post Definitia marketingului pentru urmatorii 5 ani

January 18th, 2008

Insemnare despre: internet,marketing — clickio @ 2:44 pm

Pentru cine vrea sa rumege ceva peste weekend, o propozitie plina de substanta.

AMA (American Marketing Association) isi propune sa actualizeze la fiecare 5 ani definitia marketingului pentru a raspunde noilor realitati de industrie.

Noua definitie, valabila pe urmatorii 5 ani:

“Marketing is the activity, set of institutions and processes for creating, communicating, delivering and exchanging offerings that have value for customers, clients, partners, and society at large.”

Cea anterioara:

“Marketing is an organizational function and a set of processes for creating, communicating, and delivering value to customers and for managing customer relationships in ways that benefit the organization and its stakeholders.”

Si daca va intrebati de ce clients si customers, ei iata ca nu mai sunt considerate chiar sinonime, si tranzitia de la client la customer e vazuta ca o continuare a orientarii catre cel pe care il numesc amandoua.

“the term client conveys an image of an active professional in a paternalistic role and a passive consumer, whereas the term customer conveys an image of an active consumer selecting or purchasing a service or product.” (BNET, The client as customer: achieving service quality and customer satisfaction in rehabilitation)

5 Comments »

  1. Definitia marketingului pentru urmatorii 5 ani

    Pentru cine vrea sa rumege ceva peste weekend, o propozitie plina de substanta.
    AMA (American Marketing Association) isi propune sa actualizeze la fiecare 5 ani definitia marketingului pentru a raspunde noilor realitati de industrie.
    Noua definitie, valab

    Trackback by Blogoree bligg — January 18, 2008 @ 7:29 pm

  2. Interesanta definitie, doar ca au uitat de concurenta.

    Versiunea mea ar fi: Marketing – cum sa lupti cu concurenta.

    Succes.

    Comment by Andrei Spinu — January 27, 2008 @ 6:42 pm

  3. :) Nu cred ca “au uitat” de ea, ci doar ca e implicita, pentru ca e clar ca toate companiile au activitatea asta, si atunci, aplicand definitia, trebuie doar sa faci toate lucrurile astea mai bine, si decat concurenta ta, daca vrei, insa si din ce in ce mai bine raportat la propriile tale performante.

    Cred ca raportarea exclusiva la concurenta te limiteaza.

    Comment by clickio — January 28, 2008 @ 7:21 pm

  4. Totdeauna a fost o distinctie intre consumatori si clienti. Clientul este cel care cumpara, consumatorul cel care utilizeaza. Ex.: jocuri pentru copii prescolari, cadouri de Valentine’s, etc.

    Comment by Mihai — February 17, 2008 @ 11:08 pm

  5. Mihai, sunt customers, nu consumers.

    Da, ai dreptate, in zona serviciilor, utilizatorii si clientii nu sunt tot timpul unii si aceiasi.

    Insa definitia asta nu vorbeste de consumatori, aka consumers, ci de customers si clients.

    Comment by clickio — February 18, 2008 @ 12:19 am

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a comment




mulu