post Campania virala a anului…

December 6th, 2006

Insemnare despre: advertising,internet,marketing — clickio @ 12:38 pm

…este www.erectiiformidabile.ro, realizat de Claudiu Gamulescu – Underclick.ro pentru brandul Entran de la Ozone Laboratories. Felicitari!

Este o campanie care capitalizeaza pe ideea extremei, asa cum comentam si pe blogul lui Richard, de la the Adgency, care a realizat spotul Clicknet. E extrem de amuzanta.
Succesul eventualei distributii virale a link-ului catre site sau a diverselor elemente care il compun e ca multe din elementele de acolo chiar sunt amuzante, si elementele amuzante chiar sunt multe:) In plus, mingea era, oarecum, deja pasata spre poarta, subiectul direct/indirect fiind unul foarte sensibil, foarte apropiat de target, ceea ce l-a facut dintotdeauna unul din cele mai generoase subiecte de stiri, controverse, si chiar de bancuri, jocuri online, si previziuni de horoscop( cele bolduite sunt cateva din sectiunile site-ului de care va vorbeam).

Probabil, multi dintre voi, cei care ati ajuns pe pagina asta, ati vazut si forwardat deja o parte din elementele respective, insa cred ca marea masa a utilizatorilor obisnuiti de internet abia acum va face cunostinta cu ele, dupa cum am observat si la Zilele Biz, cand toata sala a izbucnit in ras la clipul baietilor din China care ii imitau pe Backstreet Boys.

Adaugare necesara: Multe din elementele despre care vorbeam mai sus nu sunt realizate de Underclick si au fost lansate acuzatii privind nerespectarea  drepturilor de autor in ceea ce le priveste. Urmeaza parerea mea pe tema asta:

Doua aspecte conteaza cu adevarat: primul, acesta este stadiul in care se afla industria de internet din Romania, majoritatea copie cu un grad variabil de subtilitate si bun simt, campanii, facilitati, sau chiar site-uri intregi. Asta e starea industriei: un site/proiect bazat pe elemente copiate are potential mai mare decat un site/proiect bazat pe o idee originala. Asta ar trebui sa spuna suficient despre acele idei originale…
Am fost si scris mereu impotriva plagiatului, insa asa cum am mai zis, aceasta este o atitudine interna, de industrie, care afecteaza sau ar trebui sa afecteze doar nivelul unor specialisti din industrie fata de alti specialisti din industrie, si mai putin pe utilizatorul final, pe care nu il intereseaza de unde ia Neogen imaginile sau de unde ia un site de continut stirile si le traduce.

Al doilea aspect este potentialul campaniei, pe care eu, personal, il consider mare. Parerea mea, strict personala, este ca, daca iesi din turnul de fildes al industriei, poti fi socat de cate lucruri NU stiu utilizatorii obisnuiti de internet.  In plus, ei nu au deloc o aversiune fata de plagiat precum cea pe care o avem noi, in mod natural, ca urmare a frustrarii ca vedem un concurent ajungind mai repede la struguri folosind o scurtatura pentru care noi (consideram ca) avem prea mult bun simt pentru a o folosi.

Cred ca ar trebui sa ne maturizam intai noi, cei care ne exprimam parerea in piata, si ma includ aici si pe mine, asumandu-mi ocaziile cand nu sunt pe deplin inteles. I’m working on it.

Ca mostra de maturitate, cand cineva te plagiaza, nu ai alta varianta decat sa faci ceva si mai bun, pentru ca piata se va imparti mereu in jucatori care creeaza si jucatori care copie ceea ce creeaza primii. Sau, pardon, mixeaza, cum zice Calin Fusu. Sunt doua business-uri diferite.

6 Comments »

  1. [...] blogurile, prea insignifiante să le luăm în seamă, dar bune să copiem de pe ele materiale nesimtirea e mare. serios. 6 Decembrie 2006, 12:29 pm | Category: www Via clickio am aflat de erectiiformidabile.ro, o labăde site. La propriu. Pentru că…au nesimţirea de a brăndui, într-o campanie ce se vrea cool, chestii care nu le aparţin. ca asta. Românesc, nu? Ce să mă mai mire, e făcută de cineva de la underclick, despre care am mai scris acum un an. Campanie virală pe naiba! > Insemnări similare: [...]

