post Blogvertising: la finalul primei etape

July 31st, 2007

Insemnare despre: advertising,blogging,blogvertising,internet,massmedia — clickio @ 9:21 am

Duminica s-a incheiat licitatia cu un succes care a intrecut multe asteptari, inclusiv pe ale mele. 30.001 RON a fost pretul atins la momentul inchiderii licitatiei(aproape 10.000 de euro, mai exact 9500). A castigat, asa cum ati aflat deja, unii dintre voi, magazinul Marketonline.ro, iar in lupta din cate imi dau seama intrasera si niste agentii de advertising, care, insa, au avut o limita maxima mult mai joasa decat Marketonline (utilizatorul saptestele).

Astazi sper sa ma intalnesc cu echipa Marketonline sa discutam despre campanie si despre ONG, si voi reveni maine cu detalii. Pana atunci nu pot decat sa remarc ca presa a ratat in continuare subiectul (acoperirea de pana acum o gasiti aici).

Ieri, Mediafax a publicat stirea cu finalul licitatiei, insa singurul articol despre finalul licitatiei pe care l-am descoperit pana acum a fost cel din Ziua de Cluj, care exploateaza contextul pentru a se lauda cu bloggerii clujeni.(no, pe buna dreptate doar!)

Mecanismele care au dus la tacerea asta cred ca au cuprins sau atins si unele din urmatoarele:

1. Exista, in massmedia din Romania, cutuma ca un subiect nu merita exploatat de mai multe ori decat daca e scandalos sau politic(scuzati-mi pleonasmul). Da, stiu ca presa monetizeaza de obicei conflictul, si ca nu era nici un conflict in povestea noastra cu prima campanie de blogvertising. Stiu ca e greu sa faci PR pozitiv, fac asta de ani buni. Insa asta cu subiectul care nu trebuie tratat de mai multe ori, desi el evolueaza in timp, era o noutate, recunosc :)

2. In perioada verii, lipsa acuta de tonus a PR-ului molipseste si “cealalta baricada”.

3. Din ciclul “Paranoia, viata mea”: au inceput ziarele sa se teama de bloguri, acum ca se vehiculeaza bugete normale? (asta doar pentru a incinge putin spiritele in jurul ideii, care va aparea, mai devreme sau mai tarziu)

4. Unii jurnalisti sunt deja dezamagiti de colegii lor bloggerii. Desi nu au participat direct la conflictele celebre intre unii versus ceilalti, toate scandalurile intre cele doua tabere, si contextul lor aferent, le-au lasat un gust amar. Ca sa citez un dezamagit :”blogarimea in mare parte se duce in haurile greselilor mass-media daca nu ramane la stadiul de “jurnal online”.

Dupa cum ii spuneam lui Iulian Enache de la Cotidianul, jurnalist participant in campania de blogvertising cu blogul sau, e una din putinele ocazii pe care le avem pentru a vorbi despre internet intr-un mod constructiv si pozitivist. E pacat sa o irosim.

Oricum, ca o ultima nota din rasunetul initial al campaniei, va recomand articolul lui Bogdan Pencea din Business Magazin, pe care il puteti gasi maine la chioscuri. Business Magazinul, nu articolul, si nici pe Bogdan :)
Iata si stirea mediafax:

Marketonline.ro, desemnat câştigător al campaniei de blogvertising licitate pe Okazii.ro

Marketonline.ro, magazin online, a fost desemnat câştigător al campaniei de blogvertising, după ce a încheiat licitaţia de pe Okazii.ro cu o ofertă de 30.001 lei.

Ionuţ Oprea, iniţiatorul campaniei, a declarat că marţi va dezvolta, împreună cu câştigătorul licitaţiei, o listă cu organizaţii neguvernamentale şi iniţiative civice din care va fi aleasă organizaţia care va primi cei 30.001 lei.

Ionuţ Oprea, director de comunicare al MediaPro Interactiv şi posesor al blogului www.clickio.ro, a creat un pachet de blogvertising care, pentru a obţine preţul maxim şi pentru a populariza ideea de publicitate prin bloguri, a fost scos la licitaţie pe OKazii.ro. Până vineri, cea mai bună ofertă pentru pachetul pus în vânzare – 11.222 RON – venise din partea lui Matei Maloş, General Director al MagazinulDeCase.ro. În total, până la 25
iulie, pachetul a primit 41 de oferte de preţ, cei mai interesaţi de achiziţionarea lui fiind Matei Maloş, Radu Apostolescu, directorul executiv al eMag.ro, şi www.marketonline.ro.

