post Discutie despre strategie si planning, la prima sesiune Masterplan

October 9th, 2007

Insemnare despre: business,marketing — clickio @ 11:06 am

Razvan Matasel: De ce avem putini planneri? Vedeti o rezolvare? Ar trebui sa apara rolul de integrator?

Crenguta Rosu, DC Communication: Da, asta e directia in care mergem, spre o comunicare integrata. E nevoie de o coordonare a tuturor elementelor de comunicare, si e irelevant cine conduce, cine se ocupa de asta.

Razvan Varabiescu, General Manager Media Direction: Haiducia a disparut, cel putin in ceea ce priveste media, si atunci trebuie sa ne diferentiem din serviciu. Probabil ca strategia este serviciul cu care noi incercam sa ne diferentiem, si cred ca e la fel si in agentiile de brand.

Razvan Varabiescu: Imi place mai mult denumirea de strateg decat de planner, ca noi avem si planneri de media.

Razvan Matasel: Strategia este cel mai bun tool de business, vinde foarte bine.

Liviu David, Next: Ca om de creatie, as prefera sa mi se dea orice directie, orice strategie, doar sa mi se dea una, si sa fie cat mai neasteptata. Brieful “Fa ce vrei” nu ma ajuta cu nimic. Ideea ca “Creativii vor sa fie strategi este o prostie”.Strategul este primul creativ din lant. Degeaba esti creativ pe o directie gresita.

De ce avem putini planneri? Pentru ca suntem la inceput, acum invatam ce e aia.

Razvan Matasel: O mini-sub intrebare. Crezi ca vom avea un strateg de comunicare in departamentele de marketing? In asa fel incat sa poata fi independent de cursul creativ.
Stefan Teodorescu, senior brand manager Bergenbier: Nu cred ca se justifica un om dedicat pe strategie, cred ca depinde si de ciclul de viata al unei companii.In majoritatea companiilor as zice mai degraba ca nu e nevoie, e nevoie ca brand managerul sau mk mng sa construiasca impreuna cu agentia drumul care trebuie urmat, si asta devine ca un fel de lumina calauzitoare.

Jeffre: planning and strategies are not always needed, people doing other jobs knowperfectly what they need to do great advertising was made before anyone knew what planning was. there was always strategy.

Pentru cine vrea traducerea: Istoric vorbind, si nu neaparat referitor la situatia de azi din Romania, pe care nu o cunosc, nu cred ca planningul a aparut dintr-o nevoie de strategie, strategia exista si inainte de planning, mai degraba din nevoia de a avea pe cineva care sa coordoneze.

1 Comment »

  1. Kia Ora!

    Nu mai stiu cum e mersul in zilele astea pe la noi, insa “pe vremea mea” (3-4 ani in urma) clientul se ducea la agentie fara a avea macar el insusi o strategie de business (nu mai vorbim de una coerenta de omunicare)

    In situatia in care clientu’ stie cum vrea sa se pozitioneze pe piata, sa stie macar care sunt atuu-urile serviciilor/produselor sale – dilema strateg vs. planner vs. creativ la agentie e pe jumatate rezolvata…

    Comment by Secara — October 9, 2007 @ 1:07 pm

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a comment




mulu