post Audientele pe internet in .ro si .com

October 28th, 2007

Insemnare despre: advertising,business,internet,marketing — clickio @ 6:37 pm

Exista diferente, uneori mai mici, alteori mai mari, in diferite masuratori ale audientelor pe internet. Inseamna asta ca e imposibil sa masori cu acuratete audientele pe internet, asa cum concluzioneaza acest articol? Evident ca nu. Am sa incerc sa va atrag atentia, in aceasta pagina, care sunt capcanele in care pica unele persoane care ajung la aceasta concluzie.

Asadar, incearca sa privesti macar cu coada unui ochi critic orice informatii citesti in alte locuri despre internet, fie despre situatia din Romania, fie despre cea din US. Si daca vrei sa punem in discutie, intru sfanta clarificare, un subiect sau altul, da-mi un semn, aici, sau prin blogul tau personal.

8 Comments »

  1. iar baietzii de la trafic.ro se bat cu caramida in piept ca jucaria lor e buna sau ii “ataca” pe cei care le sar la git.
    uite aici ce au de zis trafic.ro cind vine vorba de acuzatii: http://www.boioglu.ro/traficro-iese-la-atac-pe-bloguri/

    sper sa nu il consideri spam, doar ca nush cum sa pun link sau daca merge la tine..

    Comment by adrian boioglu — November 15, 2007 @ 1:27 am

  2. Cred ca v-ati aprins prea tare pe subiectul asta.:)

    Trafic.ro, ca orice serviciu de analiza web/online tracking e un sistem automat, care nu “trage in piept” pe nimeni. Exista diferente de masurare intre oricare doua sisteme de masurare folosite, uneori mai mici, alteori mai mari, depinde de CE masoara fiecare, CUM masoara fiecare, si in ultimul rand, de performanta serviciilor respective combinata cu cea a retelelor implicate. (stiu ca toata lumea zice asta, insa sunt si eu curios de ce e atat de greu de acceptat/inteles, si poate discutam pe tema asta)

    Evident ca atunci cand unul din doua sau mai multe sisteme de masurare iti arata mai putini vizitatori, mai putine afisari, esti tentat sa spui ca fie unul e bun (cel care iti arata mai mult) si celalalt e prost (cel care iti arata mai putin), sau ca unul e corect si celalalt te “trage in piept”.

    De aceea e bine sa iti alegi un sistem de masurare si sa ramai cu el, oricare ar fi, si ca sa nu te simti “tras in piept”, trebuie sa te gandesti inca de la inceput, de cand il alegi, la motivul principal pentru care vrei sa stii cati vizitatori ai.

    a. Daca e doar o curiozitate, atunci fie n-ar trebui sa te intereseze diferenta intre sisteme, fie il poti lua direct pe cel care iti afiseaza mai mult, dupa o perioada de test.

    b. Daca vrei sa iti cresti audienta, si sa masori cresterea, din nou, nu conteaza ce sistem folosesti, atata timp cat are un minim de acuratete, important e sa il folosesti pe acelasi pentru a compara audienta ta la t0 cu cea de la t1, t2, samd.

    c. Daca, in schimb, vrei sa te compari cu altii, si vrei ca acea comparatie sa fie corecta, trebuie sa folosesti acelasi sistem de referinta, adica acelasi serviciu de monitorizare/tracking pe care il folosesc cei cu care vrei sa te compari.

    Orice alta comparatie are un grad mai mic sau mai mare de eroare, pentru ca ai compara mere cu pere.

    De aceea folosesc majoritatea site-urilor mari din Romania Trafic.ro, si multe bloguri.

    In plus, Trafic.ro afiseaza site-urile monitorizate intr-un top general si pe categorii al site-urilor, comparabil cu un director/catalog web de site-uri, ceea ce, pentru un blog, poate insemna si putina reclama, si poate chiar cativa vizitatori in plus.

    Alegerea e a fiecaruia, insa e important sa iei in calcul de la inceput motivul pentru care vrei sa iti monitorizezi site-ul sau blogul.

    Comment by clickio — November 15, 2007 @ 8:10 am

  3. [...] – audienta/vizitatori – atunci trebuie sa citesti comentariul meu de aici [...]

    Pingback by Ionut Oprea » Tu cum iti masori performanta blogului? — November 15, 2007 @ 8:26 am

  4. Ionut,

    Iti multumesc mult pentru suport. Am incercat si eu sa le explic acest lucru oamenilor, dar asa cum ai spus si tu, este extrem de greu de explicat celor ce sunt porniti sa fie contra ca de fapt lucrurile sunt foarte simple si sisteme de monitorizare diferite vor da intotdeauna rezultate diferite.

    A trebuit la un moment dat sa fac o analogie de genul: ai un iphone, acesta are o anumita lungime. Masurat in centimetri are lungime x, masurat in inchi, are lungime y. Acestea vor fi intotdeauna diferite deoarece un centimetru nu este egal cu un inch, desi ambele sisteme de masurare masoara un obiect cu o lungime absoluta fixa.

    Daniel

    Comment by Daniel Secareanu — November 15, 2007 @ 10:49 am

  5. good point.

    cred insa ca multi dintre cei care discuta despre trafic.ro au alta problema. nu felul in care trafic.ro face cntorizarea e problema ci faptul ca e un clasament.
    aici apar orgolii legate de cine/de ce si cum a ajuns pe un loc mai bun in top. de aia sunt atitea discutii…

    Comment by adrian boioglu — November 16, 2007 @ 3:18 am

  6. [...] am vorbit despre trafic.ro in multe rinduri. si eu nu sunt singur. ionut oprea atinge un punct fierbinte si el. [...]

    Pingback by de ce doare trafic.ro | adrian boioglu - tot mai sus — November 16, 2007 @ 3:27 am

  7. Pai stai putin, cred ca orgoliile exista si fara trafic.ro, el e doar un arbitru automat, cu a carui decizie poti fi sau nu de acord, insa in afara “meciului”.

    Daca ai mai multi vizitatori conform altui sistem de masurare, ala e alt meci, insa daca nu jucam toti acelasi meci se cheama ca ne antrenam separat :)

    Comment by clickio — November 16, 2007 @ 9:59 am

  8. Media de vizite lunare (nu unice) indiferent de ce metoda veti alege nu trebuie sa aiba o abatere mai mare de 0.1%…0.2% (pentru o diferenta de fus orar de 1h pentru timpul serverelor care monitorizeaza acest trafic).

    Serverele care se raporteaza la acelasi timp nu ar trebui sa aiba o abatere mai mare de 0.1% lunar … egalitatea este practic imposibil de realizat. Se poate face o experienta:
    acelasi script, 3 servere diferite sau 3 domenii etc… testat 1 luna, la sfarsit se va observa o diferenta!
    Motivele le-am mai zis la adrian boioglu, insa diferentele nu au cum sa fie mai mari de 0.1%!

    dar, una e sa vb de 0.1% si alta de 20% … nu ti se pare ca aici ceva nu e bine?

    Comment by ByREV — November 20, 2007 @ 7:16 am

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a comment




mulu