post Digital Marketing Forum 2008

February 27th, 2008

Insemnare despre: advertising,comunicare,internet — clickio @ 11:18 am

Astazi biroul meu mobil s-a oprit pentru cateva ore la Digital Marketing Forum (despre care povesteste pe larg Alex Brie aici).

Ca o tendinta generala: inca se vorbeste foarte mult despre bloguri. Cineva ma intreba la Geek meet Craiova cat va mai dura moda blogurilor. Eu cred ca “moda” va mai dura 2-3 ani, timp in care unii vom invata sa le folosim eficace si eficent, iar altii se vor orienta pe urmatorul lucru la moda, in incercarea de a descoperi cum sa le foloseasca pe acelea eficace si eficent.

Conferinta a inceput cu Wim Wermeulen, care a evangelizat noile tendinte: campanii inovative, cu cateva exemple, si apoi: search, bloguri, retele sociale, youtube. A bifat blogurile, bineinteles.

A urmat Radu Herindean, Deloitte, care a trecut in revista studiul Deloitte Media Predictions 2008 (un rezumat al celor 10 tendinte aici), incercand sa ofere si o perspectiva locala asupra tendintelor surprinse in acel studiu. Probabil a fost o ocazie pentru Deloitte sa prezinte mai pe larg continutul acelui set de previziuni, pentru ca pana acum comentariile pe marginea lui s-au limitat la cifrele pe care le estimeaza pentru piata din Romania.(iar ceea ce pierd din vedere toti cei care le-au comentat este ca sunt doar estimari).

Mai notez ce mi se pare interesant.

“Blogs, blogs, blogs” – Deloitte recunoaste blogurile si invita si massmedia sa o faca.
“Media traditionala nu numai ca vor recunoaste media alternativa, zona bloguri, ba mai mult e posibil sa foloseasca acest mediu pentru a recruta si pentru a intra pe piata asta. Exista bloguri respectabile, si chiar daca suntem la inceput cu bloggingul in Romania, blogurile incep sa se miste, si materiale publicate pe bloguri au inceput sa fie citate in ziare si pe TV.”

Catalin Emilian, Gemius – Leading Brands by Romanian Internet Users

2092 de respondenti au raspuns online intre 7-13 februarie 2008, reprezentativi pentru universul utilizatorilor de internet cu varste intre 18-45 de ani, iar date obtinute online au fost coroborate cu date Mercury Research din ianuarie 2008.

Cele mai populare branduri: Coca-cola(35%), Nokia(13%), Adidas(10%).

Cele mai de incredere branduri – topul e usor inversat, cu Nokia fiind perceputa mai de incredere

Cele mai prezente branduri in online: GOOGLE(16%), Yahoo(14%), Coca-cola(12%), Microsoft(11%), Nokia, Vodafone, Orange.
Branduri romanesti : Dacia conduce la notorietate, incredere, si prezenta pe internet. Alte branduri populare pe internet: Arctic, Ursus, BCR, Unirea, Murfatlar, Bergenbier, Petrom, Eugenia, Dorna. Top ten-ul increderii mai adauga si Napolact pe lista, iar prezenta online adauga Domo, Neogen, Altex si Romtelecom.

Branduri romanesti prezente pe internet: Dacia (23%), BCR (8%), Domo (4%) si Neogen (3%).
Topul brandurilor exclusiv online in Romania: Google(16%), Yahoo(13%), eMag.ro(7%), ebay(5%), Neogen(4%), eJobs(3%), BestJobs.ro(2%), YouTube(2%), Amazon (2%), Hotnews.ro (2%).

Alain Heureux, Presedinte IAB Europe si IAB Belgium, a vorbit despre rolul IAB Europe, despre misiunea IAB la nivel pan-european, si despre tendinte in marketingul online in Europa.

“In the future, 5- 25% of your national budgets will come from pan-european companies and budgets”.
Date globale despre internet: Europa se apropie de US la nivelul veniturilor din online (12 bilioane euro totalul pe 2007 in cele 15 tari cu birouri nationale fata de 14 miliarde in US)

Printre proiectele IAB Europe la care speram ca anul asta participam prin IAB ROmania sunt initiative de research la nivel pan-european, lobby legislativ la nivel european pentru imbunatatirea legislatiei si pentru rezolvarea problemelor atunci cand acestea apar (cum e de exemplu discutia privind daca ip-ul si cookie-urile trebuie sa fie considerate date personale si reglementate ca atare)

In Romania, la 15 mil de euro estimare a veniturilor din online pe 2008, si 5.5 milioane de utilizatori, APU (average expenditure per user) este de aproape 3 euro/utilizator.

