post Cele mai bune ale mele, ale voastre si ale lor. Motive, desigur

May 29th, 2007

Insemnare despre: blogging,business,internet,marketing,massmedia — clickio @ 11:33 pm

Azi vroiam sa scriu doua ganduri marete care m-au trezit azi foarte de dimineata. Nu le-am facut pe plac atunci cand trebuia, si m-au bantuit toata ziua. In primul rand, am facut o recapitulare a celor mai importante lucruri pentru care ne zbatem in viata: bani, faima, si prieteni.

Paragraf inceput intentionat de la capat. Bani, faima si prieteni.

Ideal ar fi sa le avem cu totii pe toate. Si nu cred ca nu sunt destui bani, destula faima si destui prieteni pentru toata lumea. Insa unii din noi se multumesc doar cu una sau doua din cele trei. Fie permanent, fie le fugaresc pe episoade doar pe unele, apoi se opresc pentru o pauza in care se gandesc cum sa recupereze ce au ignorat. Mi s-a intamplat si mie, si e greu sa recuperezi.

Hai sa va dovedesc, cu doua exemple la indemana, ca e vorba de astea trei. Chiar daca sunteti convinsi deja, cititi mai departe, ca e si despre business, si despre marketing si PR in firmele romanesti.

De ce mergem la serviciu? Pentru toate trei, in mod ideal. Insa nu toate firmele isi doresc sa isi imprieteneasca angajatii intre ei si cu firma, iar altele nu reusesc, si se impiedica in firimituri corporatiste precum misiune, viziune si valori(in loc sa se intrebe simplu “cum facem noi lucrurile pe-aici si de ce”). PR si marketing intern. Facut bine sau …mai putin bine.

De ce ne facem un blog? Din aceleasi trei motive: Bani, faima si prieteni. Unii pandesc si jefuiesc la drumul mare trafic de la altii, pentru a vinde reclama, altii isi fac blog ca sa atraga direct clienti pentru ceea ce fac(sau indirect prin faima), altii fac bloguri ca instrumente de marketing pentru diverse pretexte, insa, practic, pentru aceleasi obiective: bani, faima, si prieteni, impachetate impreuna, pentru cine vrea sa plateasca pentru asta. Altii ignora prietenii si isi creeaza trafic, pentru supradoze de faima, sau pentru iluzia imbogatirii din AdSense.

Eu scriu pe blog pentru faima, recunosc. E un pariu pe termen lung. Vreau sa ajut internetul si comunicarea din Romania (si antreprenoriatul, dar asta e alta discutie). Indirect, asta imi aduce si bani, si prieteni. Si nu mi-e jena sa povestesc despre asta, pentru ca, povestind, ii invat si pe altii sa faca la fel ca mine. Ceea ce imi aduce si mai multa faima, si mai multi prieteni, iar asta, indirect, aduce mai multi bani. Cei care ma citesc, o fac din aceleasi trei motive, unii fac bani sau mai multi bani aplicand ideile pe care le povestesc eu aici, altii incearca sa isi umfle faima citindu-ma ca sa se dea mai inteligenti, iar altii vor sa ne conversam pe subiecte comune ca sa ne imprietenim mai bine. Si de obicei reusim.
Americanii zic ca the business of business is business. Adica firmele trebuie sa faca intai bani, si sa-si creeze faima sau prieteni doar in masura in care le aduc si mai multi bani. Corect si adevarat. PR si marketing extern. Insa unele firme estimeaza gresit de cata faima si prieteni au nevoie. Pe unii ii ustura si doare din cauza asta, pe altii mai putin. Trist, insa adevarat si natural. E si mai trist cand unii dintre noi aplica asta si ca “persoane fizice”.

Cred ca incercarile de a strange internetul intr-o camera, cum au fost netoo si clubul Vodanet au avut un succes limitat tocmai din cauza ca nu au tinut cont de ceea ce m-a trezit pe mine cu noaptea-n cap. Ce vrem cu totii? Bani, faima si prieteni. OK, ce putem face pentru a atinge scopurile astea, si impreuna si separat? Si uite-asa am fi avut subiecte de discutie, de intalnire si de povestit mai departe. Si la netoo, si la clubul vodanet, si la inca pe atatea intalniri de industrie.

Ce putem face la urmatoarele intalniri de ambe feluri?

1. sa punem pe masa, tabla, sau pe ecrane idei care ne-ar putea duce pe toti catre cele trei scopuri

2. sa discutam despre doua generatoare de faima si prieteni care au aparut deja: internetul ecologic al lui Ionut si campania “Adopta un ONG”(va povestesc mai incolo pe cine am sa adopt eu) de la Gala Societatii Civile (incep sa cred ca in sfarsit putem avea si noi una, o societate civila adica). Ce putem face impreuna pentru ele pentru a ne face mai multa faima si mai multi prieteni? (si nici bani nu e imposibil sa faci prin participare sociala, insa nu e asta scopul principal aici)

3. Va aduceti aminte de Internetics? Cum v-ar placea ca anul asta sa avem un internetics al nostru? Am discutat cu organizatorii si sunt dispusi sa afle cum am vedea noi, oameni de internet si/sau bloggeri, editia de anul asta. Unde si cand discutam despre asta?
Gata cu scandalurile, certurile, duelurile in bloguri, si barna din ochiul firmei de peste drum. Hai sa facem impreuna cat mai multi bani, cat mai multa faima, si cat mai multi prieteni. Si impreuna, si separat. Insa daca separat reusim fiecare cate ceva, impreuna nici nu prea incercam. Decat pe bisericute. Hai sa schimbam asta. Cu totii. Cu cat reusim sa ne adunam mai multi pentru scopurile astea concrete, cu atat putem face impreuna mai multi bani, mai multa faima, si mai multi prieteni.

