post Genial: cum cumperi click-uri cu mai putin de 7 eurocenti bucata

March 20th, 2009

Insemnare despre: advertising,amuzante,blogging,marketing — clickio @ 1:11 pm

Site-ul sportlocal.ro a organizat impreuna cu Trafic.ro (sau invers, sa ma lamuriti cine cu cine, cine pentru cine, cine cui, samd) un “campionat de click-uri”, adica a promis un premiu de 500 euro site-ului sau blogului care va aduce cel mai mare numar de referreri web pe sportlocal.ro intr-o perioada de 2 saptamani. Trafic.ro a fost nominalizat arbitrul “campionatului” si cred ca s-au inscris peste 20 de site-uri.

Trafic.ro a publicat azi pe blogul Trafic.ro clasamentul primelor zece site-uri (era disponibil si in statisticile site-ului sportlocal.ro, dar au atras atentia asupra lui in felul asta si l-au folosit ca subiect pentru o ulterioara discutie pe tema asta cu si pe alte bloguri), si la un prim calcul, doar primii 10 “clasati” au adus in doar o saptamana de concurs, peste 7000 de click-uri/vizite/referrers.(7008 mai exact)

Impartind premiul de 500 de euro pe care il va primi doar castigatorul, si find evident ca restul “nu isi pot lua click-urile inapoi”, chiar daca n-au castigat, costul per click pentru intreaga actiune pare sa fi fost mai mic de 7 eurocenti (pentru ca au mai fost probabil si click-uri generate de site-uri si bloguri care n-au ajuns in top10).

Asta nu inseamna, sper, ca vom da numai peste campionate de click-uri. E o idee excelenta, care a mers o data, hai inapoi toata lumea  la masa  de lucru, sa gasim altele.

Intre timp evident ca acest cost va scadea, concursul mai dureaza si probabil locul 2 va mai incerca cel putin o data sa “iasa la atac” si daca va marca suficient de multe click-uri pentru a recupera diferenta si pentru a se distanta suficient, va putea castiga.

Pe de alta parte, nu trebuie ignorat, dincolo de costul click-ului, si costul de a beneficia de o astfel de idee, de a lucra cu cineva care sa gandeasca un astfel de mecanism. Care ar trebui sa coste cel putin cat premiul oferit, daca nu mai mult…

Si nu in ultimul rand, nu e un trafic foarte calificat, nu stiu cati dintre cei ajunsi in acest fel pe sportlocal.ro vor reveni, si mai mult ca sigur puteau fi implementate mecanisme care sa asigure o minima revenire a acestora pe site… dar asta deja nu mai tine de campanie, ci de marketingul site-ului respectiv…

Update: cineva ma anunta vineri pe Twitter ca pe langa premiul cel mare mai sunt inca vreo 5 premii de 100 de euro, pentru urmatorii plasati – tactica foarte buna pentru a mari participarea, pentru ca ofera mai multe sanse de castig si oricare din cele cateva site-uri si bloguri maricele care au participat au sanse macar la 100 de euro . Nu am actualizat costul teoretic per click, pentru ca probabil la finalul campaniei numarul total al click-urilor acumulate va fi cel putin dublu, si tot in jurul valorii calculate de mine se va invarti costul mediu.

12 Comments »

  1. Ionut, desi ideea mi se pare interesanta, am impresia ca ‘pierd’ ceva (desi am incercat sa citesc cu atentie si regulamentul concursului). O sa scriu cum vad eu lucrurile si sper ca tu sa ma ajuti sa inteleg unde gresesc.

    Cf. regulamentului concursul monitorizeaza vizitele generate de site-urile participante. Cu alte cuvinte, dupa X zile concursul a generat 7k pageviews. Dar nu am gasit nici o referinta despre Bounce rate sau macar session time, astfel incit as putea conclude ca valoarea celor 7k pageviews poate fi nula. Cu alte cuvinte, concursul pare a urmari 2 alte rezultate:
    1/ obtinerea de inbound links (ptr ranking) si in cazul acesta ar trebui sa vorbim nu de numarul de clickuri ci de costul per inbound link
    2/ cresterea (posibil artificiala) a pageviews/visitors/etc.

    In orice caz pornind de la premiza ca nu punctul 2/ este obiectivul principal, gresesc undeva sau ce imi scapa?

