post Despre site-urile politicienilor, in Cotidianul.

November 24th, 2006

Insemnare despre: internet,marketing — clickio @ 11:53 am

Azi, in Cotidianul, Cosmin Popan scrie despre site-urile politicienilor, un material pentru care i-am trimis si parerea mea. O reproduc aici, integral, ca sa puteti citi si ce n-a incaput in Cotidianul, cu niscaiva completari.

Si pe internet, oamenii politici isi fac campanie doar in perioada electorala, desi, cel putin deocamdata, internetul nu e reglementat in acest sens, ba mai mult, pe internet si-ar putea construi o prezenta care sa atraga ea insasi viitorii alegatori, fara sa fie nevoie de publicitate clasica.

E posibil ca, in 2008, cel care va castiga alegerile sa fie internetul, daca va fi folosit cum trebuie. Exista deja o masa suficienta de utilizatori, care filtreaza, in cea mai mare parte o populatie activa, educata, cu venituri peste medie, si aceasta poate influenta comportamentul celorlalte paturi sociale, daca este suficient de motivata.

UPDATE: In week-end am descoperit o oportunitate fantastica: Primele 10 locuri din categoria Politica in Trafic.ro sunt site-urile unor institutii ale statului. Nici un site comercial in categoria asta… Nu incearca nimeni marea cu degetul, in asteptarea anului electoral 2008?


Sunt insa site-urile politice actuale pregatite pentru contactul cu utilizatorii de internet, mult mai deschisi, insa si mult mai pretentiosi decat fanii altor medii? Din pacate, multe site-uri de parlamentari sunt in paragina. Cateva nici nu mai exista, fie a expirat contractul cu firma care il gazduia, fie nu l-a mai intretinut nimeni dupa campanie. Altele inca raspund la chemarea browserului, insa nu mai sunt actualizate din… 2004, fix din anul in care au avut loc ultimele alegeri parlamentare.

Ca orice site, site-ul oricarui om politic ar trebui sa aiba in vedere obiective de marketing. Ar trebui sa aiba ca obiective cresterea vizibilitatii, directe sau prin media, construirea un spatiu activ de desfasurare, atat pentru prezentarea rezultatelor care il recomanda, cat si a ideilor pe care isi propune sa le aplice pe viitor, si, nu in ultimul rand, un teren de dialog transparent si eficace cu alegatorii. Ar trebui, pentru asta, sa inspire incredere, sa functioneze impecabil, si sa ofere maximul de informatie cu minimul de cuvinte, lasand la o parte stilul incarcat al discursului de la tribuna. Un site nu e o tribuna, e un birou de audiente, deschis 24 de ore din 24, si, mai ales, care se adreseaza tuturor potentialilor alegatori in acelasi timp, si trebuie sa convinga pe cat mai multi dintre ei.

Ce contin, in acest moment, site-urile oamenilor politici din Romania? Prezentari ale persoanei respective, de la unele foarte elogioase la alele foarte creative, declaratii de avere, cateva fotografii (necesare, dealtfel, pentru a identifica persoana cu numele, si pentru a-i construi latura umana, insa nu si suficiente pentru a o prefera altora), cateva incercari de CV, si, rar, cateva propuneri legislative, insa fara link-uri sau alte referinte. Cele cateva incercari de stimulare a dialogului (deocamdata, prin forumuri) nu sunt functionale, iar care fac efortul de a-si actualiza prezenta pe internet, o fac doar prin adaugarea aparitiilor din presa.

Exceptii: doua dintre acestea ofera posibilitatea abonarii la un newsletter, boureanu.ro si scutaru.deputat.ro, iar acesta din urma are chiar si o sectiune de audiente online, desi deocamdata nu pare sa fi folosit nimeni aceasta facilitate.

Astfel, site-urile web ale oamenilor politici duc o viata solitara, departe de traseele zilnice pe internet ale utilizatorilor, care citesc, comenteaza, se exprima, si isi formeaza opiniile in acest spatiu. Si e pacat…

Nu in ultimul rand, internetul ar putea salva politica romaneasca si la nivel calitativ. Un parlamentar inteligent ar putea folosi internetul pentru a gasi si a strange in jurul sau oameni competenti, originatori si formatori de opinie, pe care sa ii implice transparent, prin intermediul internetului, in proiecte legislative, sau in dezvoltarea, propagarea si sustinerea ideilor sale.