Campania elaborată în baza pachetului la licitaţie se va derula în august, timp de 30 de zile, suma obţinută din licitaţie va fi donată unei organizaţii neguvernamentale sau unei iniţiative civice care va fi aleasă dintr-o listă ce conţine cele 92 de organizaţii şi grupuri de iniţiativă
participante la ediţia a cincea a Galei Societăţii Civile, organizată de Millenium Communication, şi propunerile bloggerilor.

Campania de blogvertising vrea să demonstreze potenţialul de propagare şi de mediu publicitar al blogurilor, iar rezultatele de până acum sunt încurajatoare. “Ce-mi place cel mai mult la acest proiect este că reuşeşte să ne arate şi nouă, celor din interiorul fenomenului, şi celor care privesc din tribune, că blogosfera poate fi şi un excelent mediu
constructiv, nu doar distructiv”, explică Ionuţ Oprea.

Criteriile în stabilirea beneficiarului acestei donaţii, având caracter de recomandare, sunt: folosirea sumei în scopuri constructive în cadrul unei activităţi permanente şi nu pentru a rezolva o problemă curentă, relevanţa ONG-ului sau a iniţiativei civice pentru cel care derulează campania şi dorinţa ONG-ului de a se dezvolta.

18 Comments »

  1. Pai cu un astfel de titlu, bineinteles ca nu a preluat-o niciun ziar.
    “Ce licitatie, ce blogvertising, ce marketonline.ro… aaa, un advertorial, pa!”

    Sugerez ceva mai pe gustul lor: “10.000 de euro donati de bloggeri pentru o campanie sociala”

    Comment by zvoner — July 31, 2007 @ 9:30 am

  2. Bravo Ionut !
    Initiativa excelenta – rezultatul mai mult decit spectaculos (pina acum)!

    Comment by Bogdan — July 31, 2007 @ 10:57 am

  3. @zvoner: tinand cont ca e o stire de agentie, trebuie sa ierarhizezi informatia si sa o structurezi. asta a fost viziunea agentiei asupra subiectului. nu trebuie sa bagi un titlu spectaculos ca sa te preia lumea. plus, cred ca tota presa stia blog-ul lui Ionut, stia de campanie, stia de bloggeri, nu trebuiau sa astepte Mediafax-ul ca sa preia o stire, puteau sa o faca singuri.

    Oricum, bravo Ionut.

    Comment by Alexandra — July 31, 2007 @ 11:12 am

  4. [...] Link. [...]

    Pingback by eCostin.com » Blog Archive » Storcătoarele vor face măcel — July 31, 2007 @ 12:41 pm

  5. Salut,

    Urmaresc ideea asta de cand a aparut pe blogul lui Orlando. Am vrut sa particip si eu la licitatie, pentru ca am un site in pregatire de lansare si mi-ar fi prins bine reclama. Dar…

    …sunt 30 bloguri. Audienta medie/blog, 500 unici pe zi (din care FOARTE MULTI “returning visitors”!, ca asa sunt blogurile), 1500 views (am exagerat expre, ca sa-l “diluez” pe zoso, caci el face cat toti ceilalti la un loc). Asta inseamna 1500 x 30 x 30 = 1.350.000 pagini. Rezulta CPM = 7 EUR. E mult, e prea mult. Avand in vedere piata de azi, ma duc singur la site-urile de succes (sau la “brokeri”) si pentru 10.000 EUR iau o campanie in care primesc mai mult decat publicitate pe niste bloguri. Cu siguranta pot negocia un CPM de 3 EUR dar si un numar minim de click-uri, o target-are demografica (fie si numai pe tara) minima.

    Bineinteles ca scopul acestei actiuni este si caritativ, dar sa nu va mirati daca celalalt scop – cel care doreste sa arate ca publicitatea pe bloguri trebuie luata in calcul de oricine vrea sa-si faca reclama pe web – nu va fi atins. Si, mai mult, lipsa rezultatelor pentru cel care va plati cei 9.500 EUR va pune “la colt” pentru inca o vreme publicitatea pe bloguri.

    Atentie: initiativa mi se pare foarte buna si laudabila. Astept insa confirmarea rezultatelor. Nu pentru mine, ci pentru blogvertising-ul despre care se tot vorbeste.

