post Petrom, responsabilitate, si o campanie interesanta

February 26th, 2008

Insemnare despre: advertising,comunicare,internet,romania perfectibila — clickio @ 9:58 am

Azi dimineata la Guerilla am auzit o campanie Petrom foarte interesanta. Puteai castiga un DVD cu “An inconvenient truth” (trailer, imdb, wikipedia si website) daca iti imaginai cu succes, pentru un minut, cum ar fi daca ai trai fara una din resursele pe care astazi le consideram, constient sau mai putin constient, infinite sau regenerabile.

Exemplul de astazi: “povesteste cum ai citi o carte daca nu ar mai exista lemn?” – daca vreti sa faceti exercitiul in scris, va invit la un comentariu, insa incercati sa excludeti din start raspunsurile cu ecrane, pentru ca sunt prea la indemana, si incercati sa va imaginati si sa povestiti si cum ajungeti la cartea respectiva, deci excludeti situatia in care aveti deja cartea in mana.

Exercitiul era unul foarte interesant, nu atat pentru cel care participa, cat pentru audienta. Pe de o parte formatul, si pe de alta, mecanismul si mesajul, au reusit sa construiasca un vehicul publicitar care implica activ audienta.

Si ma gandeam cat de potrivit ar fi fost internetul pentru o astfel de campanie. Spre deosebire de radio, care a putut implica doar ascultatorii aflati la ora respectiva in drum spre serviciu si cu urechea pe frecventa Guerilla, internetul ar fi putut implica permanent, pe toata durata campaniei, si, foarte important, mai ales dupa terminarea campaniei pe alte medii, din ce in ce mai multi utilizatori.

Din punctul asta de vedere, campaniile cele mai castigate sunt cele care reusesc sa aiba un punct de greutate pe internet, in care campania poate continua permanent, cu eforturi minime. Mai ales campaniile sociale al caror succes depinde mult de implicarea unui numar cat mai mare de “activisti”, si care se strang cel mai bine in timp.

Site-ul, ca element central al unei astfel de campanii, poate aduna si combina toate elementele campaniei, pentru cine nu le-a urmarit pe toate mediile, permite un feedback direct la nivelul campaniei si al fiecaruia din aceste elemente, care poate fi public sau privat, permite implicarea directa a celor care viziteaza, si transformarea lor din vizitatori in participanti, si poate merge dincolo de campanie, atat ca interactiune si experienta, cat si in timp, dincolo de finalizarea campaniei pe restul mediilor.

Evident, o campanie de genul asta isi propune in primul rand sa trezeasca in fiecare din cei atinsi de mesajul ei o firimitura de responsabilitate, care, in modul ideal, sa se reflecte intr-o schimbare de atitudine sau comportament(desi nu stiu daca masoara cineva acest efect pentru campaniile de CSR, si poate ar trebui). Insa daca reuseste sa implice direct o masa de oameni, si daca reuseste sa exploateze un astfel de punct de greutate online, o astfel de campanie de responsabilitate sociala ar putea amplifica acest efect si mai mult (si ar putea avea, cu ocazia asta, si cativa primi indicatori la indemana pentru a masura unele efecte).

Alte proiecte de responsabilitate sociala ale Petrom au website, chiar daca e doar unul de prezentare: Respect pentru viitor, emisiunea realizata pe Realitatea TV.

Si culmea ar fi ca aceasta campanie sa aiba website, insa sa nu stim de el. Ceea ce e (aproape) la fel de rau.

4 Comments »

  1. Petrom pare sa alerge dupa tot ce inseamna asociere cu sustenabilitatea. Probabil, pe termen lung, isi doresc o pozitionare gen BP.
    Foarte buna ideea ta cu un site care sa stranga toate opiniile. Cele mai importante dintre iniviativele lor de CSR au site, de ex parcurileviitorului.com

    Comment by Gabi Nistoran — February 26, 2008 @ 3:10 pm

  2. dupa o experienta recenta declinarea pe web e un must. sigur si celelalte medii sunt importante insa neaparat tre sa existe ceva si pe net [campanie, site dedicat etc]. iar pana la urma asta trebuie sa duca la intelegerea faptului daca petrom face ceva serios pentru protectia mediului sau e doar o alta impachetare grafica de CSR, buna de pus in raportul de activitate

    Comment by iann — February 26, 2008 @ 4:08 pm

  3. Emisiunea la care te referi face parte din programul mare “resurse pentru viitor” care are si site si stii de el :)

    In principiu se doreste foarte mult ca orice campanie sa fie dublata cel putin si online. :) suntem la inceput si o sa ne invatam pas cu pas cum sa abordam o lume noua.

    primul pas l-am facut :) am citit ce ai scris si am incercat sa iti raspund cat de cat. daca ai intrebari punctuale, let me know.

    (more info on http://www.petrom.com / Petrom›Our Commitment›Corporate Social Responsibility Programs›Resources for the future)

    Comment by ana — March 12, 2008 @ 2:48 pm

  4. PS. Respect pentru viitor este platforma de comunicare pentru intrega activitate CSR Petrom.

    si am mai gasit un site : http://www.parcurileviitorului.com/

    Comment by ana — March 12, 2008 @ 2:54 pm

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a comment




mulu