Asa, ca sa inchei, a doua vorba mareata pe care am scos-o de dimineata a fost: Tehnologia nu e complicata, noi o facem complicata prin modul in care o folosim. Insa despre asta in alt articol, ca aici e vorba de umanitate, societate civila, si mobilizare, nu de tehnologie :) E vorba de bani, faima, si prieteni.

Promit sa revin pe tema asta.

9 Comments »

  1. Hiya,

    Cineva imi ura mai deunazi: “Sanatate si bani, ca restu se cumpara!” :) ) Asta – cam asa e.

    Interesant punctul tau de vedere… practic (asta am citit in alta parte) se pare ca suntem creaturi sociale, si ca ne e greu atunci cand nu suntem acceptati de grupuri de persoane (ex: acelasi lucru se intampla cand vine vorba de a vorbi in public). Cica treaba asta tinea de supravietuire acu’ cateva milioane de ani… de parca acum nu s-ar mai aplica – HA HA.

    Insa, acelasi individ care a studiat chestia asta – si alte lucruri bazate pe motivatie – a ajuns la concluzia ca in principal exista numai doua drivere (si il cred). 1- Acela de a supravietui si 2- Acela de a te reproduce. So… tu ai atins subiectul supravietuirii (intr-un fel) – desi daca ai faima si bani, presupun ca e usor sa-ti gasesti si o partenera :)

    Thanks pentru post, asteptam urmatoru’

    B.

    Comment by Secara — May 31, 2007 @ 1:17 am

  2. @Ionut: Ce te faci/cum categorisesti aia care scriu bloguri degeaba. Adica, nu pentru faima, nu pentru bani, si nici pentru prieteni. Aia unde sint? In ce categorie? Cum as fie eu, bunaoara… :-)

    Comment by Blegoo — June 1, 2007 @ 10:51 pm

  3. [...] PS Zice bine Ionut Oprea despre lucrurile care ne motiveaza. [...]

    Pingback by Uzina de Idei dupa o saptamana de ascultat » cristealizari — June 1, 2007 @ 11:06 pm

  4. postul l-am citit pe diagonala … mi-am dat un link pe mail .. pt cand voi avea timp, dar am citit primul comment si-s total de acord.
    Cu mentiunea ca … reproducerea nu-i neaparat una biologica :) .
    Cat despre social… si supravietuirea si reproducerea (grija de progenituri) capata sens doar in masura in care ele se petrec “in social” caci nu ne dorim nic sa supravietuim izolati si nici sa creem (lucruri/oameni/idei) care nu intereseaza pe nimeni.

    Comment by cristi parvan — June 4, 2007 @ 1:33 pm

  5. foarte bine punctat, asta e miza la ora actuala (sau cel putin pentru oamenii din mediul asta, al comunicarii)
    parca era o faza in jerry maguire cu un concept numit kwon care insuma cele trei zise de tine
    cred ca alt lucru pe care il vor oamenii este timpul, insa in sens negativ – adica sa fie tot timpul ocupati si solicitati, intr-un buzz permanent, care sa le dea iluzia ca fac ceva important si existenta lor chiar conteaza in vreun fel

    Comment by Mihai — June 10, 2007 @ 8:35 pm

  6. [...] E o idee din care toata lumea castiga (bani, faima, sau prieteni, dupa cum va spuneam mai demult): okazii castiga popularitate, cel care castiga licitatia, o super-campanie, ONG-ul pe care il voi alege va primi toate fondurile campaniei, ceea ce sper sa ii convinga pe advertiseri sa ofere cat mai mult, iar blogosfera castiga interesul persoanelor direct implicate in vanzarea de publicitate sau in marketing catre aceasta directie noua. [...]

    Pingback by Ionut Oprea » Campanie de blogvertising pe clickio.ro — July 19, 2007 @ 9:10 am

  7. [...] O propunere de proiect. Ce ziceti? Ideea de campanie pe bloguri nu e noua, dovada insemnarile de pe acest blog. Cu conceptul, cu teoria, lumea era, in general, de acord. Ca de obicei, problemele erau la punerea in practica. Cand am publicat postul precedent si la mine pe blog, am facut o mentiune speciala asupra lui Ionut Oprea si asupra felului in care punea problema. Se pare ca motivatiile pe care le expunea atunci s-au materializat intr-o forma practica de campanie pe blog, in spiritul Uzinei de Idei. Nota: Nu am absolut niciun merit asupra ideii, ceea ce, paradoxal, ma bucura: piere senzatia ca impingi singur. [...]

    Pingback by O propunere de proiect. Ce ziceti? « netoo — July 20, 2007 @ 5:35 pm

  8. [...] si… cum zice chiar Ionut – toata lumea castiga: bani, faima si prieteni. [...]

    Pingback by Cristian Ciofu - personal blog | Blogvertising relansat — July 23, 2007 @ 3:00 pm

  9. [...] De aceea va prezint astazi Blog Agency(www.blogagency.ro), un start-up pe care l-am creat impreuna cu un bun coleg si prieten, Mihai Giulvezan, si care va uni sub o titulatura oficiala multe proiecte speciale pe care le vom face de astazi inainte, pentru aceleasi scopuri ale blogurilor despre care va vorbesc de ceva timp: bani, faima si prieteni. [...]

    Pingback by Ionut Oprea » Blogurile din Romania au de astazi un sprijin profesionist in Blog Agency — August 16, 2007 @ 4:38 pm

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a comment




mulu