post Cum s-a lansat tabloidul asumat Cancan? Cu cancan asumat.

June 13th, 2007

Insemnare despre: internet,marketing,massmedia — clickio @ 8:57 am

Ieri, la Idea Forum, Bogdan Naumovici a povestit, in cateva slide-uri si un flash micutz, despre lansarea tabloidului zilnic CANCAN, de catre proprietarul revistei Ciao.

Conform briefului, CANCAN vrea sa isi asume statutul de tabloid, spre deosebire de Libertatea, care si l-ar asuma doar pe jumatate.

Succesul campaniei (care din spusele lor a vandut 30.000 de exemplare din cele 40.000 pe care isi doreau sa le vanda pe zi, si il las pe Iann sa va povesteasca in detaliu ce inseamna cifrele astea in contextul tirajelor din Romania) a fost generat de o casatorie fericita intre
spiritul antreprenorial al clientului, si ideile inovative pe care le-au folosit cei de la “shop-ul de idei” 23, sub conducerea lui Naumovici.

Pe langa campania media clasica, au folosit si cateva idei de media inovativa, menite sa atraga atentia si sa genereze valva in jurul noului tabloid:

- panourile din gara le-au asezat deasupra mersului trenurilor (pe principiul bannerului leaderboard: in your face)
- pe oops (in toalete publice) au pus panouase cu senzori de prezenta care declansau un blitz si iti atrageau atentia asupra “stirii” ca a fost gasit omul cu cel mai mare penis din lume
- in oglinzile frizeriilor si in cele din lifturi au pus prima pagina a ziarului, cu un cadru decupat, prin care te vedeai “dat la ziar” atunci cand te uitai in oglinda
- s-au vazut “dati la ziar” si cativa soferi din Bucuresti, care au fost filmati la intersectie si au primit apoi pe langa ziarul original, si o prima pagina cu fotografia lor ca expresie grafica a unor stiri precum “Amantul Angelinei Jolie a fost vazut in Romania”
- la metrou au plasat oameni care pozau in statuie si apoi faceau poze cu blitz trecatorilor, si cativa “cititori” care citeau un ziar de dimensiunile unui cearsaf

Total: 9.600.000 contacte, 250 locatii oops, 500 lituri, 18k sampling.
Rezultate? “35k vandute in prima saptamana, dupa estimarile lor, si apoi in jur de 41, adica direct pe locul 5, dupa lib, jurnalul, evz si rom lib, excluzand cotidianele de sport.Cancan.ro pe locul 1 ca si crestere in site-urile de media, conform trafic.ro, si 50 in topul general, de pe 80 saptamana trecuta.”

2 Comments »

  1. [...] cancan cancan, dar e pe bani? Filed under: romania, media — iann @ 2:26 pm campania derulata de 23 si cancan cred ca va concura anul viitor la effie si e posibil, dupa succesul gazetei/headvertising de anul asta, sa ia si premiu. dar sa raspundem asteptarilor lui ionut : [...]

    Pingback by cancan cancan, dar e pe bani? « iann — June 13, 2007 @ 5:26 pm

  2. mesajele sunt mizerabile sub creativitatea echipei lui Naumovici. este adevarat ca scopul a fost atins, dar asta nu dovedeste decat ca publicul tinta este la un nivel jenant de jos (in sensul de low low).
    orice fituica de acest gen traieste din publicitate si nu din vanzari. in acest sens cine isi va face reclama in ea? asistam la o banalizare (ca sa nu spun manelizare), care devine trend in loc sa dispara. sorry guys

    Comment by Antonio Eram — June 14, 2007 @ 7:44 pm

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a comment




mulu