    Bogdan

    Comment by Friendly Frog — July 31, 2007 @ 1:20 pm

  6. Bogdan, omiti cateva detalii f importante:

    1. Targetul respectivelor bloguri
    2. Oferta publicitara, care include nu numai bannere, ci si insertii in mesaje si opinia referitoare la produsul promovat
    3. Ai idee care e CPM-ul la un 728 pe un site gen zf.ro? Buuun. Cate spatii publicitare sunt oferite pe o respectivul site? 1, 2, 3… si asta daca vorbim doar de bannere. Ei, in cazul acestei campanii promovezi un singur produs (din cate am vazut, pe niciun blog participant nu sunt alte campanii publicitare).
    Pentru a nu reveni la mini-advertorialele din bloguri. Cat costa un advertorial in zf? ;)

    Comment by Mihai — July 31, 2007 @ 2:41 pm

  7. Mihai, eu zic ca vom mai vorbi dupa ce va incepe campania respectiva si, mai ales, dupa.

    Si nu vorbi de target comparand blogurile respective cu ZF. Pentru ca in ZF stii exact cui te adresezi si stii pentru ce dai banii pe CPM. Aici nu prea stii… te aventurezi, pe banii tai.

    Cat despre advertoriale, cred ca la un buget de 10.000 EUR poti sa te gandesti la mai mult decat niste “mini-advertoriale”. Un viral, doua, trei :-)

    Comment by Friendly Frog — July 31, 2007 @ 3:01 pm

  8. Bogdan,
    nu prea inteleg ” analiza” ta.
    pretul prea mare?
    cine nu o sa fe multumit?pai de ce atita nemultumire?
    7 euro prea mult?

    hai sa simplificam.

    1. ai avut parte sa vizionezi o licitatie
    2. nu ai avut parte sa/ti faci si tu reclama citez” Am vrut sa particip si eu la licitatie, pentru ca am un site in pregatire de lansare si mi-ar fi prins bine reclama. Dar…”
    3. cei care participa la licitatii cunosc regula
    care este f. simpla:
    care da mai mult CISTIGA.
    4.Ca incerci acum sa te bagi in discutie mi se pare “democratic” din pacate insa nu cred ca mai poti “scoate” ceva profit din asta…
    5. analiza cu citi centi la cite afisari, etc … este intr/adevar o incercare … mi/a plcut chestia cu brokerii mi/a placut.
    6. la o licitatie serioasa nu se poate negocia cum doresti tu pretul final.
    si in final:
    “Atentie: initiativa mi se pare foarte buna si laudabila. Astept insa confirmarea rezultatelor”
    este intr/adevar o incheiere de mare analist Dow Jones. La Nasdaq inca se mai viseaza…

    Succes!

    Comment by YNWA — July 31, 2007 @ 4:00 pm

  9. N-am avut pretentia ca as fi analist si nici ca ceea ce am scris e o analiza de Nasdaq. Nu stiam ca pe aici sunt numai analisti de Dow Jones. Imi cer scuze.

    N-am acuzat nici cum s-a facut licitatia. Cred ca a fost ok. Am spus doar de suma finala. Atat.

    7 EUR/CPM este MULT, in contextul dat. Si e mult oricum, daca, de ex, sunt doar afisari si nimeni nu da click, nu? Sau, si mai grav, da click dar nu cumpara, nu? Daca cei care au dat 10.000 EUR nu vor primi inapoi CEVA, inseamna ca au aruncat banii pe fereastra, nu? Inseamna ca urmatorii “pretendenti” la publicitate pe bloguri nu vor mai baga mana in buzunar.

    In rest, stai linistit, nu am nevoie de reclama pe blogul asta.

    Succes si tie, analist anonim.

    Comment by Friendly Frog — July 31, 2007 @ 6:08 pm

  10. [...] Pe cei de la Marketonline.ro , aflam de la Clickio.ro [...]

    Pingback by Scarlatescu.ro » Blog Archive » Blogvertising are castigator — July 31, 2007 @ 6:26 pm

  11. Ei, nu va certati.

    1. Cu toti asteptam rezultatele finale, inclusiv eu. Pana atunci calculele de audienta sunt bazate pe presupuneri. Avem si bloguri cu trafic “generalist”, ca zoso.ro si deceblog.net, insa e greu de spus care e audienta totala a campaniei in momentul asta.

    2. Nu luati ratecardul ca referinta, un aspect important in toate campaniile media, online sau nu, sunt discounturile.

    3. Cel putin campania asta de blogvertising, daca nu si altele, vrea sa vada daca blogurile ofera si mai mult decat spatiu media.

    4. Fiind prima campanie de genul asta, va beneficia de mult buzz pe bloguri si in massmedia, iar castigatorul licitatiei va avea un loc asigurat in aceasta conversatie generala.