PS: In Cotidianul, danvoiculescu.ro este flancat de boureanu.ro si dacianasarbu.ro, doua site-uri mult mai bine realizate, si mult mai bogate in continut. Pe cat de pline sunt cele doua, pe atat de gol este cel al lui Dan Voiculescu, care are doar un citat pe mijlocul paginii. Contrastul e perplexant. (parere strict personala, fara legatura cu compania la care lucrez, si strict despre site-urile web in cauza, fara nici o legatura cu fiecare din persoanele pe care le promoveaza)

6 Comments »

  1. Interesant articol dar nerealist. Campanie pe Internet? Alooo, ce stiti despre publicurile valurite de pe Net? Marketingul politic al momentului e neputincios. In plus, o astfel de campanie ar costa multe si multe zerouri. Pe Net, navigatorii sunt extrem de liberi si nu pot fi dusi cu zaharelul. E nevoie de noi proceduri.

    Ovidiu Bufnila
    http://ovidiubufnila.weblog.ro/

    Comment by Ovidiu Bufnila — November 24, 2006 @ 2:43 pm

  2. Cel putin in 2004, cel putin doua formatiuni politice si-a facut campanie publicitara pe internet. Daca accesezi ratecardul agentiilor, vei vedea ca exista si o rubrica speciala, “publicitate electorala”, cu majorare de 100% :)

    E posibil ca marketingul politic din Romania anului 2006 sa nu fie pregatit pentru a valorifica la maxim internetul. Insa va trebui sa inceapa de undeva.

    Comment by clickio — November 24, 2006 @ 11:57 pm

  3. [...] Cifra este normala, pentru ca, asa cum povesteam si cu alta ocazie, pe internetul din Romania internetul lipseste, cu exceptia institutiilor statului, a unor site-uri invechite ale unor politicieni, si a stirilor din sectiunea politic a ziarelor cu editie online sau din sectiunile de politica ale agregatoarelor de stiri care le preiau de la primele. [...]

    Pingback by Ionut Oprea » BOP despre politica pe internet si viitorul Romaniei 18% creativ — December 11, 2006 @ 5:29 pm

  4. Sunt jurnalista radio, stagiara in franta si lucrez la o emisiune de o ora despre internet si campania electorala pentru presidentialele care au loc peste 2 saptamani in franta. Internetul a avut un rol extrem de important in aceasta campanie! daca nu esti pe net nu existi pentru publicul tanar. Sute de bloguri militante, pagini oficiale; bloguri ale diferitilor politicieni sau candidati, televiziune online care ii urmareste in campanie…
    Nu inteleg de ce cu 6 milioane de utilizatori internet in Romania, acest mediu nu este deloc exploatat de politicieni. PD-ul nici nu mai are site! O sa ii contactez pe toti si o sa aflu de ce nu li se pare important.
    Felicitari pt blog

    Comment by raluca — April 4, 2007 @ 12:48 pm

  5. [...] Am primit un comentariu interesant la articolul meu “Despre site-urile politicienilor, in Cotidianul.”: “Sunt jurnalista radio, stagiara in franta si lucrez la o emisiune de o ora despre internet si campania electorala pentru presidentialele care au loc peste 2 saptamani in franta. Internetul a avut un rol extrem de important in aceasta campanie! daca nu esti pe net nu existi pentru publicul tanar. Sute de bloguri militante, pagini oficiale; bloguri ale diferitilor politicieni sau candidati, televiziune online care ii urmareste in campanie‚Ķ Nu inteleg de ce cu 6 milioane de utilizatori internet in Romania, acest mediu nu este deloc exploatat de politicieni. PD-ul nici nu mai are site! O sa ii contactez pe toti si o sa aflu de ce nu li se pare important. Felicitari pt blog” [...]

    Pingback by Ionut Oprea » O jurnalista se intreaba de ce politicienii nu folosesc internetul.ro — April 4, 2007 @ 1:19 pm

  6. Merci de apreciere. Da, si eu sunt curios, daca afli, te rog sa ne spui si noua. Multumim anticipat.

    Comment by clickio — April 4, 2007 @ 1:20 pm

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a comment




mulu