    Pingback by zoso’s blog » nesimtirea e mare. serios. — December 6, 2006 @ 1:29 pm

  2. Adevarul frustrant este ca ai mai mult succes cu retete deja testate decat cu proiecte noi. Nu avem o firma mare care sa impuna un ritm alert de schimbare si care sa ofere ceva deosebit utilizatorului roman.

    Ca sa poti veni cu ceva nou si de succes, trebuie sa testezi o idee noua (poti si una veche) pe utilizatorii din Romania. Atunci ai un avantaj clar. Dar in Romania nu cred ca face cineva teste pe site-uri privind functionalitate, utilitate, ergonomie etc. Consumer insight cred ca e ceva SF pentru noi.
    Trebuie sa ai o strategie clara de inovare si o metodologie sanatoasa de testare. Si sa-ti asumi riscul de a fi copiat in 3-6 luni de toti concurentii tai. Vezi Google care asta face, este cel mai inovator.

    Si in afara Romaniei putine site-uri (si, in general, firme) isi asuma rolul de inovatori. Dar fac teste cand lanseaza sau relanseaza produse si incearca sa adapteze conceptul la filozofia firmei.

    Problema reala de la noi este furatul grosolan al materialelor din afara si nu a conceptelor. Nici consumatorii nu sunt atat de exigenti incat sa ceara o filozofie si o viziune din partea firmei.

    Comment by Vlad Popa — December 8, 2006 @ 12:08 pm

  3. [...] Ionut Mustata, cel mai tanar jurnalist de la Ziarul Financiar, mi-a atras azi atentia ca NYTimes are aproape acelasi homepage ca si Underclick, firma care a realizat site-ul despre care va povesteam aici. [...]

    Pingback by Ionut Oprea » NewYorkTimes plagiaza Underclick — December 11, 2006 @ 6:02 pm

  4. “dupa cum am observat si la Zilele Biz, cand toata sala a izbucnit in ras la clipul baietilor din China care ii imitau pe Backstreet Boys.” – Ionute, macar puteai sa spui ceva si despre prezentator… :)

    Chiar, ai apucat sa downloadezi prezentarea de pe site-ul Zilelebiz? (acum nu mai este disponibila din cate vad)

    Comment by Stefan Stroe — January 22, 2007 @ 2:28 am

  5. Salut, Stefan.

    Prezentarea ta a fost foarte interesanta, chiar cred ca seminarul in cadrul caruia ai vorbit a fost cel mai consistent din cele la care am participat. Dar era prea trivial subiectul articolului (o campanie virala cu elemente culese de pe internet) si nu am vrut sa te asociez cu asta. Insa sunt foarte curios despre acest Consumer Context Planning, si poate stam de vorba candva, online sau offline, pe tema asta, ce zici?

    Pe de alta parte, ma gandesc sa inaugurez o noua categorie de “Advertising” in Blogroll.

    Da, am primit de la organizatori un CD cu prezentarile, in schimbul datelor mele personale pe care vad ca n-au ezitat sa le foloseasca (am primit de Revelion un spam de la un client de-al lor). De ce, ti-ai ratacit prezentarea? :)

    Comment by clickio — January 22, 2007 @ 11:35 am

  6. Ionut, putem sta cel mai bine online de vorba, am vazut ca mi-ai trimis pe messenger o solicitare de adaugare in lista. Imi este mai comod asa – chiar daca nu sunt la computer sau online imi poti lasa scrie.

    Ideea de a pune o noua categorie mi se pare justificata, tinand cont de articolele publicate de tine aici.

    Multam fain – mai am prezentarea, normal, dar nu ma asteptam sa nu mai fie disponibila asa repede pe site-ul ZileleBiz.

    Comment by Stefan Stroe — January 22, 2007 @ 1:20 pm

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a comment




mulu