post Magazinuldecase.ro continua sa vanda

April 26th, 2007

Insemnare despre: internet — clickio @ 11:20 am

… iar calculele mele arata ca MagazinulDeCase.ro are venituri de cam 5000 de euro pe luna. Ceea ce nu e rau, avand in vedere ca e o afacere disruptiva, care isi propune sa schimbe din radacini un model de business, si care a plecat de la zero. Recunosc, din business-urile online de pe meleagurile noastre, Magazinuldecase.ro e unul care imi place.
Am gasit azi in newsletterul de IT&C de la Mediafax, urmatoarea stire:
MagazinulDeCase a realizat, în şase luni, tranzacţii imobiliare în valoare de 25 milioane de euro

Valoarea tranzacţiilor imobiliare derulate prin intermediul sistemului MagazinulDeCase în ultimele şase luni a fost de 25 de milioane de euro, depăşind cu mult valoarea medie a tranzacţiilor agenţiilor imobiliare de pe piaţa românească.

Proprietăţile listate pe MagazinulDeCase reprezintă aproximativ 8% din totalul ofertei nou apărute într-o lună, zilnic fiind postate, în medie, între 5 şi 10 anunţuri. Valoarea totală a imobilelor este estimată în prezent la peste 60 milioane euro, cel mai scump aparţinând celebrului om de afaceri Cristian Ţânţăreanu, scos la vânzare cu preţul de trei milioane de euro. MagazinulDeCase vinde lunar între 50 şi 80 de case, timpul mediu de finalizare a tranzacţiilor fiind de maxim două luni de zile pentru imobilele mai scumpe.

Potrivit estimărilor MagazinulDeCase, între 25-30% dintre imobile se vând în prima lună şi aproximativ 50% în primele două luni. Garsonierele şi apartamentele de două camere se vând şi într-o zi sau două.MagazinulDeCase a reuşit să impună, la şase luni de la lansarea pe piaţă, un sistem care concurează cu cele mai mari agenţii imobiliare în folosul clientului.

Agenţiile au uitat că profitul depinde exclusiv de calitatea serviciilor oferite clientului iar MagazinulDeCase intenţionează să ridice pragul de calitate pentru acestea oferind clienţilor săi un serviciu complet: noi realizăm fotografiile imobilului, alcătuim o prezentare a proprietăţii, îl îndrumăm către notari, ingineri cadastrali sau alte persoane de specialitate în cazul în care au nevoie. Şi cel mai important este că nu percepem comision, a declarat Matei Malos, General Manager MagazinuDeCase. MagazinulDeCase este un serviciu care prezintă oferta de piaţa imobiliară. Pentru fiecare proprietate sunt oferite inclusiv datele de contact ale proprietarului, astfel încât acesta poate fi contactat direct.

15 Comments »

  1. Am stat de vorba cu baietii de la MagazinulDeCasePotrivit si mi-au zis ca serviciul lor este de FOR SALE BY OWNER(FSBO), tranzactii imobilare direct de la proprietar fara intermediari. Si cica FSBO este diferit de sistemul Multiple Listing Service (MLS) care ar fi o platforma electronica ce permite accesul la o baza de date comuna jucatorilor din piata.

    Comment by andrei — April 26, 2007 @ 2:12 pm

  2. Hai mai si voi … ce model ultra-original este? Ca doar FSBO a aparut de mult (http://sfbay.craigslist.org/rfs/), iar MLS nici nu stiu sa fie in RO la nivel national cum au altii (toate casele de la toate agentiile imobiliare). Altii au pina si licitatii de case ( http://pages.ebay.com/realestate/ ). Fiti cinstiti si spuneti ca-i un site ce pur si simplu ajuta proprietarii sa-si vinda casele. E destul sa vezi in orice ziar anunturile de case si vezi ca majoritatea sint vindute de proprietari, care nu ar da nici in ruptul capului un comision unui agent. In multe alte parti majoritetea caselor sint vindute prin agentii care iau comision, nu doar pret de listare (FSBO). Insa romanii sint obinuiti sa-si repare singuri masina si sa-si vinda singuri casele asa ca ce sa ne mai miram. Viata lunga site-ului.

