post Diferenta print vs online la publicatiile de specialitate, azi cele de IT

December 12th, 2008

Insemnare despre: internet — clickio @ 11:18 am

Ma uitam din curiozitate in dimineata asta pe tirajul revistelor de IT din Romania: CHIP vs PC Magazine vs XtremPC (a propos, acum pe site-ul BRAT poate consulta si compara oricine rezultatele auditului de tiraje, gratuit).

CHIP e in continuare cea mai bine vanduta revista IT, cu 17,800 de exemplare vandute pe luna, urmata de XtremPC cu 10,729 si de PC Magazine cu 5554 de copii vandute, in medie, din mai pana-n noiembrie.

Insa m-a frapat, in primul rand, dupa o perioada in care am stat permanent cu nasul in online, diferenta intre copiile vandute offline: peste 200.000 de clienti unici pe luna conform SATI (doar pe chip.ro, fara a-i numara pe cei de pe chip.eu), si mai putin de 20.000 de exemplare vandute.  De peste 10 ori mai multi cititori online decat offline. In Trafic.ro e chiar primul site din categorie, dupa vizitatorii zilnici adunati pe o saptamana.

Si cred ca la multe din publicatiile de specialitate situatia incepe sa fie, la fel, din ce in ce mai mult in favoarea internetului. Sunt curios daca exista strategii de dezvoltare si de vanzare care sa ia ambele audiente in calcul: cat e suprapunere, cat e diferenta, in ce consta diferenta, si cum pot fi combinate.

Eu recunosc, sunt din cei care citesc CHIP offline, atunci cand supravietuieste selectiei de la chiosc, pentru ca imi iau in principiu cam o revista pe luna din categoria asta si aleg in fata chioscului pe care din ele, nu intru pe site pentru ca folosesc alte site-uri de specialitate si nici nu apare in cautarile mele atunci cand am nevoie de informatii din domeniu :)

Si ca disclaimerul sa fie complet, mai citeam tot offline Go4IT pana l-au scumpit pana la un nivel inacceptabil, acum ma multumesc cu newsletterul editiei online si am un abonament la WIRED care imi ajunge din an in Paste :)

3 Comments »

  1. Nu mai dau oamenii banii pe print , vor moca, asa sunt romanii, daca le pui abonament platit online cati crezi ca vor cumpara? Oricum cifrele astea sunt un exemplu ca trebuie sa creasta publicitatea pe online mai mult, mentalitatea insa ne doboara

    Comment by Marius — December 12, 2008 @ 11:32 am

  2. nu e vorba doar de pret; varianta de hartie nu ofera aproape nimic in plus fata de varianta online; e vorba de IT, practic toti cititorii lor au acces la internet in mod curent, varianta online e la cateva clicuri si cateva taste distanta, e mult mai la indemana decat revista

    Comment by arthur — December 12, 2008 @ 7:11 pm

  3. PC Magazine deja s-a inchis: http://danielpopescu.wordpress.com/2008/11/24/exclusiv-pc-magazine-romania-se-inchide-in-luna-decembrie/.
    Urmeaza ComputerBuild: http://danielpopescu.wordpress.com/2008/12/11/ce-reviste-se-mai-inchid/

    Comment by Daniel Popescu — December 14, 2008 @ 7:57 pm

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a comment




mulu