post 10 reguli pentru angajatul ideal in marketing online si probabil in domenii similare

August 5th, 2008

Insemnare despre: advertising,business,comunicare,internet,joburi,marketing — clickio @ 7:37 pm

1. Vrea sa invete permanent, ideal sa se specializeze pe una sau doua directii, si sa fie dispus sau sa isi doreasca sa mai incerce si sa schimbe cate una din ele pe termen mediu, pentru a ramane in pas cu actualitatea. A, si vrea sa invete si teorie, nu doar practica. Inainte de learning by doing, trebuie sa existe learning by learning. Sunt firme care ofera astfel de oportunitati si e pacat sa le ratezi.

2. Vrea sa experimenteze, e flexibil in concluzii si argumente, nu se limiteaza doar la experientele anterioare, pe care se subintelege ca le are (ba mai mult, a lucrat cel putin o data cu succes pentru, in cazul nostru, la o campanie online sau pentru un proiect online, despre care poate vorbi la un interviu de angajare, si important mai ales in ce priveste metodele de analiza a performantei). De subliniat flexibil in concluzii, si nu se limiteaza doar la experientele anterioare, pe care se subintelege ca le are.

3. Isi doreste imbunatatirea permanenta a rezultatelor, atat personale, cat si ale proiectelor pentru care lucreaza, si e proactiv in directia asta. Asta e strans legata de 1. si 2.

4. Decat sa aiba idei multe si fixe, mai bine mai putine dar flexibile. De exemplu, nu e un secret ca intr-o campanie adwords click-urile  in sine pot fi mai ieftine decat intr-o campanie de imagine/display advertising, cum descoperea cineva apa calda pe un blog, dar avem nevoie de persoane care sa inteleaga si sa poata exploata si avantajele publicitatii interactive, deloc de neglijat. Pentru alte domenii, retineti esentialul: idei poate mai putine, dar flexibile, decat multe si fixe.

5. Are blog si a invatat deja cateva lucruri despre cum functioneaza mediul asta, insa nu se crede deja guru in blogging, ci, dimpotriva, experimenteaza permanent cu noile tehnologii si servicii, dar intelege si aplicabilitatea si oportunitatile de exploatare ale fiecaruia la nivel local. Pentru alte domenii, americanii au expresia “eating your own dogfood”.

6. Stie conceptual cum functioneaza un site, internetul in ansamblu, si intelege conceptual cum functioneaza mixurile de servicii (de la adservere pe site la mash-up-uri). Ideal, il caracterizeaza o curiozitate naturala de a intelege ce se intampla dincolo de interfata si butoane, si de a problematiza modul de rezolvare a problemelor, argumentele, concluziile altora(si chiar pe ale lui).

7. Are notiuni elementare de management de proiect si time management pe care vrea sa si le dezvolte(valabil peste tot) si o experienta, minima, dar de succes, cu echipe tehnice, ideal cu mai mult de una(valabila pentru orice job legat de online).

8. Vrea mai multi bani, nu se multumeste cu putin, dar e in primul rand realist, in al doilea orientat si pe dezvoltare, nu doar pe salariu, si in al treilea, la fel de important, este dispus sa creasca proportional, calitativ si cantitativ rezultatele muncii lui pentru asta.

Calculul e simplu in domeniul asta, probabil si in altele: fii constient ca trebuie sa ii produci angajatorului mai multi bani decat ii ceri. In conditiile in care faci asta deja, e o prostie sa nu primesti din ce in ce mai mult (sau probabil e timpul sa iti cauti altceva).

9. E complet deschis cu ce isi doreste imediat si pe viitor
, si cu ceea ce crede fata de firma, colegi, proiecte. Poate discuta orice  problema imediat ce apare, nu acumuleaza frustrari. Stie sau incearca sa lucreze si singur si in echipa.