    5. Hai sa discutam si sa nu ne certam, ok?

    Comment by clickio — July 31, 2007 @ 6:42 pm

  12. Si totusi bogdan,

    scuza/ma dar nu ma pot abtine,

    a fost o licitatie, au licitat mai multi,
    cineva a cistigat. si a dat suma asta.
    la ce bun comentariile cu ‘este mult prea mult’, ca tu obtii mai putin la brokeri,etc.,astept rezultate,etc…
    care este sensul??? nu inteleg???( ba inteleg…)
    probabil ca din toata discutia asta cel care a cistigat lictatia profita si de de toate comentariile asupra licitatiei,sigur cel care a cistigat a facut acest lucru din mai multe motive ceea ce nu/i putea da brokerii.
    Una peste alta analiza pe care o faci tu cu 7euro
    nu/si are sensul. nu poti compara o campanie normala cu ceea ce a fost facut aici.
    Putea sa dea si 25 de euro pe cpm …sau nu?
    sau ce sa faca clickio? sa puna un barem de 3 euro?sau mai bine sa te intrebe pe tine? sau sa faca un sondaj?O masa rotunda? hai sa facem o comisie?

    si in final:

    “Atentie: initiativa mi se pare foarte buna si laudabila. Astept insa confirmarea rezultatelor”

    asta ce mai e? nu e cumva gurul analistilor?

    eu iti propun altceva:

    VINO CU O PROPUNERE SAU O SUGESTIE CONCRETA.

    “Si e mult oricum, daca, de ex, sunt doar afisari si nimeni nu da click, nu? Sau, si mai grav, da click dar nu cumpara, nu? Daca cei care au dat 10.000 EUR nu vor primi inapoi CEVA, inseamna ca au aruncat banii pe fereastra, nu?”
    EXSTA SI CAMPANII DE 100.000 DE EURO CARE NU DUC LA CEVA….
    Sau poate vii tu cu solutia salvatoare pt. toata lumea…
    REVOLUTIE!!!!!!!

    Comment by YNWA — July 31, 2007 @ 6:48 pm

  13. SUGESTIE CONCRETA: hai sa mai adunam site-uri. Acum, ca s-a incheiat licitatia si clientul exista, cred ca e datoria noastra sa facem astfel incit cost/view sa scada. Altfel si eu cred ca nu facem sa demonstram ca experimentul a functionat doar pe jumatate. Adica putem sustine un astfel de proiect, exista potentiali clienti. Ca sa-l facem sa si functioneze, cred ca e nevoie de ceva mai mult efort. Am avut chiar senzatia ca autorul a pornit foarte puternic, dupa care s-a linistit brusc, a pierdut din suflu. Asta si din lipsa unei echipe care sa-l secondeze in ceea ce priveste campania de comunicare si convingerea mai multor proprietari/chiriasi de bloguri sa participe. La fel si la comunicarea de la incheierea licitatiei. Ar fi fost nevoie de o stire cu gust de bomba, in care subiectul (destinatia banilor) sa fie speculata in avantajul conceptului… Asta este, let’s face it, o treab de tipul “BLOGGERII SALVEAZA UN COPIL” or something s-ar fi bucurat de mai multa atentie. Dar nu-i nimic, poate iese data viitoare…

    Comment by copolovici — August 1, 2007 @ 12:12 am

  14. Si una scurta, dupa ce am citit din nou stirea Mediafax: cred ca “destinatia” ar fi trebuit aleasa inainte de incheierea licitatiei si mai cred ca nu trebuia selectata dintr-o lista de ONG-uri. Din pacate au o reputatie cam proasta, ca sa ma exprim eufemistic. Un CAZ concret cred eu ca era mai nimerit. Asta este, Romanii sint oameni sensibili… Asa cred eu.

    Comment by copolovici — August 1, 2007 @ 12:19 am

  15. Initiativa de nota 10. Sper sa existe si un Blogvertising II. cu siguranta vor participa mult mai multe bloguri.

    Comment by Vlad — August 1, 2007 @ 2:14 pm

  16. Hm … iar vorbim de advertiseri romani ;)

    e in regula. Astept sa vad … ma uit sa fie asta tzapa mea

    Comment by Piticu21 — August 2, 2007 @ 9:37 am

  17. [...] – si in final preferata mea, licitatia caritabila initiata de Ionut s-a inchis la aproape 10,000 euro, ceea ce nu e rau deloc, felicitari lui Ionut pt initiativa, celor care au participat, celor care au licitat, celor care au mediatizat. [...]

    Pingback by » Blog Archive — August 5, 2007 @ 6:50 pm

  18. [...] Magazinele online prind curaj, se dezvolta, fac parteneriate cu Vodafone sau platesc 10.000 Eur pentru o campanie in blogosfera. E un domeniu extrem de interesant la noi. [...]

    Pingback by novo » Blog Archive » How it’s made, e-commerce in Romania, part I — September 14, 2007 @ 5:50 pm

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a comment




mulu