    Comment by ITist — April 26, 2007 @ 6:55 pm

  3. Ideea site-ului e buna. Baietii astia fac ceva banuti din activitatea lor, chiar mai bine decat multe agentii. Ei incaseaza o suma foarte mica in comparatie cu comisionul care se plateste unei agentii, insa fac acest lucru pentru toate imobilele promovate. E ca la vanzarea en-gross: vinzi mult si ieftin, avand in acelasi timp certitudinea ca incasezi ceva la fiecare deplasare, spre deosebire despre agentii imobiliari care alearga pe gratis cu clientii la multe apartamente, fara ca acestia sa cumpere. In afara de taxa de listare a proprietatilor, ei mai pot castiga – si nu este nici un motiv sa nu o faca – din comisioane primite de la cadastristi, evaluatori, notari si banci pentru clientii recomandati.

    Se fac si niste exagerari in BUZZ-ul care se face in jurul acestui site (investitie initiala de 25.000$, se mai vehiculeaza si o cifra de afaceri de 200.000 EURO – sa fim seriosi).

    Problema nu este site-ul in sine sau faptul ca ei castiga, ci modalitatea in care ei isi vand serviciul: aceea de denigrare a agentiilor imobiliare. Esista in lumea asta multe site-uri de tip FSBO (for sale by owner = de vanzare de catre proprietar), insa nu fac aceasta campanie de denigrare a agentiilor. Corect ar fi cam asa: orice proprietar are dreptul sa isi vanda imobilul fara a apela la serviciile agentiilor imobiliare in cazul in care are timpul si cunostintele necesare, la fel cum oricine are dreptul de a apela la serviciile agentiilor imobiliare pentru a cumpara sau vinde un imobil in cazul in care doreste sa scuteasca niste timp si alergatura. Fiecare are dreptul sa actioneze dupa cum considera cum este mai bine: sa apeleze sau nu la o agentie imobiliara.

    Concluzia? Site bun, serviciu interesant – atat pentru vanzatori cat si pentru cumparatori – insa nu ar strica mai multa etica.

    Comment by Catalin — April 26, 2007 @ 11:56 pm

  4. Tocmai etica i-a indemnat pe baieti sa actioneze in acest sens, consider eu. Plus ca nu site-ul a costat 25000 de euro, ci ,daca citesti articolele pe net, mare parte din suma a fost data pe aparate foto profesionale. La carte spune ca atunci cand vrei sa te faci remarcat/pozitionare/ “ataci” granzii si in acelasi timp comunici noutatea-mesajul-, iar din acest punct de vedere ei chiar o au, ne mai fiind un sistem FSBO asemanator in Romania. Si sa fim seriosi, cine nu a avut parte de aventuri cu agentiile imobiliare? Cate agentii nu dau anunturi la duma? Preturi sunt umflate de comisioane iar agentii sunt de o serioziate debordanta? Comportamentul agentiilor este explicabil tocmai din cauza cererii tot mai mari de pe piata, in timp ce oferta e tot mai mica- si aici intervine acea specula. Astfel, MagazinulDeCase.ro este etic tocmai din aceste puncte de vedere . Ah, nu cred ca agentiile imobiliare existente se gandesc prea mult la etica.

    Comment by andrei — April 27, 2007 @ 11:54 am

  5. @ITist,problema e ca noi nu facem nici FSBO si nici MLS. Ok momentan suntem foarte apropiati de FSBO. Doar ca daca FSBO de obicei nu inseamna decat un site unde proprietarul isi listeaza casa pe care vrea sa o vanda, pe MagazinulDeCase nu se pot introduce locuintele de catre utilizatori (proprietari). MagazinulDeCase merge si verifica ca 2 camere confort 2 nu vor fi niciodata 4 in bloc de lux. Apoi, noi suntem cei care fotografiaza proprietatea, ajuta la realizarea unei fise de prezentare. Nu ne oprim aici, ci facem si recomandari (FARA NICIUN CASTIG FINANCIAR) catre persoane/firme specializate pentru: cadastru, verificari tehnice, juristi, notari etc.
    Si mai facem ceva: MagazinulDeCase este singurul “loc” unde gasesti, gratuit, oferta reala din piata, doar o parte a acesteia ce-i drept.
    Daca vrei sa te convingi cine sunt proprietarii din ziare sau de pe net incearca sa dai 10 telefoane, la intamplare.

    Multumim frumos pentru urare.

