post Revista standurilor de presa offline

March 18th, 2008

Insemnare despre: generalitati,internet,massmedia — clickio @ 11:15 am

Nu sunt un consumator de presa asa cum mi-ar placea sa fiu, insa din cand in cand mai dau cate o raita pe la chioscurile de ziare. Cu cat interesul meu e mai specific, cu atat cautarea mai lunga, si gustul distributiei de presa deficitare mai amar.

Poate unul din lucrurile pe care le poate imbunatati presa scrisa este canalul de distributie, care chiar daca “merge si-asa”, ar putea fi mult imbunatatit. Chioscul de ziare e pentru presa ceea ce e conexiunea la internet pentru accesarea unui website, sau chiar motorul de cautare/directorul tematic, si de aici ar putea pleca multe comparatii si concluzii.
Azi am cutreierat cinci standuri pentru a-mi lua cateva reviste, pentru ca, la fiecare din ele, nu erau decat una- maxim doua din cele pe care mi le doream. Eu, cautand ceva specific, evident ca am cautat pana am gasit, insa nu stiu daca altii mai fac asta si nu se multumesc cu ceea ce gasesc. Poate in offline switch-ul nu e asa de usor sau asa de popular cum e pe internet.

O alta chestie care lipseste vizibil este vanzarea la stand. OK, vanzatorul de ziare stie sa citeasca pretul si sa dea rest, insa eu (poate sunt singurul, imi asum asta) chiar caut un stand/chiosc/shop de ziare bucurestean in care vanzatorul sa stie mai multe decat mine despre ce a aparut saptamana respectiva, si sa se foloseasca de asta pentru a-mi face recomandari. Daca-l gasiti, sau il inventati, dati-mi de veste, si ma abonez la el. (culmea, in provincie am avut experiente suprinzatoare cu unii vanzatori de ziare)

Standurile acum sunt pline de DVD-uri, de filme si muzica, si aici poate am avut eu ghinion, insa doua DVD-uri achizitionate la pachet cu reviste/ziare n-au functionat aproape deloc (s-au oprit la putin timp dupa inceperea filmului de pe ele), si nu asta e problema, ci faptul ca sistemul actual de distributie nu include nici un canal de returnare. Vanzatorul de la chiosc spune ca nu stie nimic despre asta, si ca nu a returnat nimeni nici un DVD pana acum. Poate fi si din apatie, in fond, nici eu nu am facut vreun efort pentru a le returna.

Cat despre titluri internationale, n-am vazut decat un Economist razlet la doar unul din chioscurile obisnuite pe care le vizitez. Restul se gasesc doar in standurile premium de la Cora (sic!).
Poate pe viitor distributia ziarelor ar putea lua in calcul, la fel ca directoarele de site-uri, o tranzitie de la payment for inclusion la plata pe performanta, macar partial/in completare. In felul asta ar fi motivate si celelalte rotite din sistemul de distributie a massmedia(firme de distributie, francize de distributie, etc). Ramane de vazut doar daca noi am vrea sa citim mai mult :)

Sau poate un chiosc de presa online, la care sa poti cumpara nu doar editia digitala, ci si editia tiparita, care sa te astepte acasa pentru o lectura detasata, in profunzime, dupa ce la birou ai rasfoit repede pdf-ul cautand informatiile de care aveai nevoie urgent.

BlogAgency.ro: Microsoft face concurs pentru bloggerii care citesc PC Magazine

3 Comments »

  1. De acord cu chioscurile de ziare, pun numai ziarele cele mai cumparate si nu au vanzatori profesionisti. Inteleg si unde bati cu ultima fraza, sunt curios cat iti va lua sa o pui online.

    Cat despre concursul Microsoft, premiile mi se par mult prea mici pentru a le face publicitate. C’mon, la bugetul lor isi permiteau mai mult.

    Comment by Sorin — March 22, 2008 @ 7:40 pm

  2. Momentan ideea cu chioscul de ziare online e doar la nivel de idee jucausa, pe lista de idei jucause, urmand sa intre, daca apuca, pe lista de idei care merita studiate mai in detaliu. Asa ca nu te astepta sa cumperi de la mine urmatorul numar din revista preferata :)

    Da, si mie mi se par mici premiile, plus ca deja nu cred ca mai functioneaza, pentru bloggeri, mecanismele cu trageri la sorti, decat in cazul unor super-premii, ceea ce premiile de fata nu sunt. Insa am inceput o sectiune pe blogul BA despre concursuri organizate pentru bloggeri pentru care sper sa am din ce in ce mai mult continut, atat din proiectele noastre, cat si din concursurile organizate de alte companii.

    Comment by clickio — March 24, 2008 @ 4:10 pm

  3. Insa ca orice idee buna merita pusa in practica de oricine o poate face mai bine sau mai repede, asa ca daca vrea cineva sa faca asa ceva sa-mi dea un semn si il ajut sa o puna pe picioare :)

    Comment by clickio — March 24, 2008 @ 4:12 pm

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a comment




mulu