post Blogvertising: de la 4500 la 8000 de RON in 10 ore

July 21st, 2007

Insemnare despre: advertising,blogging,blogvertising,internet,marketing — clickio @ 8:18 pm

Aseara, in timp ce eu eram pe drum spre petrecerea lui Dragos Manac, care a implinit un sfert de secol, OKazii.ro lucra pentru blogosfera romaneasca, si pentru ONG-ul care va primi banii rezultati in urma campaniei. Imi pare chiar bine ca nu m-am grabit sa il aleg, mi-am dat deja seama cum ar putea chiar si alegerea ONG-ului sa sprijine mai departe campania, insa voi vorbi despre asta separat, in articolul promis despre alegerea ONG-ului.

Dupa o runda scurta la 13.30, cand Radu Apostolescu a incercat sa detroneze oferta lui Matei Malos, insa fara succes, lupta intre cei doi manageri de firme de internet pentru un loc in istoria publicitatii pe internet, si a blogurilor in Romania, a continuat seara, ajungand la 2 minute dupa ora 22 cifra de 8000 RON (80.000.000 ROL)

Azi la 16 a mai aparut un licitator, saptestele, care are, la ora scrierii acestei insemnari, cea mai buna oferta: 8,080 RON.(80.800.000 ROL).

Licitatia va mai dura inca 7 zile, 12 ore, si 40 minute, si se va opri in data de 29 Iulie 2007, la ora 09:00.

Un important detaliu tehnic despre modul in care functioneaza licitatiile de pe OKazii.ro:


Una din functiile utile ale unui site de licitatii online este autolicitatorul. Acesta te ajuta sa definesti o suma maxima, si apoi liciteaza in locul tau ori de cate ori oferta ta initala este depasita, cu o suma inferioara limitei tale maxime, pana la atingerea acesteia.

Daca un alt utilizator OKazii liciteaza o suma inferioara limitei tale maxime, sistemul face comparatia instantaneu, si afiseaza doar suma licitata automat de catre autolicitatorul utilizatorului respectiv, cu un pas minim de ofertare peste oferta ta. Daca licitezi peste limita maxima a autolicitatorului setat, oferta ta va fi inregistrata ca si cea mai buna oferta.

De aceea, veti vedea mai multe oferte consecutive ale aceluiasi utilizator, ceea ce nu inseamna ca el se supraliciteaza singur, ci ca alt utilizator a incercat sa supraliciteze, insa a oferit mai putin decat limita setata pe autolicitare, ceea ce inseamna ca autolicitatorul a intervenit, si a licitat cu un pas minim fata de oferta concurenta.
Mecanismul asta e util pentru ca iti permite sa licitezi fara sa fii in fata calculatorului, insa folosind aceleasi mecanisme ca si o licitatie clasica.

PS: Ma deranjeaza TERIBIL, in pagina licitatiei de pe OKazii, bannerul de la Vel Pitar, cu sosiile Columbenilor (la care cred ca se refera si Vivi aici), care apare si in formatul patrat de sub licitatie, si iese si din spatiul de leaderboard, cand treci DIN GRESEALA cu mouse-ul in drum spre bara de navigare. SI SUNETUL LUI TE SCOATE DIN MINTI! Va rog, dle Oeru, si dle Petriceanu, sa faceti ceva sa limitati inceperea sunetului la acest banner. Nu cred ca trebuie sa facem o campanie speciala si impotriva acestui banner. Sau vreti sa incepem sa popularizam plugin-urile sau optiunile de Firefox care dezactiveaza sunetul?

Si ca tot se vorbeste zilele astea de Rolling Stones, si de responsabilitatea asupra proastei organizari a alimentarii cu lichide, care, dupa unii, ar trebui sa implice si compania Vodafone, va aduc aminte ca bannerul plasat de Vodafone pe multe site-uri romanesti avea implicit sunetul pornit, si te asurzea cu zdranganeli de chitara marca RS. Desi melodioase si potrivite in contextul unui concert sau ale unei auditii, taiate si puse intr-un banner, si pornite implicit la cinci din zece pagini deschise, au starnit probabil remarci pasionale la adresa operatorului de telefonie mentionat.

Insa, avand in vedere ca multi din cei care au accesat pagina licitatiei sunt oameni de marketing sau de advertising, e o noua OKAZIE sa inteleaga, pe propria lor piele cat de mult ii poate enerva asta pe utilizatori. E ca felicitarea de Craciun trimisa de Vivi acum ceva timp(nu mai gasesc linkul. Vivi, ai legatura!).

PS2: No comment.

6 Comments »

  1. [...] 2. Pagina licitatiei pe OKazii.ro si Evolutia licitatiei: Blogvertising: de la 100 la 4500 RON in 3 ore si Blogvertising: de la 4500 la 8000 de RON in 10 ore [...]

    Pingback by Ionut Oprea » Blogvertising: rezumat (harta evenimentului), incepeti de aici — July 21, 2007 @ 8:22 pm

  2. De când folosesc AdBlock Plus şi Flashblock, navigarea pe internet a devenit mult mai relaxantă. Mulţumesc, AdBlock Plus :D

    Comment by nimeni — July 21, 2007 @ 10:08 pm

  3. Deci “nimeni” nu vede reclamele online :) )

    Comment by clickio — July 22, 2007 @ 1:02 am

  4. [...] Mai sunt şi alţi nemulţimiti… I’m not the only one. [...]

    Pingback by eCostin.com » Blog Archive » Boom.ro - Cod roşu — July 24, 2007 @ 11:36 am

  5. cred ca doar tu le vezi… oamenii seriosi adauga in fiecare zi cateva hosturi de flashuri la lista de banari in adblock :D

    Comment by dan s. — July 24, 2007 @ 7:11 pm

  6. [...] Ah, taman cand ma simteam mai singur, si Ionut Oprea este deranjat de motanica…   [...]

    Pingback by Zvoner.ro » French Toast - cea mai mitocana motanica de pe net — July 26, 2007 @ 9:28 pm

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a comment




mulu