    Comment by Matei — April 28, 2007 @ 1:48 pm

  6. Uite ce stire am gasit eu despre MagazinulDeCase, click aici

    Comment by adrian — May 24, 2007 @ 10:56 am

  7. [...] Mi-a aratat cineva intr-un comentariu la un articol anterior despre Magazinul de case o ultima stire despre activitatea magazinului. Ei abia asteptau sa poata da in judecata agentiile imobiliare de apartament care le hartuiesc clientii. Acum se cearta cu firma care dezvolta softul de management al anunturilor pentru agentii, care, din cate inteleg, le-a preluat anunturile de pe site. Ceea ce ignora complet ideea site-ului, pe care proprietarii se inscriu si platesc sa isi puna anuntul pentru a evita agentiile imobiliare. Si e o forma de facilitare a unui telemarketing agresiv din partea agentiilor care vor sa iti ofere serviciile lor, desi tu ai ales un site de vanzare directa si nu zecile de site-uri simple de anunturi tocmai pentru a evita agentiile. Ma gandesc daca putem avea si in Romania o lista de do-not-call. Cred ca suntem satui de “agentii de marketing” ai firmelor de asigurari, si urmeaza sa ne invadeze agentii de marketing ai pensiilor private(”Pana acum, doar aproximativ 2.700 de agenti de marketing au fost autorizati in acest sens, dar inca 10-20.000 de agenti asteapta sa fie autorizati. Conform companiilor de pe piata, numarul total de agenti va depasi 100.000 pana in luna august, cand incepe campania de vanzare pentru pensiile obligatorii (pilonul II)“, zice Ziarul Financiar intr-o sectiune dedicata pensiilor private). [...]

    Pingback by Ionut Oprea » Cu Magazinul de case impotriva telemarketingului agresiv — May 24, 2007 @ 12:25 pm

  8. MLS exista in Romania si se numeste MLSLeader. Site-ul pentru prezentarea acestui sistem este http://www.mlsleader.com. Sistemul este unul nord american lansat in Romania cu ajutorul partenerilor din Statele Unite, FBS Data Systems. Principiul pe care functioneaza acest sistem este acelasi cu cel sin State, respectiv agentiile imobiliare membre ale acestui sistem isi introduc in sistem proprietatile cu reprezentare exclusiva de vanzare. Sistemul realizeaza si o distributie a acestor proprietati catre alte agentii imobiliare. In acest fel se realizeaza un sistem de colaborare intre agentiile imobiliare.
    Datele despre proprietati sunt publice si includ absolut toate informatiile necesare pentru ca un agent care vede o astfel de proprietate sa isi informeze potentialul client si sa mearga la o vizionare fara a pierde timpul ca in situatiile care au loc in prezent.
    MLSLeader are la baza o aplicatiei web based de gestionare a afacerii incluzand module precum; Realizarea de statistici, Analize Comparative de Piata, Generarea de Rapoarte pentru proprietati, Generarea de materiale promotionale.
    Dar cel mai important lucru este ca un astfel de sistem te ajuta sa obtii contracte exclusive deoarece arguentul fata de vanzatori este ca tu distribui proprietatea tuturor celorlalte agentii din piata, astfel proprietarul nu mai este nevoit sa alerge prin tot orasul.

    Comment by alexa — May 29, 2007 @ 4:27 pm

  9. Nimic nou, baietii au copiat http://www.fsbo.com (Tot, tot).

    Comment by agentul — June 6, 2007 @ 12:11 pm

  10. MDC a zis de la bun inceput ca sistemul lor este un For Sale By Owner, adik un FSBO. Dar cine a avut urechi sa auda si ochi sa citeasca?
    Deci nu l-au copiat, l-au adaptat si implementat la piata romaneasca.

    Comment by andrei — June 7, 2007 @ 11:03 am

  11. Pentru a aprecia in mod obiectiv adevarat rezultatele unui site FSBO de genul Magazinul de Case, cred ca ar fi relevant daca am avea datele pentru a putea raspunde la urmatoarele intrebari:

    1. Cate case s-au listat pana acum?
    2. Dintre acestea, cate case s-au vandut prin magazinul de case, si nu prin alta sursa?
    3. Care este deci procentul case vandute / case listate?
    4. Care este deci sansa de insucces, procentul celor care apeland la magazinul de case nu si-au vandut casa dar au dat banii pentru listare?
    5. Cum se compara procentul de la punctul 4. de mai sus cu raportul case vandute / case listate ale unui agent imobiliar de top care lucreaza pe baza de reprezentare exclusiva?
    6. Care este raportul pret de listare/pret de vanzare pentru proprietatile vandute prin magazinul de case? Dar printr-un agent imobiliar profesionist angajat pe baza de reprezentare exclusiva?

    Daca vom face toate aceste statistici vom ajunge la concluzia ca cea mai buna solutie pentru un proprietar este sa caute si sa angajeze un agent imobiliar de top, care este pregatit si are experienta necesara pentru a vinde case si care sa realizeze marketingul si vanzarea proprietatii imobiliare listate.

