post Despre bloguri in cariera de comunicator si in general

May 9th, 2007

Insemnare despre: advertising,blogging,comunicare,internet,joburi,marketing — clickio @ 10:00 pm

Zilele trecute am fost la o conferinta despre bloguri la olimpiadele Comunicarii si am tinut o prezentare(cea care a lansat notiunea de “utilitainment”) pe care o gasiti deja in pagina cu ultimele prezentari pe care le-am tinut, insa si pe site-ul Olimpiadelor Comunicarii, impreuna cu prezentarile celorlalti vorbitori. Cum nu am reusit sa epuizez subiectul in timpul prezentarii, am primit si intrebari suplimentare prin email (si m-am bucurat mai mult decat se bucura Razvan la un comentariu pe blogul lui :P ). Public, cu acordul Cristinei, intrebarile si raspunsurile pe blog, pentru toti participantii la Olimpiadele Comunicarii si pentru toti cei interesati.

“eu sunt cristina si am fost astazi la conferinta de la olimpiadele comunicarii unde ai vorbit si tu. poti sa afli mai multe despre mine la http://psiheea.wordpress.com.mi-au placut foarte mult discursurile voastre! sincer, conferinta voastra si cea de ieri de la doua au fost vedetele. totusi am niste nelamuriri legate de unele sfaturi primite azi si nu a mai fost timp sa le adresez la conferinta.

la un moment dat razvan(Razvan Crisan, de la Oricum) ridica in slavi postatul de 3-4 ori pe zi. ce valoare poti sa aduci cu un blog daca publici insemnari de genul “am mancat o dulceata de visine grozava”… peste doua ore: “acum am facut o baie si imi place mult cum miroase gelul de dus” si mai pe seara: “am auzit la stiri nu stiu ce”? cred ca si daca ai fi blogger full-time, tot n-ai putea sa produci 10 articole bune pe zi si ai cadea in ridicol.

tu ai zis ca scrii cand ai ceva de spus. faci asta fiindca e un lux pe care ti-l permiti fiind asa popular – stii ca oricum esti citit – sau din convingere?

apoi s-a discutat despre taguri si alte jocuri de genul asta. la ce e buna o leapsa de-asta? eu cand vad un blog cu “i’ve been tagged by..”, imi stric instantaneu parerea despre autor. mie astea mi se par ca niste oracole de pe vremea lu’ bunica in varianta online. tind sa cred ca cine recurge la ele nu prea are subiecte de abordat sau nu prea are talent in exprimarea lor. explica-mi si mie de ce ati recomandat toti cu atata caldura artificiul asta de trafic.”

Dati click pentru a citi raspunsurile mele, ca sunt suculente si contin 100% pulpa.


1. Cat de des sa scrii pe blog?

In primul rand, sunt trei tipuri de bloguri: personale, cum pare sa fie si al tau, profesionale, in care diversi oameni, unul sau mai multi, vorbesc exclusiv sau preponderent despre un domeniu anume sau mai multe, cum incearca sa fie al meu, si bloguri de companie. Cred ca Razvan se referea la ultimele doua, ca fiind principalele bloguri prin care un comunicator se poate face remarcat.

Te poti face remarcat si cu un blog personal, poti scrie de exemplu foarte interesant, poti demonstra ca esti un foarte bun storyteller, chiar daca scrii doar despre tine si pisica ta, sau despre lucruri personale, insa in felul asta nu prea poti ajunge la oamenii pe care ii vrei pe blog (te vor citi doar altii cu bloguri personale, despre ei si pisica lor, si nu neaparat oameni din agentii).

De asemenea, simplul fapt ca poti atrage o audienta cu ceea ce scrii e de remarcat pentru un potential sef, insa pentru asta trebuie sa ajungi la el cu blogul tau, si doar prin continut poti ajunge la un anumit grup de utilizatori, cu exceptiile de rigoare.

La intrebarea “cat de des sa postezi”, pe fiecare din tipurile de blog de mai sus, sunt doua raspunsuri. Unul, ca depinde de audienta ta, cat timp are, ce si mai ales cate subiecte ii poti livra intr-o anumita perioada de timp, sau, altfel spus, e cea mai mica cifra dintre cate articole poti scrie tu si cate pot citi ei, intr-o perioada de timp.

