post Despre criza, crize, etc

November 18th, 2008

Insemnare despre: generalitati,romania perfectibila — clickio @ 9:35 am

Idei pe scurt, ca sunt in criza de timp:

1.Toate crizele au o importanta componenta psihologica semnificativa, dincolo de situatia reala de la care pornesc

2. Massmedia amplifica de obicei criza psihologica prin ceea ce inteleg ei ca se numeste urmarirea situatiei de criza. Cand cauti elemente care sa demonstreze o criza, evident ca le gasesti mai repede decat pe celelalte, si daca le si prezinti ca atare, iti amplifici la maxim contributia la efectul psihologic al crizei. Felicitari!

3. Consumul rational ar trebui sa fie propovaduit permanent, nu doar sub pretextul crizei. Daca e nevoie de o criza psihologica pentru asta, bine, dar macar sa continue si dupa. La fel, creditarea excesiva.

4. Cum am mai zis si in alte dati, momentele mai grele sunt o ocazie de a cauta noi eficiente in activitatea ta. Internetul are o sansa imensa in situatia asta, trebuie doar sa o explicam si sa o exploatam.

5. O mare parte din drumurile blocate de criza(falimente, fabrici inchise) s-ar fi blocat oricum, mai devreme sau mai tarziu, poate nu toate in acelasi timp, insa criza a fost doar o picatura umplatoare de pahar care a  grabit putin procesul pentru mai multe in acelasi timp.

6.  Programul “CONSUMA produse romanesti” mi se pare un slogan politic cu aura de patriotism, o forma fara fond, cum ne-a obisnuit politica romaneasca.  Produsele “romanesti” ar trebui construite, ca produse si ca imagine, apoi promovate, si national, si international. Asta mi s-ar parea chiar unprogram interesant de user-generated content.

7.  Alegerile de la sfarsitul lunii ar putea fi ori cele mai riscante, ori cele mai productive de pana acum, nu doar prin experimentul votului uninominal, ci prin faptul ca in contextul crizei psihologice, actiunile noului guvern si ale noilor structuri legislative vor fi urmarite mai atent, greselile ar putea efecte mai grave, dar si eventualele reusite mai de impact decat pana acum. E cu atat mai important sa votezi.ro

8. Am citit ca unele companii au redus bugetele de PR in contextul asta. Aici e o mare problema a industriei de comunicare, de a demonstra rezultatele activitatilor de PR. Nu s-a renuntat la activitatile cu cele mai putin rezultate, ci la cele mai putin masurabile. Altele, care reusesc sa estimeze rezultatele activitatilor de PR (si investesc suficient pentru a avea rezultate vizibile) isi vor pastra bugetele de PR sau poate chiar le vor creste (in unele cazuri, PR-ul poate fi chiar cel mai eficient instrument de marketing)

3 Comments »

  1. Produsele româneşti nu prea există. Românii produc scump şi vând la fel de scump în lipsa tehnologiilor care să scadă preţul de producţie. Pentru un comerciant e mai profitabil să importe produse şi să le vândă decât să le achiziţioneze de pe piaţa naţională.
    Dacă dezvoltarea economică ar fi avut la bază creşterea producţiei de bunuri variate şi nu imobiliarele altfel am fi vorbit acum.

    Comment by dimitri — November 18, 2008 @ 12:12 pm

  2. Ai dreptate, criza este marita de lupa mass-media, dar de multe ori ce se vede devine realitatea multora. Prin influentarea comportamentului colectiv, mass media este responsabila de efectele crizei. Sintagma a patra putere in stat nu e doar o forma de adresare.

    Aia cu consuma produse romanesti trebuie nuantata. Adica sa consumi produse romanesti, doar daca sunt comparabile ca si calitate si pret cu cele straine.

    PR-ul e o componenta majora in orice criza. Avand in vedere actiunile unor companii, ar trebui si noi sa nu mai luam Colgate la fel cum nemtii au boicotat o vreme Nokia. Mai ales ca Colgate nu am vazut sa comunice bine de ce a luat decizia de a inchide fabrica la noi.

    Comment by Criza financiara — November 19, 2008 @ 9:23 pm

  3. [...] de criza asta despre care vorbeste toata lumea(dar despre care va puteti echilibra perspectiva aici si [...]

    Pingback by Doua imobiliare: se vinde chiar o casa pe zi, imi iau si eu casa, si bem diseara | Ionut Oprea — December 3, 2008 @ 1:58 pm

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a comment




mulu