post Tanara si nelinistita industrie romaneasca de internet

November 8th, 2007

Insemnare despre: blogging,business,internet,romania perfectibila — clickio @ 11:56 am

Auzeam azi la radio ca ne trebuie 60-70 de ani ca sa ajungem Vestul la puterea de cumparare. Si m-a ingrozit gandul ca si la atitudinea industriei de internet ne-ar trebui un numar apropiat de ani sa-i ajungem. Fratilor, nu cred ca apuc momentul ala, si eu sunt printre cei mai tineri!

Trebuie sa facem ceva. De fapt, nu, nu trebuie sa facem ceva. Nu e suficient.Trebuie sa facem al naibii de multe. Avem atata de recuperat fata de altii. Si unele probleme pe care le avem s-ar putea rezolva de la sine, daca le-am lasa. Insa ne pierdem vremea in scandaluri inutile. In loc sa mai punem cate o caramida la fundatia industriei, preferam sa ii spargem capul vecinului cu ea.

Locul de dat cu capul zilele astea e Internetics, pe care toata lumea in afara de castigatori il injura. care e problema? Caruta inaintea cailor. Industria de internet din Romania este prea tanara si prea nelinistita pentru un internetics. Atata timp cat nu avem un consens in industrie asupra ce inseamna valoare pe internet, e clar ca nu putem decat sa criticam un concurs care asa, sontac-sontac, a incercat sa construiasca, an de an, o definitie proprie a valorii pe internet. Care, in fiecare an, buna-nebuna, a fost media aritmetica a definitiilor personale despre valoare pe internet a fiecarui membru al juriului.

E normal sa nu fim de acord cu asta. Ii sustin personal pe toti cei care nu sunt de acord cu definitia valorii online definita de Internetics si ii provoc sa vina fiecare cu definitia proprie, ca macar in ceasul 25 sa incercam sa construim una pentru toata industria. Nu exista definitii gresite, pentru ca nu exista o singura definitie a valorii. Fiecare din noi are propria interpretare a valorii, si adevarata definitie e suma interpretarilor noastre.

Nu sunt insa de acord cu atacurile la persoana, nu doar la Internetics, ci in general. Asta a fost unul din dezavantajele faptului ca industria noastra de internet, fata aceea tanara si nelinistita de care vorbim, a descoperit blogurile. Scuipa cu sange sange in stanga si-n dreapta, atacand doar paiul din ochiul vecinilor (dragilor, ascultati un om preocupat profesional de bloguri: nu poti ascunde barna din ochiul tau cu paiele din ochii inamicilor, oricat de multi ai avea)

Priviti putin pe AdPlayers, sau pe blogurile care dau cu capul in Internetics, si ganditi-va putin ce reactie ar putea avea un client sau un investitor atunci cand tot ce aude despre internet(saptamana asta, cel putin) sunt scandaluri despre presupuse “interese” si “cumetrii”. Tocmai asta a incercat si IAB Romania sa evite prin implicarea in Internetics. Si, ca veni vorba, am acceptat sa pun umarul la IAB Romania tocmai pentru ca nu reprezint nici un interes. Iar ceea ce fac acolo e doar sa recomand Consiliului Director solutii la problemele care apar si sa ajut la punerea in aplicare a deciziilor luate, menite sa sustina si sa promoveze interesele intregii industrii de internet. Dupa cum ii spuneam unuia din criticii mei cei mai recenti, poate nu-mi iese mereu ceea ce imi propun, poate nu mereu din prima, insa macar fac tot posibilul pentru a incerca.

Mergem inainte, de manuta cu tanara si nelinistita industrie romaneasca de internet. Dar eu propun sa facem pasi mai mari, sau mai desi, si sa nu mai salivam la fiecare vitrina cu acadele.

A, PS: Cine vrea sa faca ceva, sau sa contribuie, sa-mi dea un semn. Si facem.

10 Comments »

  1. Probabil ca cel mai prost lucru care i se poate intampla “industriei” online este un consens general tampitzel, caldutz si contraproductiv. Hai sa nu fim nostalgici dupa comunism.

