post Procter and Gamble and Unilever dot com and dot ro

December 5th, 2006

Insemnare despre: internet,marketing — clickio @ 7:24 pm

Conform Comscore Media Metrix, site-urile corporative Unilever.com si P&G.com ating 6, respectiv 3 milioane de vizitatori unici din SUA in fiecare luna. Mai mult decat unele din mediile in care aceste companii isi plaseaza reclamele.(articol detaliat in AdAge)

In SUA, cei doi giganti FMCG care dau tonul in marketing se concentreaza deja pe construirea si managementul  relatiei cu acest public-tinta deja prins in mreje. Strategiile de comunicare cu acestia sunt avansate, si pregatite pana in cel mai mic detaliu pe baza datelor obtinute prin cercetare.

P&G takes into consideration how customers are likely to react to e-mails when planning campaigns. For “mundane” products, like batteries, the company sends out limited information about several different brands in a single monthly email. Over the course of a year, 40 to 50 brands are represented in the monthly newsletter, with each appearing two to three times per year.(mediapost.com)

Conversely, for Pampers, P&G sends e-mails once a week to expectant mothers. But after the baby is born, “suddenly everyone’s busy.” So the company pulls back to once a month.(mediapost.com)

In Romania, niciuna din cele doua companii multinationale nu are un site corporativ.

3 Comments »

  1. Cei de la P&G poate nu isi tin site-ul sub un birou din Romania, dar de avut au:

    http://pgbalkans.com/ro/

    Nu e inca in totalitate tradus :) , dar a fost cineva atent si a scris la 2-3 pagini ca exista doar continut in engleza.

    Ciudat e ca detin domeniul pg.ro dar nu fac redirect.

    Cu toate acestea macar de catre departamentul de leagal e folosit site-ul. Am vazut mereu regulamente de pe la promotii.

    E foarte interesant subiectul mai ales prin prisma concurentei pe HR.

    P&G investeste foarte multe resurse in proiecte prin ASE. Nu comentez ca nu activeaza nimic prin online, dar chiar nu s-a gandit nimeni ca s-ar putea sa fie mai ieftin sa raspunzi la intrebarea: “Cine este P&G?” pe internet …. decat intr-o conferinta

    Inchei cu o veste proasta: la o mare companie multinationala de cosmetice nu ai voie sa accesezi browserul de internet de la birou. Doar outlook :)

    Comment by Dragos Tuta — December 6, 2006 @ 3:28 am

  2. Da, e posibil ca traducerea respectiva sa fie un suport pentru regulamentele concursurilor, si proiectele prin ASE le aduc, probabil, cu mai putin efort candidati pentru angajare. Pe internet ar trebui sa investeasca mai degraba efort decat bani.

    Iar vestea proasta, daca e adevarata, e foarte trista dintr-o singura perspectiva. Daca ai angajati care chiar fac altceva la birou decat pentru ce sunt platiti (asta e in primul rand o problema distincta, care ar trebui tratata distinct), le poti restrictiona accesul la anumite site-uri, sau le poti permite accesul doar la altele.

    Insa eu zic asta pentru ca lucrez direct cu internetul si nu concep sa nu am acces la internet la birou.

    Pe cealalta fata a monedei, e posibil ca intr-o companie in care si research-ul secundar poate fi delegat cu incredere 100%, emailul sa fie tot ce ai nevoie. Si atunci internetul ar fi doar un risc de distragere a atentiei. Ceea ce pentru unele persoane poate fi o problema serioasa.

    Comment by clickio — December 8, 2006 @ 10:37 am

  3. E politica P&G sa nu traduca in totalitate toate informatiile transmise pe site-ul pgbalkans din engleza in romana/orice alta limba in orice tara.
    Si apropo de browser, poti accesa orice site, iar solutia de “messenger” permite adaugarea adreselor de yahoo/msn, etc.Numai bine!

    Comment by Alexandra — February 19, 2008 @ 2:42 pm

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a comment




mulu