post “Google, out of Answers”…really?*

November 29th, 2006

Insemnare despre: comunicare,internet,marketing — clickio @ 9:52 pm

Stirea zilei de azi a fost ca Google inchide serviciul Google Answers, dupa patru ani de
existenta. DUpa mine, acesta era un serviciu excelent, care rezolva foarte multe probleme:

– arata cat de bun este Google ca motor de cautare pentru ca raspunsurile erau gasite
exclusiv prin cautari pe Google, strategii de cautare si rationamente.

- le oferea cel putin premise daca nu chiar idei consistente pentru R&D, pentru ca le arata
in clar cum functioneaza aflarea unui raspuns cu ajutorul unui motor de cautare

- crea o profesie noua, de cautator pe Google, care nu doar demonstreaza eficacitatea
Google celor care nu au timp sau disponibilitate pentru a realiza singuri, ci si educa in
acelasi timp pe altii in acest spirit.

- crea o baza de date cu raspunsuri avansate deja disponibile online gratuit. Adesea,cand
aveam de facut o cercetare primara, cautam si pe Google Answers daca nu a gasit deja cineva raspunsuri la intrebarile mele.

Dupa cum recunosc si Andrew Fikes and Lexi Baugher, Software Engineers pe blogul oficial Google: Later this week, we will stop accepting new questions in Google Answers, the very first project we worked on here. The project started with a rough idea from Larry Page, and a small 4-person team turned it into reality in less than 4 months. For two new grads, it was a crash course in building a scalable product, responding to customer requests, and discovering what questions are on people’s minds. 

Probabil nu era foarte profitabil, si mai mult ca sigur, nu contribuia la cresterea pretului pe actiune (care tocmai a depasit 500 USD). Insa era un serviciu care isi crease deja un value network, si care castiga nu prin profitabilitate financiara, cat prin avantajele de
business.

Cred ca ar fi primul serviciu retras de pe piata de Google, o miscare rar intalnita in lumea marilor jucatori online, in care fiecare vrea sa aiba cat mai multe servicii, insa probabil justificata in ideea concentrarii pe ceea ce managementul Google considera cel mai
important.

Parerea mea? Inchiderea serviciului Google Answers poate fi, la Google, un publicity
stunt
, inainte de o posibila relansare a serviciului, sub alt nume, sub alta forma, acum ca si Yahoo are Yahoo! Answers, si MSN are Live Q&A, servicii care ofera acelasi serviciu, insa gratuit. Ar semana cu disponibilitatea limitata folosita la Gmail si Orkut, care a creat o nebunie in piata si a transformat conturile respective in valuta forte.

Evident, fiind gratuite, nici Y!A si nici L!Q&A nu se compara cu raspunsurile serioase si exhaustive pe care le puteai primi contracost pe Google Answers, insa si Yahoo si Microsoft incearca sa tenteze utilizatorii prin diverse trucuri, fie punctaje, fie gratuitati, sa raspunda cat mai consistent, si se bazeaza pe puterea si inteligenta multimii, in loc de efortul profesionist al unor experti in cautare.

Nu exclud nici posibilitatea ca researcherii care lucrau pana acum pentru Google Answers,
si unii din ei chiar faceau asta ca prima sursa de venituri, “for a living”, sa isi creeze propria platforma, pe care sa isi vanda in continuare serviciile, ca fosti researcheri pentru Google Answers.

Sau poate face eBay sectiune de licitatii pentru raspunsuri la intrebari :) ) – asta ar fi varianta putin probabila, insa extrem de interesanta, oricum.

*Titlul este citat din the Guardian. Cel mai complet articol pe care l-am citit pe tema asta avea si cel mai bun titlu.

2 Comments »

  1. eu cred ca vor mai inchide si altele in curand, cel putin asta lasa sa se inteleaga declaratiile recente ale lui Brin si Schmidt.
    Ex.
    In the past the philosophy has been “get this done, get it built, and get it out.” But continuing that, we would end up with hundreds of products named X-Google, and people can only remember five products.

    Comment by Camelia — November 29, 2006 @ 10:44 pm

  2. [...] Later Edit: Scrie si Ionut Oprea. Tags:Google Answers Google stocksTechnorati Tags: Google Answers, Google stocks Posturi relationate:Magazine Google!Google AnalyticsLooks like a pretty hairy situation, June …Live Google PageRank1′m 4 h4k3r [...]

    Pingback by Constantin Cocioaba » Blog Archive » Adieu to Google Answers — November 30, 2006 @ 1:18 am

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a comment




mulu