Iar al doilea, raspunsul scurt, e o medie rezonabila, de macar unul pe zi, sau macar unul pe saptamana, ca sa nu ii lasi sa uite de tine complet. Razvan probabil se refera la propria lui experienta, si la cifra pe care el o considera optima.

In functie de domeniu si de cat e el de generos cu subiectele, si in functie de ce resurse esti dispus sa aloci pentru asta, poti avea si 100 de articole pe zi.

2. Leapsa – e buna la ceva? e semn de copilarie? e stigmatul blogurilor personale?

Leapsa e folosita, din pacate, doar ca instrument de generat link-uri. “Dai leapsa” catorva bloguri, si ei vor pune link catre tine cand vor raspunde, si, daca ai noroc, vei fi pomenit de cateva ori ca autorul lepsei. Asa cum bine zici, e un artificiu de trafic.

Eu, insa, o folosesc pentru a determina anumiti colegi de breasla sa-si dea cu parerea pe un subiect anume, care mi se par mie cei mai potriviti. Si cel mai bun exemplu e romaniaideala.wordpress.com, un blog unde vreau sa adun idei constructive despre ce nu functioneaza in Romania. Ca hobby deocamdata, sa vedem ce se intampla.

A, si eu nu l-am recomandat.:D Eu sunt impotriva folosirii lui ca instrument de trafic. Eu sunt pentru atragerea unei audiente prin continut.Chiar am subliniat asta pe blog aici.

A, si as angaja-o pe eloa, care, apropo, lucreaza in comunicare, din cate stiu, pentru ca e un bun storyteller si pentru ca a demonstrat ca isi poate construi o audienta. Cred ca pentru ea alegerea continutului a fost o alegere de marketing, nu o limitare psihica, si cred, pana la proba contrarie, ca se poate manifesta si pe alte subiecte. Marketingul si
PR-ul nostru au nevoie de cat mai multi storytelleri, si de cat mai putini limbisti de lemn.

5 Comments »

  1. Mersi mult pentru participare, Ionut.

    Poti gasi acum si inregistrarile audio pe site:

    http://www.olimpiadelecomunicarii.ro/2007/blogul-care-te-angajeaza-in-comunicare.html

    Comment by Dragos Dehelean — May 9, 2007 @ 10:34 pm

  2. mi’a placut prezentarea (dovada post-ul ;) ),sfaturi utile si trebuie sa recunosc ca impartasesc parerea despre eloa-blogul ei mi se pare un exercitiu de marketing,nu o limitare psihica. all in all,imi pare foarte bine ca am sarit peste cursul de marti si am venit la conferinta :D [acum mai trebuie doar sa upgradam de la "iepurasulroz"(cum zicea Razvan) la un blog 'specializat':P ]

    Comment by cutish — May 10, 2007 @ 10:58 am

  3. Eu nu-mi amintesc cand am ridicat in slavi postatul de 3-4 ori pe zi, mai ales ca eu nu fac asa ceva…hmmm o sa ma uit pe caseta sa vad ce am zis exact:)

    Comment by Razvan — May 11, 2007 @ 12:42 am

  4. cutish, eu raman la o parere pe care n-am mai avut timp sa v-o spun la conferinta: poti face audienta si cu iepurasul roz. Daca faci un blog despre i.r. ca sa demonstrezi ce audienta poti atrage cu el, deci daca il faci ca experiment de marketing pentru iepurasul roz, si daca ai si succes e super.

    Totul e ca performanta ta sa ajunga la urechile si in ochii potentialilor sefi, si aici te ajuta cel mai mult un blog profesional/de specialist.

    Razvan, nici eu nu tin minte, dar poate fi din cauza memoriei mele care nu ma ajuta mereu cum mi-as dori:)

    Comment by clickio — May 11, 2007 @ 9:25 am

  5. ma simt foarte bine ca am “stimulat” aceasta parere si ca a ajuns sa fie spusa,chiar si aici:D…intr’adevar…e un punct de vedere demn de luat in calcul:D

    Comment by cutish — May 11, 2007 @ 10:49 pm

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a comment




mulu