post Valoarea adaugata a platformei Google Apps pentru site-uri

January 29th, 2008

Insemnare despre: business,internet — clickio @ 2:06 pm

Multa lume a anuntat si a vorbit despre implementarea platformei Google Apps in doua site-uri romanesti. Nu dau link-uri, pentru ca discutiile au deviat inspre alte zone si alte subiecte.
La lansarea platformei Google Apps in Romania, scriam ca o vad mai degraba folosita in domeniul smallbusiness pentru ca e o suita de aplicatii mult mai buna decat ce ofera implicit conturile de gazduire web pentru firmele mici, care au un site de prezentare, si cateva conturi de email, si vor sa se organizeze putin mai bine, sau pentru echipe partial sau total virtuale (chiar in timp ce scriam articolul asta Alin imi spunea pe messenger: “e super misto cand lucrezi¬† colaborativ pe texte intr-o echipa mai mare. In timpul asta lucreaza 6 persoane la o prezentare, direct pe server”)
Insa dupa ce am vazut cele doua implementari locale, m-am gandit mai serios la varianta ca, odata luata decizia de a o folosi in cadrul unui site tematic, in defavoarea alternativelor comerciale, sau a dezvoltarii interne, ea isi poate gasi rostul si in cadrul lor. Insa nu prin simpla completare a continutului cu niste servicii, ci prin exploatarea acestui continut prin intermediul serviciilor respective. Sa le luam pe rand:

Email : poate determina cativa pasionati sa se inscrie, pentru a avea email@masini.ro, sau pe cei care au un business pe masini.ro, sau pe cei care vor sa foloseasca un cont de email doar pentru activitatea de pe masini.ro sau pe activitatile legate de masini. Aici ar fi fost utile niste etichete dedicate pentru fiecare partener Google care implementeaza Gmail pe domeniul sau, care sa iti permita sa ai un serviciu intr-adevar personalizat. Mai poate fi interesanta prin componenta de chat, daca vrei unul web-based, si sa discuti doar cu prietenii adaugati in acest cont pe masini.ro. Avantaje: efectul de revenire, de crestere a timpului petrecut pe site, si de efectul de promovare al folosirii adreselor masini.ro, insa toate acestea direct proportionale cu numarul de utilizatori care folosesc activ adrese@masini.ro. Asa ca Dragos, ramane sa ne uimesti cu rapoartele de utilizare.
Calendar: aici incepe partea interesanta. Pentru orice site de continut, calendarul ar putea fi un instrument personalizat. Orice domeniu are un calendar de evenimente, si orice site tematic ar trebui sa il exploateze la maxim, completand calendarul de “evenimente previzibile” cu “calendarul lucrurilor fascinante pe care site-ul nostru tematic le face in legatura cu fiecare”. In plus, nu e suficient sa le pui la dispozitie utilizatorilor sa adauge elemente in calendar, trebuie sa-i motivezi sa o faca si sa le arati mereu exemple. (si asta e valabila pentru orice initiativa care incepe sau se termina in “continut generat de utilizatori”) Uneori invata mai repede, alteori mai greu.

Si nici nu trebuie sa fii partener Google pentru a distribui continutul tau prin intermediul paginilor personalizate google, poti crea un calendar in formatul ical si sa le dai utilizatorilor un link pe care sa-l introduca in calendarul lor, pe site-ul tau, pe calendarul google sau pe orice alt site pe care au implementat serviciul asta. Insa daca reusesti sa creezi si sa mentii suficienta activitate aici, sunt sanse sa ii pastrezi pe site-ul tau, chiar si cu aplicatia Google. Continutul poate face diferenta.

Pagina de start personalizata: permite in cadrul programului Partner edition o customizare sumara, doar pentru o mica parte a ecranului, in rest lasandu-i utilizatorului libertatea personalizarii. Din nou, aici merita sa folosesti respectivele gadgeturi pentru a le pune la dispozitie pentru orice utilizator, indiferent pe ce site foloseste platforma Google, ceea ce Masini.ro a si facut.

In concluzie, chiar daca in urma cu trei luni nu eram convins, acum cred ca e o ocazie interesanta pentru cate un portal tematic sa incerce si varianta asta pentru a iesi in fata, macar pentru calendar, care mi se pare cea mai interesanta dintre optiunile platformei Google Apps. La fel cum e o ocazie interesanta sa experimenteze cu orice oportunitate de continut distribuit. Insa e important ca site-ul sa poata oferi prin platforma asta o valoare adaugata, rezultata din integrarea celor doua. Si, bineinteles, sa fie eficient, costuri vs rezultate, sau macar lectiile invatate sa merite efortul.
Mai vedeti si alte avantaje pentru cele doua implementari? Dezavantaje?

3 Comments »

  1. In ceea ce priveste rapoartele de utilizare, exista SATI, si asta e ceea ce ma intereseaza in acest moment. Vom vedea cum vor evolua raportele de trafic si in ce masura se va reflecta Google Apps in ele.

    Oportunitatea implementarii Google Apps tine de mult mai multe lucruri decat exista in acest post: cel mai important este ca participi la si influentezi – prin feed-back – cel mai important business online din lume. Esti acolo, respiri aerul pe care-l respira Google si vezi in ce parte o ia mai repede decat altii. Mai sunt si altele, evident, si mai sunt si dezavantaje: unul dintre ele e imposibilitatea masurarii traficului pe startpage.masini.ro in momentul asta, lucru pe care l-am mai semnalat, dar sunt relativ optimist cu privire la acest aspect…

    Comment by Dragos Roua — January 29, 2008 @ 11:58 pm

  2. Da, Dragos, ai dreptate, timpul si impactul in trafic vor arata rezultatele acestei implementari, si evident ca nu ma puteam gandi la toate avantajele pe care le-ai vazut tu, insa mie astea mi se par cele mai importante.

    Comment by clickio — January 30, 2008 @ 8:08 am

  3. daca stam sa ne gandim mai bine ? pai…

    Comment by raluka — May 10, 2010 @ 9:26 pm

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a comment




mulu