    Comment by alexa — June 7, 2007 @ 11:07 am

  12. Raspunsurile la toate intrebarile tale alexa sunt pe site.
    1. In jur de 700 de imobile sunt listate
    2. 320
    3. Un calcul simplu, aproape 50%
    4. Cum se calculeaza sansa de insucces a agentiilor imobiliare,lipsa de profesionalism si nesimtirea agentiilor imobiliare?
    5. Sunt prea putine agentii cu reprezentare exclusiva. Le numeri la o mana…
    6. Calculatorul de pe wwww.magazinuldecase.ro iti spune cat economisesti. Practic, elimini comisionul agentiei imobiliare. Iar 3-6% la cateva mii, chiar sute de mii, de euro inseamna ceva.

    Concluzia este ca agentiile care nu vor aduce plus valoare, si nu vor deveni cu adevarat profesioniste, vor muri.
    Solutia este, mentionata si de cei de la MagazinulDeCase prin presa, reprezentarea exclusiva. Dar mai e mult pana departe….

    Comment by andrei — June 7, 2007 @ 11:37 am

  13. 1. Economia de 3%-6% pe care o fac vanzatorii este relativa intrucat fara o analiza de piata nu se poate face o pozitionare eficienta din punctul de vedere al pretului de listare. Dupa cum arata si procentele de care vorbeati, unul din doi vanzatori nu isi vand casa (pierderea poate fi mai mare de 3%-6%, de cele mai multe ori) si, mai mult nu vor sti niciodata daca pretul la care au vandut este unul avantajos.
    2. Aveti dreptate in legatura cu numarul mic de agenti imobiliari care ofera clientilor reprezentare exclusiva si, deci, sunt responsabili pentru rezultatul activitatii lor.
    Insa, noul Standard European care va intra in vigoare de la inceputul anului viitor va schimba lucrurile deoarece agentii imobiliari vor fi obligati sa isi declare relatia pe careo au cu clientii.
    Totusi exista deja agentii imobiliare care lucreaza numai pe baza de reprezentare a clientilor lor si sisteme care sunt dedicate acestui model de servicii. In Romania exista un sistem MLS functional realizat in parteneriat cu FBS Data Systems din SUA – http://www.mlsleader.com
    Si exista si BVI, o incercare de realizare a unui sistem de tip MLS, care din pacate nu este functional in totalitate.
    In Romania sunt cel putin 15 agentii imobiliare care lucreaza pe baza reprezentarii exclusive a vanzatorilor: RE/MAX, Coldwell Banker, Century 21, Hirsh, REALPRO, fiecare dintre ele cu mai multe birouri.

    Comment by alexa — June 7, 2007 @ 12:16 pm

  14. Pretul corect, avantajos, este cel pe care un cumparator este dispus sa il ofere. Pretul de listare poate sa fie cu 100% mai mare decat pretul corect, oricine e liber sa ceara cat vrea pe proprietatea lui.

    In ceea ce priveste Standardul European , romanul cam asa e … il loc sa previna o situatie de criza, un blocaj pe piata, prefera sa reactioneze,mult mai tarziu…
    Nu cred ca nu s-a facut vreun lobby de catre cele 15 agentii imobiliare mari in acest sens. Dar cin’ sa auda.
    Sa nu ma intelegi gresit, nu am nimic cu agentiile imobiliare…cele citate de tine sunt ok, dar ele sunt agentii mari, multinationale o parte…dar in Bucuresti sunt 3650 de agentii imobiliare.

    Comment by andrei — June 7, 2007 @ 12:30 pm

  15. Intr-adevar sunt 3650 de agentii imobiliare in Bucurestti, dar lucrurile trebuie sa se schimbe in modul de lucru iar aceste firme mari, precum RE/MAX si chiar cele mai mici care lucreaza pe baza de reprezentare exclusiva vor schimba treptat, treptat felul in care functioneaza piata imobiliara.
    Avand si alt model de lucru, poate clientii, in loc de cele 3650 de agentii le vor alege pe cele 15 care lucreaza profesionist.
    Problema romanului, si aici ma refer la agentiile imobiliare, este ca nu vrea sa se schimbe si vrea sa adapteze lucrurile la piata. Cateodata mai este nevoie si sa schimbi, nu numai sa adaptezi.

    Comment by alexa — June 7, 2007 @ 12:56 pm

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a comment




mulu