    Comment by Daniel@ghidoo — November 8, 2007 @ 1:15 pm

  2. :) ) Daniel, confuzi consensul democratic cu cel comunist, nu e nimeni nostalgic dupa comunism pe blogul asta(sau daca e, sa inchida acum browserul :D ).

    Comment by clickio — November 8, 2007 @ 1:19 pm

  3. Ionut, cu tot respectul pentru munca depusa de cei angrenati in eveniment, cred ca in afara de definitia proprie a cuvantului VALOARE cred ca ar trebui sa luam mare aminte la definitia cuvantului ETICA. Daca minimul de criterii nu sunt indeplinite din punctul acesta de vedere, cred ca oamenii nu vor reusi sa vada VALOAREA unei actiuni.
    Iar daca se intampla ca lumea sa comenteze si sa injure este simplu: ceva nu a fost bine.

    Comment by Gabi Boaca — November 8, 2007 @ 1:44 pm

  4. Tocmai asta e problema. Un popor civilizat le-ar acorda organizatorilor prezumtia de nevinovatie, etica, profesionalism, zi-i cum vrei. Insa noi trebuie sa pornim invers, de la prezumtia de vinovatie.

    Iar despre injuraturi, nu-mi puneam problema sa aflu cauza, e clar ca nemultumiri si frustrari sunt destule (fara sens peiorativ, frustrarea un lucru normal si natural). Doar semnalam ca sunt o pierdere de timp, si sunt, cum zice Daniel, contraproductive, ratam padurea din cauza copacilor, pe timpul nostru :)

    Vino cu solutii, si ai tot respectul meu. Insa iti sugerez sa studiezi si istoria internetics-ului sa vezi daca solutiile respective nu au fost incercate deja.

    Comment by clickio — November 8, 2007 @ 1:52 pm

  5. In spatele unor injuraturi se acund nemultumiri (si poate si frustrari, e adevarat). Corporatiile sunt interesate de injuraturile pe care le primesc, pentru ca le dau feedback din piata. Dar e posibil ca acolo sa fie si ceva interes spre imbunatatirea produselor/serviciilor… Se poate discuta la nesfarsit pe tema asta si chiar sper sa discutam cu prima ocazie cu care ne intalnim :) Bafta! :)

    Comment by Gabi Boaca — November 8, 2007 @ 2:07 pm

  6. Ionut, tu esti unul dintre putinii oameni care cred in internet, sunt vizionari pe internet si fac internet.
    Trebuie sa intelegi un lucru. Nu putem grabi evolutia. Evolutia are ritmul ei. Fie ca e vorba de internet, fie ca e vorba orice altceva. Vrei sa faci ceva? Ai o idee “big bang”? Pune-o in aplicare. Ai nevoie de ajutor? Te sustin, te ajut, facem. Ma ai in lista de messenger :)

    Comment by Sorin — November 8, 2007 @ 11:43 pm

  7. Ionut, iti inteleg pe deplin frustrarea dar cred ca generalizezi un pic cam mult.
    Ca sofer :) iti spun ca nu e cea mai buna “tactica” sa conduci cu gandul la cei din fata, mai ales cand distanta e deja considerabila. Important e sa tii drumul bun (uneori sa-l si gasesti), sa eviti derapajele si poticnelile sa ai grija de masina si s-o “respecti”.

    Nu cred ca internetul romanesc e cu 60 de ani in spate (!) asa cum cica ar fi societatea romaneasca, ba dimpotriva m-as hazarda chiar sa spun ca e un domeniu in care decalajul e mult mai mic si cauzele care-l determina (bugete, penetrare, “dezvoltare serviciilor”, aptitudini organizationale etc) tin mai degraba de cauze adiacente.
    In plus .. nu cred ca din cauza “scandalurilor inutile” la Internetics trebuie sa ajungem la concluzia ca nu exista lucruri bune si ca internetul trebuie evitat.
    Da, e perfect adevarat ca cei care dau flashuri, claxoane si injuraturi (de multe pt motive inchipuite, eronate sau pur si simplu “neidentificabile”) nu usureaza circulatia dar asta nu-i un motiv nici sa “tragi pe dreapta”, nici sa “ripostezi” si nici sa ramai cu degetul in obraz aratandu-le ca-s neseriosi.
    Poate in spatele claxoanelor exista si motivatii (juste sau doar inchipuite) care insa nu gasesc modalitatea sa se exprime, sau poate ca senzatia ca “toata lumea” claxoneaza si “nimeni nu face nimic” e una bazata pe observatie superficial.
    Decat sa incercam sa “rationalizam claxoanele” poate reusim sa gasim metode de a “inainta” … si poate … nu chiar toata lumea “claxoneaza”.