Media pe Europa (average expenditure per user) – 39.1 euro/per active user

uk: 82.46 , us: 60.56, insa Grecia, daca am retinut bine, are doar 4 euro/active user.

Principiile in marketing trebuie sa se schimbe.

intrusion => permission

irritation => relevancy

dialogue => trustful communication

advertising => convertising (conversation advertising)

Massmedia => The media of the mass

“The consumer is sometimes in 2020. The brands are a little stuck in 2000.”

Internet is a Relation Technology.

Alexander Schoenfeld, Creative Director, Landor Hamburg

*branded content will drive awareness

* de la justin.tv acum avem audi.tv

*”things that didnt’ work in theory, work now in practice”

*technology will get virtual haptics (10 yrs)

*technology will bring video capacity everywhere (think packaging)

9 Comments »

  1. Oh hai from the roundtable, it is great that you are blogging live, very good stuff, thanks :)

    Comment by Jan Sifra — February 27, 2008 @ 6:05 pm

  2. Hi, Jan. Nice to see you on the blog, hope to see you stick around. Maybe I’ll integrate an English section to accomodate you & other guys interested in the Romanian market.

    Comment by clickio — February 27, 2008 @ 6:21 pm

  3. I can understand the basics even in romanian language, but the english version would rock, good idea

    Comment by Jan Sifra — February 27, 2008 @ 6:31 pm

  4. Una peste alta, a meritat sa pierzi cateva ore? Mie de exemplu mi-a placut prezentarea celor de la Ogilvy (si nu ca am castigat asus-ul), dar masa rotunda de dupa nu asa tare.

    Comment by Sorin — February 27, 2008 @ 10:20 pm

  5. This feedback fom Digital Marketing Forum is in english: publicitarescu.blogspot.com

    Comment by Andrei — February 28, 2008 @ 9:12 pm

  6. Da, a fost o zi interesanta. Chiar daca am ratat o parte din conferinta pentru ca a trebuit sa am grija de invitatul IAB, am recuperat a doua zi la Advertising 2.0 :)

    Iar la evenimentele astea vin de obicei doua categorii: cei din mijlocul industriei, pentru care mai sunt noutati doar ce a mai facut Wim intre timp, si cei care nu sunt implicati direct in industrie, si care aud multe lucruri pentru prima sau a doua oara.

    Insa sesiunea de aseara poate trebuia sa fie putin mai organizata. De obicei prezentarile organizate, chiar daca nu iti aduc ultimele noutati, macar te ajuta uneori sa iti mai pui ordine in ganduri.

    Comment by clickio — February 28, 2008 @ 9:30 pm

  7. Va salut! Eu fac parte din a doua categorie si am fost destul de multumit de in afara workshopurilor in care ficare si-a facut reclama la produsul lui!

    Comment by Circei Alexandru — March 3, 2008 @ 3:59 am

  8. [...] Am primit azi, ca probabil inca vreo cateva mii de utilizatori inscrisi, un newsletter Trafic.ro despre brand-uri online in 2007. Am crezut ca e o analiza legata de studiul efectuat de Gemius zilele trecute (despre care puteti citi mai multe aici), insa m-am inselat. E vorba de cautarile tip “nume de website” culese in mod agregat de trafic.ro din statisticile site-urilor inscrise (graficul de mai jos). [...]

    Pingback by Ionut Oprea » Comportamentul utilizatorului roman de internet vs awareness-ul brandurilor digitale — March 3, 2008 @ 6:37 pm

  9. [...] aduc aminte si acum de primele editii: 2007 (aveam timp de live blogging in vremea aia), 2008(si atunci la fel)… ce vremuri… intre timp s-au intamplat atatea in industria asta ca s-ar putea scrie o [...]

    Pingback by Ionut Oprea » Va invit maine si poimaine la Digital Marketing Forum… aflati aici de ce! — March 5, 2013 @ 8:53 am

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a comment




mulu