post Valoarea pietei de publicitate online din Romania, in 2007 si S1 din 2008

December 17th, 2008

Insemnare despre: Uncategorized — clickio @ 3:08 pm

2008 a fost un an bun pentru industrie, din mai multe puncte de vedere, pe care am sa detaliez intr-un articol separat, a fost un an bun pentru STANDOUT, si pentru mine personal, pentru ca am realizat multe din lucrurile pe care mi le-am propus.

Astazi IAB Romania si PricewaterhouseCoopers au anuntat prin comunicatul de presa de mai jos, rezultatele primului studiu despre valoarea pietei de publicitate online din Romania. Raportul complet va fi disponibil membrilor IAB Romania.
Piata de publicitate online in Romania: 42,603,201 RON in 2007 conform “Romanian Online Advertising Study” (ROADS)
Bucuresti, 17 decembrie 2008:  Studiul “Romanian Online Advertising Study”(ROADS) realizat de IAB Romania (www.iab-romania.ro), asociatia industriei de publicitate online, si PricewaterhouseCoopers Romania despre valoarea pietei de publicitate online din Romania arata ca in anul 2007 investitiile in publicitatea online au insumat 42,603,201 RON, iar in primul semestru din 2008 33,873,413 RON.

In 2007, piata de publicitate din Romania a totalizat, conform ROADS, venituri in valoarea neta de 42,603,201 RON fara TVA, suma calculata pe baza cifrelor de vanzari directe ale celor mai importante 11 companii din domeniu (regii si publisheri independenti).

“Acest studiu ofera pentru prima data in Romania, cifre reale, bazate pe vanzarile efective ale celor mai mari companii din industrie, in locul estimarilor care au existat pana acum” a declarat Ovidiu Florea, Presedinte al Asociatiei IAB Romania si Managing Partner la Media Investment.

“Echipa PricewaterhouseCoopers Romania care a participat la realizarea studiului a efectuat pentru prima data acest tip de cercetare pe piata locala de profil, folosind o metodologie consacrata la nivel global, care in tarile cu o piata de publicitate online puternica este folosita deja de 10 ani. Ne dorim ca analiza prezentata sa fie un argument hotarator pentru ca tot mai multe companii sa participe la urmatoarea editie a studiului, asa cum se intampla in alte tari europene, unde PricewaterhouseCoopers si IAB au o deja o traditie in derularea acestui proiect”, afirma Ruxandra Bandila, Marketing & Business Development Director – PricewaterhouseCoopers Romania.

Studiul “Romanian Online Advertising Study” a agregat declaratiile de vanzari ale 11 companii, numarand principalele regii de publicitate online si principalii publisheri independenti (cu vanzari directe semnificative), care reprezinta in total peste 700 de site-uri.
Pe baza acestor cifre agregate, expertii PricewaterhouseCoopers au structurat totalul investitiilor in publicitatea online din Romania in functie de formatele de publicitate folosite, categoriile de advertiseri care au utilizat publicitatea pe internet, precum si in functie de lunile din fiecare semestru pentru determinarea sezonalitatii. Prima editie a ROADS a analizat trei semestre: ambele semestre ale anului 2007 si primul semestru al anului 2008.
Raportul complet al studiului “Romanian Online Advertising Study” cuprinde, in aproape 60 de pagini, tabele si grafice detaliate pentru fiecare din cele trei directii de analiza, precum si principalele corelari intre acestea si ofera o imagine completa a pietei de publicitate pe internet. Acest raport complet va fi disponibil gratuit membrilor Asociatiei IAB Romania, impreuna cu raportul similar la nivel european realizat de IAB Europe, asociatia europeana in care IAB Romania este membru fondator.
Urmatoarea editie a studiului realizat de IAB Romania si PricewaterhouseCoopers va demara culegerea de date la inceputul anului 2009, va cuprinde analiza datelor corespunzatoare semestrului al doilea al anului 2008 si o analiza completa a anului 2008, precum si o comparatie intre datele din 2007 si cele din 2008.

Studiul va fi publicat semestrial, prezentand rezultatele din semestrul anterior, furnizand astfel de doua ori pe an cifre actualizate privind evolutia pietei de publicitate online in Romania.

Pentru alte informatii despre “Romanian Online Advertising Study”(ROADS) si despre activitatea IAB Romania, va invitam sa ne contactati:

Ionut Oprea, 0721.614.964
Director Executiv Asociatia IAB Romania
ionut.oprea at iab-romania.ro

Despre Asociatia IAB Romania
Asociatia IAB Romania (www.iab-romania.ro) a fost creata în anul 2006 si reuneste cele mai importante companii din domeniul publicitatii pe internet: regii de media, agentii de publicitate, furnizori de servicii în domeniul publicitatii online si publisheri autohtoni.

Asociatia IAB Romania este o asociatie profesionala, fara scop lucrativ, neguvernamentala, apolitica si  autonoma, care isi propune sa protejeze si sa promoveze interesele profesionale si investitiile realizate  pe piata de publicitate online din Romania, sa elaboreze standarde ale industriei si sa creeze cadrul  pentru autoreglementare.

Asociatia IAB Romania este membru al asociatiei IAB Europe (www.iabeurope.eu), participand ca membru fondator la reconfigurarea acestei asociatii in 2008.

3 Comments »

  1. felicitari pentru implicarea in acest proiect Ionut!

    Comment by Marius Dondorici — December 17, 2008 @ 4:37 pm

  2. [...] Online advertising market in Romania: RON 42,603,201 in 2007, according to “Romanian Online Advertising Study” (ROADS) December 17, 2008 — Stina Here’s the translation of the press release, available in Romanian on Ionut’s blog : [...]

    Pingback by Online advertising market in Romania: RON 42,603,201 in 2007, according to “Romanian Online Advertising Study” (ROADS) « Tonomat*En — December 17, 2008 @ 11:30 pm

  3. [...] mai scris Clickio (evident) si [...]

    Pingback by Marketeer.ro - digital marketing pioneer » Piata de online advertising are in sfarsit o valoare oficiala — December 18, 2008 @ 12:45 am

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a comment




mulu