    Comment by parvan — November 9, 2007 @ 10:25 am

  8. Ionut, tu vorbesti de lucruri frumoase, dar din pacate esti doar un om. Toate aceste sugestii si sfaturi de “revigorare” pe care le cauti au fost indelung dezbatute de-a lungul a 6 (SASE) editii Internetics. Din pacate organizatorii nu au avut capacitatea sa asimileze aceste sfaturi. Mereu au existat forumuri Internetics. S-au spus lucruri bune si lucruri rele. Criticile nu au fost analizate ci li s-a raspuns taios, cu “sictir”, sau cu indiferenta. Mai mult, senzatia de lipsa de etica nu e un lucru ce ar fi trebuit educat sau discutat. Trebuia sa existe din start. Acum, cei ce ani de zile au obosit sa aduca in discutie sugestii si sfaturi fie sunt indiferenti la adresa Internetics, fie s-au intors impotriva. Personal, spun asa: “You fool me once, shame on you! You fool me twice, shame on me!”.
    Sunt atatia oameni in agentii care s-au saturat sa fie luati de prosti, si chiar daca tu esti bine intentionat, sau articolul tau este doar un post de PR, vine tarziu. Vine intr-un moment cand, poate, e imposibil sa se mai indrepte ceva.

    In ceea ce priveste implicarea IAB pentru “asigurarea bunului mers”, e cu dus si intors. IAB Romania are o istorie mult prea scurta pentru a fi un adevarant girant. Ii trebuie o implicare mult mai mare pentru a castiga aceasta calitate, dar toate la timpul lor. Baby-steps.

    Multa bafta si ramai echilibrat.

    Comment by Alexandru — November 9, 2007 @ 11:15 am

  9. [...] Alte pareri despre Internetics [sper ca organizatorii le stiu daca-si fac munca de evaluare]: Iulian Toma, Piticu [Internetics - festival cu circuit restrans], Orlando [zice de bine, putin nostalgic], Andrei Radu ridica niste semne de intrebare, Ionut Oprea mediteaza despre industrie. Lista castigatorilor pe blogul IQads, o discutie premergatoare premierii pe webdesignbox, iar Gramosii ridica si ei spranceana apropo de categoria bloguri. Macar cineva a jurizat pe bune Dragos are si el un post in care indeamna la actiune, post la care face referire si Zoso pe blog 2.0. Radu isi exprima si el parerea, mentionand si de un articol din Adplayers.ro. [...]

    Pingback by Oricum Blog » Arhiva » Expect retaliation — November 9, 2007 @ 8:13 pm

  10. [...] Au urmat: Mihai Fanache, Ninespices – “„Mi-as fi dorit un festival (Internetics) in care juriul nu participa in concurs” Ciprian Stavar, NMA – “De ce nu facem o delimitare clara intre juriu si participanti?” Marius Pahomi, Mediaedge:cia – “Ziua Barbatului, a 2-a agentie de comunicare interactiva din Romania” Alexandru Lapusan, ZITEC – “Un negustor de arta nu este neaparat si un critic de arta” Alin Chiriac, Twenty – “Twenty nu mai inscrie lucrari la Internetics” + varianta de pe comunicatedepresa.ro Bogdan Nitu, Webstyler – “De ce dracu’ inca mai traieste capra vecinului?” Ionut Oprea – Blog Agency – “Tanara si nelinistita industrie romaneasca de internet” [...]

    Pingback by Radu Ceucă » Blog Archive » The Adplayers Mayhem — November 9, 2007 @ 11:05 pm

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a comment




mulu