10. Este un fan al eficientei in tot ceea ce face si propune.

PS: Cam asa arata colegii pe care as vrea sa ii cresc alaturi de mine. Daca va simtiti aproape de profilul asta, si va doriti un job in domeniul asta, dati-mi un email oricand si convingeti-ma(adresa e in coloana din dreapta).  Pentru un angajat ideal e loc oricand intr-o firma :)

6 Comments »

  1. Cu permisiunea ta,

    11. Citeste carti, bloguri, forumuri (se poate incadra la punctul 1 insa simteam nevoia sa subliniez). Pentru ca probabil una dintre cele mai dificile chestii in marketing-ul online este sa fii mereu la curent. Lucram doar intr-unul din cele mai dinamice si mai inovatinve domenii. Din fericire bazele se pun extrem de usor. Din
    “pacate” pentru a te mentii in top trebuie sa acumulezi constant.

    Mult succes! :)

    Comment by Bogdan Aron — August 5, 2008 @ 10:11 pm

  2. :) pai facand abstractie de pct 6, acestea sunt regulile pentru angajatul ideal din aproape orice domeniu :)

    Comment by St Murgeanu — August 13, 2008 @ 12:00 pm

  3. Trebuie să recunosc, e foarte bine venit un astfel de articol. Menţiune identică cu cel referitor la principiile Google (Google WebMaster Tools/Help). Admit că sunt mai puţin la curent cu ceea ce se petrece pe piaţa românescă online şi că mare parte din timp mi-o petrec învăţând, citind cărţi electronice, situri IM worldwide, atunci când fac altceva decât administrare şi pagini web. Totuşi, concluzia mea pe plan general, după doi ani de muncă pe brânci, e că internetul românesc are încă mult de învăţat. Evident, sintagma “internetul românesc” e doar o formulă lexicală. Aşa cum scriam în eseurile “Dincolo de ecran”, e o mare eroare să confundăm monitorul cu cel din spatele lui. E adevărat, confuzia de multe ori pleacă şi e întreţinută chiar de la cel în cauză. Totuşi, mai ales poate datorită faptului că am învăţat de la internetul şi marketingul internaţional (anglofon), precizez că pe plan global, modul în care este privită prezenţa în mediul virtual în afara ţării, este foarte diferit de ceea ce se petrece aici, la noi.
    Cred că am să continui cu un articol pe tema asta, mai ales că mi s-au pus întrebări, pe mail şi pe NetLog, pe unde scriu ceva mai mult.
    Cred că mă voi muta pe blogul de pe WebLog şi asta şi datorită modului în care adminii de acolo înţeleg să ofere un serviciu de tipul Web 2.0 şi Social Marketing.
    Sunt plăcut, chiar foarte plăcut impresionat de acest sit. Mai sunt şi altele care mi-au impus respect, aici şi pe alte situri. Unele făcute de profesionişti, e adevărat, dar şi multe, de oameni obişnuiţi, deschişi aşa cum spuneai, către uneltele mileniului 3.
    Mi se pare important pentru cine vine aici, blogroll-ul tău, unde ai adunat o serie de profesionişti. Lucru bun, mai ales pentru momentul când te apuci de lucru şi faci Research &Documentation.
    Cu stimă,
    Şerban, Media Factory SRL Alexandria

    Comment by Şerban Stănescu — December 17, 2008 @ 11:44 am

  4. [...] sau BestJobs, in gasirea unei persoane deosebite, nu un simplu asistent de marketing ci un “angajat ideal” (pe care l-am descris aici) pasionat de bloguri si de modul in care publicitatea poate folosi intr-un mod cat mai politicos, [...]

    Pingback by Ionut Oprea » Angajam un nou marketing executive la STANDOUT — April 16, 2009 @ 11:23 am

  5. [...] Resursa suplimentara:Citește și decalogul pentru angajatul ideal, pe care îl găsești pe clickio.ro. [...]

    Pingback by Cautam coordonator campanii online - bloguri si social media « Blogul oficial STANDOUT — October 7, 2009 @ 7:08 am

  6. [...] și un articol mai vechi pe tema asta: “10 reguli pentru angajatul ideal in marketing online si probabil in domenii similare”, implineste acusi 10 ani și e la fel de actual si acum ca si atunci, cu câteva elemente strict [...]

    Pingback by Ionut Oprea » More than social media – o specializare de marketing multidisciplinară — July 28, 2017 @ 12:05 pm

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a comment




mulu