post Altfel de rezultate prin PR – o perspectiva strategica

November 21st, 2008

Insemnare despre: comunicare,ecommerce,generalitati,marketing — clickio @ 1:18 pm

Un articol din PR Week: “CHICAGO: Startup companies that engage in PR campaigns are 30% more successful in getting funding within one to three months than those that don’t, according to results from a survey conducted by BIGfrontier Communications Group in Chicago.”

Pentru cei care n-au rasfoit manuale de comunicare, exista trei tipuri de consecinte ale unei actiuni de comunicare: output (ce iese: materiale, texte, emailuri, documente interne), outcomes (consecinte urmarite ale actiunii, cum ar fi, in cazul de mai sus, obtinerea unei finantari) si rezultate in acceptiunea curenta (cifre de vanzari, numar de clienti, si rezultate intermediare: prospecti/lead-uri, vizitatori pe site, contacte in diferite faze).

De multe ori strategia unei firme nu are nevoie doar de rezultate, ci tine foarte mult de outcome-uri. De exemplu, industria de ecommerce ar vinde mai mult daca ar determina diverse elemente sa se intample: institutiile statului sa creeze o situatie mult mai favorabila pentru ecommerce, bancile, samd. (un motiv in plus sa existe asociatii ale industriei de ecommerce care sa genereze astfel de outcome-uri)

La nivel de activitati masurabile in rezultate, ca sa putem face o comparatie, evident ca ar putea lucra la increderea romanilor in comertul electronic(masurabila periodic prin cercetari cantitative), la disponibilitatea lor de a cumpara pe internet(idem), samd. Si aici insa am putea vorbi de outcome-uri, care ar fi de exemplu generarea unei anumite tendinte legate de comertul electronic, care sa il promoveze la randul ei, generand activitati care pot fi masurate prin rezultate.

Si tot din zona PR-ului, o statistica din US despre cum folosesc jurnalistii new media: More than 75% of journalists say they use social media to research stories, compared with about 67% last year.

Aici ar putea fi doua precizari de facut din perspectiva comparatiei outcome vs results: una e sa scrie x bloggeri despre ceva, si sa consideri articolele scrise in total ca rezultate, desi si aici e util sa vezi audienta fiecarui blog in parte, cantitativ macar, pentru a putea avea o imagine corecta asupra rezultatelor respective, si alta e sa scrie despre acelasi lucru unul sau mai multi bloggeri cu influenta, fapt care sa declanseze diverse mecanisme care sa iti aduca rezultatele sperate.

De rontait pe weekend pt cei pasionati de strategie…

No Comments »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a comment




mulu