post Consumul media la metrou, si o revolutie amanata a publishingului

November 13th, 2008

Insemnare despre: marketing,massmedia — clickio @ 1:08 pm

Trecand peste faptul ca azi sau poate permanent eram sau sunt singurul geek care isi verifica emailul pe telefon si in metrou (da, versiunea 2.0 a aplicatiei Gmail pentru Symbian OS merge excelent la mine pe E51), azi am ridicat putin ochii si am observat direct pentru tot drumul obiceiurile de consum ale vecinilor de compartiment.

In total, vreo cinci Ring-uri, o Libertatea, vreo trei Compact si un Cotidianul (surpriza diminetii).  Fanii celor gratuite le iau in general pe ambele, adica si Compact si Ring. Aici trebuie sa mentionez ca mi s-a parut la fix ideea celor de la Ring de a plasa stative mai mari, cu mai multe ziare, langa cele ale Compact, care se epuizau prematur.

Mai departe, unul singur din cei care luasera amandoua publicatiile gratuite citea Compact, restul citeau Ringul(ulterior am observat si un indiciu pe coperta acestuia din urma, titlul principal incepand cu “Sex in grup”). Chiar si cel cu Compactul in mana a fost furat initial pentru cateva secunde de Ring-ul persoanei de langa el.

Apoi cineva a deschis Cotidianul, care a aparut ca o pata gri in peisajul rosu – portocaliu, cu litere mari, si parti anatomice la vedere, dar nimeni n-a aruncat o privire peste umar. Peisajul era completat de cineva care parea in vizita prin Bucuresti si care a deschis o carte peste cele doua ziare gratuite.

* * *

Imi povestea un amic despre mygazines.com, un site care isi propunea sa publice reviste din toata lumea, pe care le puteai citi gratuit, fara inregistrare, si in intregime.  Un Youtube al revistelor, care ar fi vrut, probabil, sa faca pentru reviste ceea ce youtube a facut pentru continutul video. Lui i se parea natural ca in era internetului asa ceva sa fie posibil.

Din pacate mygazines n-a apucat sa se urce in vartejul succesului, si azi pe homepage-ul lor scrie in semn de resemnare:

Dear valued members, visitors and publishers,

Due to monetary reasons and the state of the global economy, we unfortunately must close mygazines.com. We simply ran out of funds to support the daily operations.

We thank you for your patronage.

If you are a publisher interested in understanding more about our model and vision for the future of the publishing industry going forward, or to discuss our Business to Business model opportunities, please email us at mygazines@gmail.com.

Sincerely,
The Mygazines Team

E clar ca viitorul apartine continutului licentiat, intr-o forma sau alta, si ca pentru a ajunge la un model de distributie adaptat noiii lumi a distributiei digitale trebuie sa trecem prin diverse modele disruptive precum youtube, pe care institutiile traditionale vor invata din mers sa le foloseasca, sa le adapteze, sau sa le foloseasca drept model pentru propriile sisteme de distributie. (asta dupa ce le vor da in judecata in incercarea de a se proteja pe termen scurt, sub presiunea crizelor psihologice)

Aceleasi institutii care dadeau in judecata si platformele si utilizatorii au acum canale proprii pe Youtube, gestioneaza pagini MySpace si pun la dispozitia acelorasi utilizatori continut gratuit, pe site-uri proprii sau pe platforme cu audienta.

Probabil directiile de evolutie vor fi trei, valabile pentru toate tipurile de continut: platforme generaliste, care vor oferi comunitate/trafic si facilitati pentru toti producatorii si distribuitorii de continut, platforme de nisa, pentru anumite tipuri de continut, cu facilitati dedicate, care ar fi in conflict cu cele generaliste, si platforme proprii, ale fiecarui producator/distribuitor in parte, si toate acestea vor exista intr-un ecosistem in care fiecare va avea rolul ei (asta apropo de discutia “de ce mai era nevoie de Hulu.com”).

Probabil pentru mygazines nu a fost inca momentul, insa cred ca revolutia va atinge si zona publishingului.

Pana una alta, imi astept in continuare editia tiparita a revistei WIRED in fiecare luna, chiar daca din intreg abonamentul mi-au ajuns doar doua numere, si mi-am dat seama ca legile lui Murphy functioneaza si aici: daca imi cumpar revista de la chiosc  imi maresc sansele de a primi si abonamentul in luna respectiva :)

Update din Mediafax Media & Advertising: Militarii americani vor avea acces la un nou site Internet, creat de Pentagon după modelul YouTube şi care se va numi Trooptube.tv, relatează AFP. Q E D.

2 Comments »

  1. prima oara cand am citit titlul m-am gandit ca o sa scrii despre lcd-urile de la metrou. Sunt curios ce parere ai despre ele si cum afecteaza “spatiul publicitar” al omului nou (care se coboara la metrou ;) )

    Comment by CTI97 — November 13, 2008 @ 2:42 pm

  2. Pai sunt un mediu care lipsea la noi, pe care l-am vazut in alte tari si chiar in dimensiuni mai mari.

    Cred ca e interesant ca mediu de publicitate, pentru ca aduce video-ul intr-o zona recunoscuta pentru traficul ei intens, si din cate am vazut are si ceva spectatori.

    Iar acest format are posibilitatea, fata de restul reclamelor de la metrou, de a combina publicitatea cu continutul de tip utilitate sau divertisment, ceea ce ii creste atractivitatea.

    Iar atata timp cat nu are sunet, nu mi se pare deranjant.

    Comment by clickio — November 13, 2008 @ 5:54 pm

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a comment




mulu