post brief and unreliable, o poveste a planningului in romania, povestita de Razvan Matasel

October 9th, 2007

Insemnare despre: business,marketing — clickio @ 10:54 am

Prima sesiune a conferintei Masterplan a continuat cu Razvan Matasel, moderatorul primei sesiuni, care a povestit despre inceputurile planningului si strategie in Romania.

“La inceput, eram 6 planneri in toata industria, si planner e mult zis. Faceam briefuri pentru creatie si evaluam campaniile. Explicam directorilor de agentie ce este un planner, ce face el si de ce este nevoie de un planner in agentie.”

Apoi, a doua etapa putea fi caracterizata asa:a brief per day keeps the doctor away.

Proiecte la care am lucrat: proiect de loialitate, platforma de internet cu radacina in ATL, si sustinere de PR puternice. La inceput au fost unite toate, cu timpul s-au separat si s-au specializat.

Definitia pe care o folosea Razvan Matasel pentru a scapa de intrebari suplimentare era: accountul crease clientul, creativul isi pupa printul, si mai era pe-acolo un consumator de care n-avea nimeni grija, si asa a aparut plannerul.

Au existat apoi, diverse discutii despre strategie in industria romaneasca de marketing si advertising:

idee vs executie, a fost o vreme cand clientii nu mai cumparau povesti frumoase, ci idei

eficienta vs creativitate

big ideas

360 planning

Strategia a evoluat in Romania, avem deja 4 editii de EFFIE, nu mai suntem nici necunoscuti in Europa, insa mai sunt si o serie de contradictii.Avem un studiu, AdMarket, despre perceptiile clientilor asupra agentiilor.

Multe agentii au departamente de planning, insa exista o lipsa de strategie in alte agentii la fel de mari.

In acelasi timp,strategia migreaza dinspre agentiile clasice. Mai nou, companiile de media (buying) apar departamente de strategie, care lucreaza pe mesaje. IN new media, in agentii de PR se dezvolta directia asta.

Toata lumea, insa, vorbeste de “strategie”.

1 Comment »

  1. [...] Radu Ionescu » Masterplan ongoing Ionut Oprea » Jeffre Jackson: This is a great time to be a planner in Romania Ionut Oprea » La conferinta Masterplan, urmeaza sesiunea a doua Ionut Oprea » Discutie despre strategie si planning, la prima sesiune MasterplanRazvan Matasel » Masa Rotunda la MasterPlan Ionut Oprea » Brief and unreliable, o poveste a planningului in romania, povestita de Razvan Matasel Zoso » Masterplan 2007, in imagini Stefan Stroe » Masterplan: Prima zi Bogdana Butnar » Masterplan lookback Razvan Varabiescu » Masterplan 2007 Cristi Parvan » Certitudinile Dan Petre » Masterplanul care a fost Alex Brie » Masterplan 2007 Carina Sava » Masterplan 2007 Ramona Patrascanu » Masterplan – povestea Florin Rosu » Modelul Jeffre Jackson Evensys on Flickr » Masterplan 2007 del.icio.us Digg Y!Messenger Furl Reddit Rojo Yahoo! Newsvine [...]

    Pingback by Madalin Matica -blog » Blog Archive » I was wrong! Mea culpa. Strategic 2007. — October 12, 2007 @ 9:14 am

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a comment




mulu