post Apel la responsabilitate

September 28th, 2007

Insemnare despre: advertising,blogging,blogvertising,comunicare,internet,marketing — clickio @ 2:56 am

E 2.27 AM si nu pot sa dorm. Nu gaureste nimeni asfaltul la ora asta, ci ma tine treaz o mare responsabilitate. Pe care incerc sa o trezesc si in voi, ceilalti participanti la campania de blogvertising initiata de mine intr-o perioada in care aveam mult mai putine fire de par alb decat am acum.

Articolul care urmeaza va fi usturator, si nu se va termina repede. Sorbiti-l cu responsabilitate, ca pe o tarie, si folositi la maxim cheful pe care urmeaza sa vi-l trezeasca.


Am inceput campania asta intr-o incercare de a demonstra puterea blogurilor, intr-o perioada in care controversa tabloida isi intinde tentaculele din ce in ce mai mult in zona asta, in care Naumovici arunca impresia de guru ca moda blogurilor deja a trecut, in care specialistii care ar putea folosi blogul pentru a impartasi experienta lor il ocolesc din lipsa de motivatie, sau din teama de a gresi si de a fi amendat la prima abatere, in care majoritatea incercarilor comerciale in loc sa creeze utilitate sau entertainment aseaza caramizi de plictiseala peste mortar de gafe.

Nu a fost usor inceputul. Insa nu m-am plans. Continuarea a fost si mai anevoioasa. Insa nu m-am plans nici dupa ce am inceput campania, desi probabil pe unii participanti i-am stresat deja dincolo de limitele cu care i-am obisnuit pana acum.

Campania a avut(si are in continuare, pana la finalizarea ei) 4 elemente:

1. bannerul, pe care, la data scrierii acestui articol 44 din 50 de bloguri inscrise pana acum l-au afisat(la momentul incheierii licitatiei era vorba doar de 34, inscrise pana in acel moment). Cred ca am suficiente lectii invatate doar despre acest banner pentru un intreg capitol din raportul final asupra campaniei. Au existat intarzieri, unele justificate (vacanta in italia, nunta), altele de inteles (ii stiu pe multi din participantii din campanie si stiu cam pe unde intre 200 si 300% le este gradul de incarcare).

2. link-urile sponsorizate la finalul unui articol pe zi, pentru cei care scriu cel putin unul pe zi, si la finalul fiecarui articol pentru ceilalti. Aici au aparut problemele. Fiecare din noi si-a supra-estimat rabdarea, memoria, cheful si timpul disponibil. Cand gandeam initial elementele campaniei, adaptate la mine si la blogul meu, nu mi-am pis problema ca sunt dispus sa fac mult mai multe eforturi decat multi dintre cei care ar putea dori sa mi se alature. Insa mi-am asumat asta, si am incercat pe toata durata campaniei, pana acum, sa ii ajut pe cei care nu faceau fata sa puna link-urile respective. Lansez cu ocazia asta un apel la cei care inca au probleme in a pune link-urile respective pentru a ma contacta sa ii ajut. Iar ceilalti, cand mai aveti timp, verificati va rog daca le-ati pus pe toate :) Eu nu am timp sa le verific in fiecare zi, si nici n-as vrea sa ma transform in Angela, insa cineva la marketonline are grija sa imi aduca aminte in fiecare zi de fiecare link lipsa(You do the math :D ).
3. articolele, in numar de patru, pe cate o tema propusa de marketonline. Prima, cea a faimoaselor 7 stele, a avut cate stele, atatea recenzii. Aici, pe langa lipsa de timp, care ne opreste pe fiecare din noi de la a deveni blogger full-time, mai e si o problema pe care trebuie sa o luam, cu totii, in calcul la urmatoarele campanii, sociale sau comerciale: lipsa de inspiratie pe o tema data. E singurul lucru la care ma gandesc ca a determinat o asemenea intarziere in scrierea celor patru articole. Si ma gandesc la solutii pentru a o combate, si pentru a va ajuta pe toti sa va tineti, in final, promisiunea. Revin cu un articol dedicat pe tema asta. Iata-l.

