post Marketingul retailerilor online pe bloguri

November 1st, 2008

Insemnare despre: Uncategorized — clickio @ 12:19 pm

N-am apucat sa comentez pana acum articolul de pe Daily Business in care o domnisoara intreba cativa oameni de marketing ai unor retaileri online despre rezultatele campaniilor lor pe bloguri. Dar e pacat sa ramana necomentat, pentru ca altfel unii l-ar putea lua de bun.

1. In primul rand, articolul prezinta doar o parte a pietei de publicitate pe bloguri. Da, publicitatea pe bloguri e un segment micut al publicitatii online din Romania, insa publicitatea pe bloguri facuta de retailerii online e doar o parte din publicitatea pe bloguri de la noi.

2. Apoi, vanzarile pe site depind de site-ul propriu-zis intr-o masura cel putin la fel de mare fata de mediile in care se promoveaza. Vorbim de inventar, de usability, si de o masurare a rezultatelor dincolo de incercarea de a avea rezultate instant, adica “daca eu am intrat in secunda asta pe site si nu am cumparat ceva, deja e un esec.”  E gresit sa te astepti la orice campanie de publicitate, in orice mediu ai realiza-o, sa iti creasca vanzarile peste asteptari, daca nu esti pregatit pentru asta.

3. Nici chiar marketingul direct nu inseamna rezultate instantanee, ci ajungerea la rezultate prin mai multe etape succesive, si masurarea rezultatelor in fiecare etapa. E gresit sa te astepti sa poti sari pasi, sau chiar sa nu-i iei in calcul deloc, si sa convertesti cat mai multi din vizitatorii unui site direct in cumparatori.  Instantaneu.

4. La mentalitatea retailerilor online de la noi a contribuit si Google, prin paradigma AdWords, care, bine masurata, iti permite sa masori componenta de marketing direct a unei campanii de search. Si asta e unul din motivele pentru care, unii din ei cel putin, au inteles gresit ca asta e singurul mod eficient de publicitate sau ca e cel mai eficient.Nu, e doar unul care iti ofera un mod facil de a analiza niste rezultate,  in contextul in care poate nu reusesti sa ti le analizezi (la fel de bine) pentru alte canale.Din nou, aici nu  ai mai multe rezultate, ci ai posibilitatea sa masori mai mult (nici aici nu masori tot) cu ajutorul instrumentelor dedicate, dincolo, unde pretinzi ca “nu ai rezultate”, e o problema de masurare a rezultatelor, si de urmarirea tuturor etapelor necesare pana la rezultatele finale.

Dar espre o viziune diferita asupra publicitatii pe Google intr-un alt articol.

2 Comments »

  1. In principiu, poti analiza “a la Google” orice fel de alta campanie. (adica o poti introduce in statisticile Google si o poti analiza “cot la cot” cu celelalte campanii).

    In mod sigur este si o problema de definire a obiectivelor per campanie si per mediu de comunicare.

    Comment by ClementN — November 1, 2008 @ 1:05 pm

  2. Salut. Imi place foarte mult cum scrii. Ai fi interesat sa facem un link exchange?
    Id mess/mail: andrei_the_wise@yahoo.com
    blog: http://www.varby.ro
    Daca esti de acord astept un raspuns pe mail.
    Daca nu te intereseaza imi cer scuze ca te-am deranjat.
    Sa avem bafta la trafic!

    Comment by Varban Andrei Stefan — November 3, 2008 @ 7:48 pm

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a comment




mulu