post Headvertising, despre publicitatea mica sau mijlocie

June 14th, 2007

Insemnare despre: internet — clickio @ 8:57 am

Serban Alexandrescu, Headvertising, o agentie cu blog(gasiti si altele in clickio ad.blogs.list), a incercat, la Idea Forum, o trezire la realitate, care cred ca s-ar fi potrivit excelent si la Olimpiadele Comunicarii, si cred ca merita prezentata si acelor studenti care isi doresc sa lucreze in publicitate doar pentru ca le plac reclamele de la Noaptea Devoratorilor.

Da, povestea Serban, “de asta am intrat in advertising, ca sa facem lucruri mari vizibile, pentru marci faimoase, insa cam toate astea se fac in alte parti, noi le adaptam si mai imbracam un clown in ceva si ii facem un mic discurs. 80% din munca de zi cu zi sunt proiecte de mica anvergura, ceea ce complica ecuatia timpului disponibil pentru fiecare, si se creeaza un cerc vicios. avem conturi mici, pentru care facem joburi mici, care se concretizeaza in proiecte mici, ceea ce inseamna proiecte multe, facute repede, pentru autisti estetici, dar realisti si practici.

De ce autisti estetici? Pentru ca “Romania nu e Bucuresti, si Bucurestiul nu e Embryo”

Desi unii au intrat in advertising pentru a comunica inteligent cu acei consumatori cel putin la fel de inteligenti si cool ca ei, Romania in ansamblu arata cu totul altfel. “Cand iesi putin din blog(in discursul original bloc, insa cred ca suna mai bine asa :) ), dai de o lume foarte “badly designed”. In plus, nerecunoscatorul urmarit de reclama a devenit cunoscator in “ale publicitatii”.

In concluzie, noul tip de advertising numit de Serban “mica publicitate”, dar ar merge mai bine publicitatea mijlocie, cred, trebuie sa se faca :

nefinisat
handmade
accesibil -inclusiv adaptabil in locuri unde nu e putinta de a le face bine
open-ended

cu cine ar trebui sa il facem?

3d artists
designeri
marian din slobozia
milos & igu
rechinul, omul zapezii
dan diaconescu

Si, concluzia, care mi se pare cel putin la fel de importanta, adresata celor care lucreaza in agentiile de advertising de la noi: “trebuie sa invatam sa derulam conversatii.nu cred ca stim.”

1 Comment »

  1. [...] 2. Headvertising despre publicitatea mica si mijlocie [...]

    Pingback by Ionut Oprea » Idea Forum, la final — June 14, 2007 @ 3:26 pm

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a comment




mulu