Altfel, e pacat. Suntem aproape cei mai activi cetateni ai acestei tari, si dovada consta in diversele initiative sociale reale care incep acum pe bloguri (si unde recunosc ca mi-am bagat si eu codita, sau motorasul meu social embedded, cum zice Catalin).

Campania noastra, a voastra, de fapt, de blogvertising, a propulsat marketonline.ro in top tenul magazinelor online romanesti, conform topului Trafic.ro la categoria “Comert electronic”. I-a marit pana acum traficul cu 33% fata de saptamanile anterioare inceperii campaniei(26,2+6,6). Haideti sa nu lasam cateva ore de munca pentru fiecare din noi(necesare pentru cele 4 articole pentru majoritatea, sau cele 3 articole pentru cei care l-am scris deja pe primul), sa arunce o umbra de neseriozitate asupra campanie. Campanie pe care abia astept sa o rezumam in marele raport final, care sa fie marea piatra de hotar a unui inceput pe blogurile romanesti (punctul patru al campaniei, pe care il scriu eu, nu trebuie decat sa contribuiti, daca simtiti nevoia, iar de nu, doar sa puneti link la el sau sa il gazduiti la voi).
In final, campania asta a incercat sa nu fie despre “cat face”, “cat tre sa-ti dau”, “imi esti dator cu”, si alte expresii romanesti simptomatice (cat pe ce sa zic simpsonatice).Vor exista multe voci si multe comentarii despre raportul dintre cat a primit si cat a oferit fiecare din noi, eu, voi, marketonline, cercetasii, si fiecare va concluziona cum va considera de cuviinta.

De fapt insa, de la inceput, a fost vorba de o promisiune contra altei promisiuni, de incredere contra incredere, si de responsabilitate contra responsabilitate. A fost o campanie cum nu am mai auzit sa existe si pe care putini vor mai avea curajul sa o replice. De aici, si problemele, mereu neasteptate, ale unui proiect pe care nu l-a mai facut nimeni pana acum.

Eu va multumesc inca o data tuturor pentru implicarea in acest proiect cu doua scopuri, de promovare a blogurilor din Romania, si a efectelor unei campanii de blogvertising, si de sustinere a unui proiect social, care a fost, de data asta, Cercetasii Romaniei.

ps: Pentru ca aveam incredere in faptul ca majoritatea bloggerilor se vor tine de cuvant in cele 4 promisiuni pe care si le-au asumat, am pus pariu cu Mugur pe o lada de bere pe asta. Lada de bere o cumpar oricum, insa prefer sa o bem noi, bloggerii participanti in campanie, decat sa i-o dau lui, ok?

3 Comments »

  1. Problema – din punctul meu de vedere, fara sa generalizez – e urmatoarea: unii dintre noi, atunci cand au decis sa se alature, benevol, acestui proiect, n-au stiut ca vor avea atat de multe de facut. Eu cel putin am crezut ca va fi vorba de un banner si eventual niste linkuri. Cand am aflat ca trebuie facute recenzii, eram deja implicati. Eu ti-am mai spus, mie mi-e foarte greu sa scriu o recenzie despre un serviciu pe care nu l-am folosit niciodata, sau despre un produs pe care nu l-am folosit niciodata. As fi fals, as minti. Acum insa, daca tot am promis, eu cel putin voi incerca sa scriu. Dar probabil ca multi altii n-o vor face, din simplul motiv ca ei nu s-au “angajat” sa faca asta. Au aflat numai dupa ce s-au inscris.

    Comment by Andrei Crivat — September 28, 2007 @ 9:35 am

  2. Eu v-am trimis inca de la inceput sa studiati conditiile campaniei, si prima intrebare pe care am adresat-o fiecaruia, a fost “Ai citit conditiile?”.

    Insa vina e comuna, nici voi n-ati intrebat, nici eu nu m-am asigurat ca ati inteles. Oricum, apreciez gestul de a le scrie.

    Comment by clickio — September 28, 2007 @ 9:56 am

  3. am bagat si eu, intr-un final, articolul 2; http://alexbrie.net/myblog/blog/aici/1676/sa-mi-iau-sa-nu-mi-iau-masina-de-spalat/
    raman in continuare restant cu articolul 3 – “vizita la mo”. poate reusesc maine…

    Comment by Alex — October 1, 2007 @ 2:54 pm

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a comment




mulu