post Tu cum iti masori performanta blogului?

November 15th, 2007

Insemnare despre: blogging,internet — clickio @ 8:25 am

Ieri cineva imi povestea ca Tolontan declara la Guerilla ca el e cel mai bun blogger din Romania, in timp ce azi dimineata Boioglu imi cerea parerea intr-o discutie pornita de la un alt blogger nemultumit de comparatia dintre un Trafic.ro si alt serviciu de monitorizare/tracking. Tu cum iti masori performanta blogului si in ce scop?

(articol in lucru, imi propun sa creez un ghid despre asta, asa ca puteti contribui si voi, si am sa va citez pentru fiecare contributie la acest ghid)

Sa incepem cu metodele posibile:

- audienta/vizitatori – atunci trebuie sa citesti comentariul meu de aici

- technorati- authority

- zelist – serviciul autohton care calculeaza topul luand in calcul doar link-urile intre blogurile romanesti

- robloggers survey – recunoasterea de catre alti bloggeri

- analiza blogroll-urilor – precum cea facuta de Chinezu

- numarul si calitatea comentariilor

- la un nivel personal, gradul in care il citesc cei pe care ai vrea sa ii atingi – si modul in care potin continua offline conversatiile incepute pe blog

Mai folositi si altele?

6 Comments »

  1. dupa ce am facut analiza pe blogroll de care zici si tu m-au contactat unii care se regaseau in top sa imi spuna ca au renuntat la trafic.ro pentru ca le fura din vizitatori
    pana la urma cred ca una din zonele de discutie este si asta: cat de mult vrei tu ca blogger sa fii trafic si cu cat de incalzeste asta?
    nu zic ca nu te simti bine sa vezi ca lumea te citeste
    dar de aici pana la a-ti face un tel din a creste traficul e cale lunga
    la urma urmei vorbim de blog nu de un site de promovare care sa functioneze dupa reguli comerciale
    parerea mea

    Comment by chinezu — November 15, 2007 @ 9:33 am

  2. Sau n-o masori, pentru ca a picat de o zi serverul de la gazduire, la telefon baietzii nu raspund si eu ma intreb daca mai am blog sau nu… ca backup n-am.

    Comment by Alexandrescu — November 15, 2007 @ 10:22 am

  3. parerea mea este ca trebuie sa ai oarecum blogul monitorizat in momentul in care vrei sa scoti bani din el. intradevar, daca nu ai astfel de initiative nu ai nevoie de monitorizare.
    povestea cu traficul este veche, s-a discutat mult pe tema asta, se cunosc minusurile.
    eu insa il folosesc cu incredere. nu am observat diferente majore fata de google analytics, dar asta poate si pentru ca scriptul de la google se afla imediat sub cel de trafic

    Comment by costinu — November 15, 2007 @ 11:55 am

  4. Buna, Ionut,

    Am definit un factor de vizibilitate ce se calculeaza pe baza linkurilor unice Technorati, a numarului de inscrisi la Bloglines ( vom incerca o medie cu cei de la Google Reader ) si a PageRank, functie de care se pot ordona blogurile de la Colectie – http://www.timsoft.ro/weblog/index.php?blog=1&title=top_bloguri_colectie_noiembrie_2007_pent .

    O evaluare mai obiectiva cred ca ar trebui sa ia in considerare 10 factori, doar cativa putand fi determinati automat – http://www.timsoft.ro/weblog/index.php?blog=1&title=din_nou_despre_vizibilitatea_unui_weblog .

    Carmen

    Comment by Carmen Holotescu — November 17, 2007 @ 12:39 am

  5. Cred ca orice estimare a performantelor unui blog este mai mult sau mai putin relativa.Criteriile pot fi extrem de numeroase si nu cred ca sunt aplicate toate la orice blog.In plus,nu cred ca un blog poate fi cunoscut de prea multi “internauti”,iar vizitat…de mult mai putini.
    Cred ca mult mai important este sa te regasesti tu in ceea ce scrii pe blog si sa cauti ca sa se regaseasca in blogul tau tot mai multi din cei care il citesc mai mult sau mai putin intamplator.

    Comment by Cristina — November 18, 2007 @ 6:47 pm

  6. Eu ma gandesc la ziua cand un BloG Romanesc va depasi traficul realizat de toate siteurile neogen la un loc!

    Dar gandind si mai departe, cum ar fi sa ai 1 Milion de vizitatori pe zi intr-un BLOG ?

    Comment by ByREV — November 20, 2007 @ 7:25 am

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a comment




mulu