. Sunt “patimas” atunci cand nu sunt concurat corect. Iar in cazul vostru asta se aplica poate pe 5% din actiunile pe care le faceti. Nu am spus niciodata nimic rau de Real Manager, de portalul vostru, etc. Unde suntem concurati corect, jos palaria – va apreciem. Unde nu, ne aveti in coaste.
    Prosport nu ne-a comunicat absolut nimic legat de bannerul ala.

    Oricum, sunt de acord sa incheiem discutiile aici pt. ca nu ma vei convinge niciodata ca un asemenea banner are si un mesaj corect atasat (ca sa raspund si la PS) si ne-am si abatut de la subiectul post-ului.

    Ionut, acceptam cu placere provocarea ta. Tocmai asta era ideea: sa ne concuram pe bune, nu in bannere cu gagici.

    Comment by Adrian Erimescu — November 17, 2006 @ 4:52 pm

  16. OK. Putem opri aici orice explicatii si acuze. Am acoperit din discutii, mare parte din detaliile campaniei cu “gagici”. Sper ca cei care au fost vizati sa fi retinut ce am dorit sa le comunicam. Dealtfel, feedback-ul este pozitiv in privinta cresterii numarului de anunturi zilnice (acesta este un alt indicator, pe care l-ai exclus din calculele tale).

    Apreciz daca pe viitor subiectivismul vostru nu se va mai materializa in atacuri pe la spate. Daca ati fi trecut la campania publicitara in reteaua Boom (traiasca BigBrother!), fara sa lasati in urma voastra rautati fara acoperire, pe la clienti si terte persoane, ati fi fost adevarati luptatori. Nu faceti pe justitiarii pentru ca, inevitabil, sunteti plini de subiectivism (n-am zis rele intentii!)

    Sper ca pe viitor o sa invatam cu totii din aceasta experienta.

    Comment by Razvan Muntean — November 17, 2006 @ 11:50 pm

  17. [...] Pentru că lumea e mică. Făceam un research pe altă temă şi am dat peste asta. [...]

    Pingback by Femeile în reclame | claudiaciuta — September 25, 2009 @ 3:47 pm

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a comment




mulu