post Americanii ne cred virgini in ale civilizatiei nu doar in ale junk-food-ului

January 22nd, 2009

Insemnare despre: advertising,amuzante,blogging — clickio @ 8:59 am

Toata lumea a hulit campania Whopper Virgins, care folosise ca exemplu pentru virginitatea in ale junk-food-ului, printre altii, si tarani romani. Aici jignirea subinteleasa a fost “Vai, cum ne pot considera (ei, Burger King, compania care a aprobat campania, sau Crispin+Porter+Bogusky, agentia care a creat-o) atat de inapoiati incat sa nu stim ce e ala hamburger?”

Panaitescu, unul din cei care s-au lasat de junk-food (me included), a infierat Burger King pentru jignire si intentiona sa scoata lumea-n piata pentru asta. Copolovici, un maestru din ce in ce mai iscusit in ale orgiilor calorice, mai nou, la caserola, si cu ochii pe buget, dorea  o campanie impotriva lipsei de bun simt a Burger King-ului. Cred ca inca mai are pe messenger un avatar cu logo-ul Burger King cu un semn de “interzis” pe deasupra.

Ei bine, dragii mei, vreau sa va anunt ca si BK si C+P+B au fost niste finuti, au pastrat o limita. Ceea ce nu s-a intamplat in ziua de 10 ianuarie, in emisiunea Saturday Night Live, cand a fost difuzat un “spoof” al campaniei Whopper Virgins care intrece orice limita. Aici romanii din Budesti sunt prezentati ca niste salbatici care vorbesc un fel de ruseste, comit incesturi, fura mancarea, se plang ca n-au ce manca, samd. (PS: Ce facem, dam in judecata NBC-ul? :) )

Concluzia mea este ca nu Burger King a inventat imaginea romaniei din SUA, ci doar a folosit un mic element din ea, in limitele decentei. Insa, fiti atenti, asa se contureaza imaginea Romaniei in lume, prin astfel de elemente.

Puteti urmari clipul aici, pe Youtube nu se mai gaseste din motive de copyright.

PS: Recunosc, daca n-ar fi despre noi, ar fi amuzant.

A, si iesenii mei(Monoranu si Sescu) imi aduc aminte de episodul din Southpark in care se facea misto de Romania, pe aproape aceleasi mecanisme, clisee, samd. Insa Southpark e cu totul alt context. Sau nu e?

5 Comments »

  1. e normal ionut, e normal, avem noi publicitate si promovare pe undeva? nu te uiti la udrea?

    Comment by Piticu21 — January 22, 2009 @ 9:55 am

  2. Oameni buni, am mai zis si o mai zic: un branding, fie el de tara sau organizatie se incepe din interior. Asa ca nu m-as uita, cel putin acum, la cum ne vad altii, ci la cum ne vedem noi.

    Eu am facut asta intr-o serie de zctivitati de cercetarre pe tineri si ce am descoperit mi se pare cel putin ingrijorator.

    Asa ca sa ii lasam pe americani cu ale lor, ca la ce probleme au, Romania e ultimul lucru la care se gandesc si sa FACEM ceva noi, AICI, IN ROMANIA
    pentru a schimba imaginea noastra ca natiune in afara.

    In acest sens, cred ca online-ul poate juca un rol principal avand in vedere ca este un canal global. mai multe despre brandingul de tara am scris aici http://gabi4.blogspot.com/2008/08/branding-de-taracountry-branding.html

    respect

    Comment by gabriel — January 22, 2009 @ 11:49 am

  3. Sugerez sa facem si noi misto de americani intrun material video. Sa facem misto de cum mor aia prin scoli, de sistemul lor de sanatate, de masinile US, de economia lor baata pe consumerism, de razboaiele lor si de rednecks. Oare sar baga vreo televiziune din .ro sa il difuzeze?!

    Comment by Ncu — January 22, 2009 @ 1:39 pm

  4. [...] scenetă SNL care parodiază clipul cu Wooper Virgins pare să fi ofensat câțiva români (și chiar câteva [...]

    Pingback by Despre ignoranța americanilor | Vivi's developer blog — January 23, 2009 @ 5:49 am

  5. [...] articolul lui Copolovici are legatura directa cu articolul scris de Ionut Oprea, legat de campania Burger King. Facem o [...]

    Pingback by Parodie Saturday Night Live’s: Whopper Virgins : Marius Sescu — March 16, 2009 @ 7:18 pm

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a comment




mulu