post Internetul fata in fata cu afinitatea pe marele urban

April 26th, 2007

Insemnare despre: internet — clickio @ 9:42 am

Aseara la intalnirea despre evangelizare, Cristofor Iosub de la Ogilvy One a povestit un lucru interesant.

Nu e relevanta pentru toata lumea advertisingului penetrarea generala a internetului, de 25%, ci, pentru multi advertiseri, pentru care conteaza doar una din cele doua Romanii, si anume, cea urbana, ba, mai mult, cea din urbanul mare (orase cu peste 50.000 de locuitori), conteaza mai mult faptul ca (si aici vine stirea importanta) in publicul asta, internetul are o penetrare de pana la 60%.

Studiez datele pe care le am si, daca aflu detalii semnificative, revin.

7 Comments »

  1. Afirmatia este corecta, doar ca penetrarea nu ajunge chiar la 60%. E o chestie destul de cunoscuta, cel putin noi o folosim de cativa ani. Este un lucru normal, studiul SNA se face pe urban.

    Comment by Vlad Popa — April 27, 2007 @ 10:41 am

  2. Intr-adevar, nu e vreo noutate zguduitoare, si intr-adevar SNAFocus e una din sursele de care ma folosesc si eu. In contextul in care spuneam chestia asta mesajul era tocmai ca advertiserii au in minte mai curand cifra de penetrare nationala de 25% si nu cea de pe urban (si cu atat mai putin cea de pe urban mare), si ca ar fi interesant sa incercam sa ii ajutam pe mai multi din ei sa se uite dincolo de media nationala, irelevanta.

    Comment by Iosub — April 28, 2007 @ 8:55 am

  3. Vlad, actually ultimele cifre non-oficiale pe care le-am auzit sunt ca pentru ~40% din populatie (care sta in top 14 orase, asa cum sunt ele ierarhizate de anuarul statistic) penetrarea a batut 60% (formula tot non-oficiala de calcul era nr conexiuni vandute in orasul respectiv / numar de gospodarii; pentru a raporta la numarul de locuitori s-a considerat o medie de 3 oameni per gospodarie)

    Comment by Alexandrescu — May 3, 2007 @ 11:34 pm

  4. Daca poti, te rog da-ne si sursa. Conexiunile erau active ?, conteaza foarte mult.

    Comment by Vlad Popa — May 4, 2007 @ 9:37 am

  5. Intr-adevar pe marile orase penetrarea e mai mare decat pe tot urbanul si creste aproape liniar cu marimea orasului.

    Comment by Vlad Popa — May 4, 2007 @ 9:38 am

  6. [...] Am folosit cu ocazia asta datele din ultimul val SNA despre utilizatorii de internet din Romania, despre care discutau mai devreme, aici, pe blog, reprezentantii Ogilvy One si Media Direction. Vi le prezint si aici. 45,6 % din totalul populatiei urbane a Romaniei au utilizat internetul in ultimele 12 luni(cifra reprezentativa pe segmentul 16-64 ani, all urban, cf. SNA Focus ian’06-ian’07), si aproape 60% din bucuresteni. Aspecte calitative: [...]

    Pingback by Ionut Oprea » Acoperirea internetului in Romania dupa ultimul SNA si prezentare despre onlinemk.ro — May 4, 2007 @ 12:34 pm

  7. Vlad:
    Sursa pt conexiuni = baietii de pe la ISP-ii mari. Nu am date daca sunt active sau nu, dar incerc sa ma interesez si revin.

    Sursa pt gospodarii si populatie = anuarul statistic

    Comment by Alexandrescu — May 4, 2007 @ 9:08 pm

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a comment




mulu