    ./alex

    Comment by Alex Popescu — March 20, 2009 @ 2:21 pm

  2. concursul e organizat de sportlocal.ro
    trafic.ro e doar arbitrul
    e prea devreme sa vedem daca ne-am atins obiectivele fixate
    nu am vrut trafic in sine
    pentru ca dupa ce trece spikeul nu ne ajuta de nici o culoare
    am vrut doar sa raspindim informatia despre existenta siteului
    promitem ca vom face publica o analiza detaliata a campionatului de clickuri dupa incheierea acestuia
    analiza va fi publicata pe http://www.chinezu.eu :)

    Comment by sportlocal — March 20, 2009 @ 3:44 pm

  3. [...] a comment » Zice aşa: “Genial: cum cumperi click-uri cu mai putin de 7 eurocenti bucata”. Despre Campionatul de Clickuri sportlocal.ro. Pornind de la ce zice trafic.ro, arbitrul oficial al [...]

    Pingback by Cu voia dumneavoastră, încă o gâdâlitură la orgoliul chinezesc… « Picătura chinezească — March 20, 2009 @ 3:52 pm

  4. @sportlocal/@chinezu:
    1/ imi este clar cine e organizatorul concursului si cine e arbitrul (mi-am recitit comentariul si sunt sigur ca nu am facut nici o greseala in privinta asta).

    2/ in comentariul meu am exclus varianta cresterii traficului ca obiectiv

    3/ fragmentul asta: “am vrut doar sa raspindim informatia despre existenta siteului” ma face sa cred ca de fapt nu ‘pierd’/gresesc cu nimic.

    Sunt foarte curios sa citesc finalul si sa vad care au fost obiectivele initiale (inca sunt convins ca e vorba de inbound links si ceva PR, dar poate invat ceva nou)

    ./alex

    Comment by Alex Popescu — March 20, 2009 @ 4:20 pm

  5. Alex, ti-a raspuns oficial cineva de la sportlocal.ro.

    @sportlocal: ok, inteleg ati vrut sa popularizati site-ul. insa de ce nu ati inclus si un mecanism pentru a retine pe site cat mai multi dintre cei care au ajuns cu ocazia asta acolo? ca nu cred ca va veti mai intalni curand cu ocazia asta. Si ati fi putut obtine mult mai mult de la ea.

    Comment by clickio — March 20, 2009 @ 4:22 pm

  6. OK, raspunsul cu cine organizeaza pt cine mi se adresa:)

    Alex, eu ii cred ca obiectivul lor a fost unul de PR/popularizare. Le reprosez insa ca n-au folosit traficul obtinut si in interese de marketing. Dar, in fond, asta e altceva, dincolo de campanie.

    Astfel, totusi, valoarea acelor vizite/pageviews putea fi mai mare.

    Comment by clickio — March 20, 2009 @ 4:39 pm

  7. Si raspunsul despre cine a organizat campania il completeaza trackback-ul de la 3.

    Comment by clickio — March 20, 2009 @ 4:40 pm

  8. @Ionut: din cite vad eu pina in acest moment amindoi suntem de acord ca este PR in primul rind.
    Intr-adevar m-am grabit vorbind despre inbound links ptr page ranking, ptr ca in regulamentul concursului nu se precizeaza clar ca linkurile trebuiesc sa fie do-follow (i.e. sa nu fie nofollow)

    O sa astept rabdator finalul campanie pentru a afla mai multe de la @sportlocal/@chinezu.

    ./alex

    Comment by Alex Popescu — March 20, 2009 @ 5:22 pm

  9. @ionut, alex
    first of all merci tare mult pentru ce ati comis aici prin discutia asta
    simpla citire a acestui dialog m-a umplut de simtire de bine
    pentru ca sa vezi doi adevarati care discuta despre ce face un new commer ca mine…
    despre campania in sine nu va spun nimic deocamdata
    vom face o analiza la final
    si promit ca voi fi extrem de sincer in a va raporta ce am gandit si daca ne-am atins obiectivele sau nu

    Comment by chinezu — March 20, 2009 @ 5:39 pm

  10. Interesant concursul dar sunt curios asupra unui aspect. De au link-uri ascunse in site ? Nu cumva aceasta este o metoda de spam, binenteles mai veche ? http://www.bilzone.ro/2009/03/19/sportlocalro-semne-de-intrebare/

    Comment by Bila — March 20, 2009 @ 7:54 pm

  11. In cazul in care sunt doar virusati ar trebui sa remedieze aceasta problema.

    Comment by Bila — March 20, 2009 @ 7:56 pm

  12. Concluzia: O idee buna de promovare.

    Comment by kingquizz — March 28, 2009 @ 10:55 pm

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a comment




mulu