post “Oamenii care au blog sunt cool. Si au lucruri interesante de zis” si o super-promotie online

March 19th, 2009

Insemnare despre: advertising,amuzante,comunicare — clickio @ 10:27 am

Ok, din seria lucrurilor interesante pe care le am de zis :P e si articolul asta despre o super-campanie interactiva care merita luata ca exemplu, mai ales acum, intr-o perioada in care lipsesc pe internetul romanesc astfel de experiente de brand.

Pall Mall a lansat o promotie foarte simpatica, la www.inorout.ro, in care isi provoaca fumatorii la a se pozitiona intr-o parte sau alta a tendintelor, alegand “I’m In” or “Out” pentru fiecare din “dezbaterile despre viata si tendinte”, al caror subiect este prezentat pe site printr-un numar de stand-up comedy (azi de exemplu te poti pronunta pro sau contra declaratiilor de dragoste siropoase – remember Red Bowler?:) )

Mecanismul e genial: raspunsul tau e corect doar daca esti “in trend”, adica daca raspunzi la fel ca majoritatea celor care au raspuns la intrebarea respectiva in acea zi, pe site-ul de promotie. Iar cu ajutorul unui joculet interactiv numit Trendometru, te poti “antrena”, pentru a-ti ajusta cat mai bine raspunsurile fata de majoritate:)

Ei bine, una din intrebarile de antrenament ale Trendometrului arata ca blogurile sunt pe o pozitie inalta “pe trend”, cu 70% din pareri confirmand pozitia din titlu, ca “Oamenii care au blog sunt cool. Si au lucruri interesante de zis”:)

Revenind la campanie, imi place din urmatoarele perspective:

1. mecanismul de promotie este incitant, si generos. Nu e vorba doar de castig, ci de un mecanism care te imbie sa participi “for the fun of it”, si nu o data, ci ce 42 de ori. Bine, probabil nu vor participa toti chiar de 42 de ori, insa le ofera tuturor sansa mai multor participari succesive, in cadrul aceleiasi promotii. Asta ajuta si promotia (repeated/increased buy) si amplifica si experienta pe site.

2. Acelasi mecanism te invita sa intri zilnic, chiar daca nu participi. Nu trebuie neaparat sa votezi, poate vrei sa intri doar sa vezi tendintele sau numerele de stand-up comedy. Participi la experienta de brand Pall Mall chiar daca nu participi efectiv la promotie de fiecare data. Si are potentialul de a te face dependent, sa intri in orice zi pe inorout.ro sa vezi “care mai e trendul azi”… Ca sa nu mai spun ca are si potential de word-of-mouth.

3. nu e o campanie despre produs, ci despre tine, consumatorul de Pall Mall, care afli despre site doar de pe pachetul Pall Mall(singurul loc in care este comunicata promotia) si care intri pe inorout.ro pentru a te defini si pentru a te identifica cu “trendul” (si cine ti-a oferit posibilitatea asta? Pall Mall)…

OK, spre deosebire de alteĀ  site-uri de promotie, cel de acum nu poate fi branded, pentru ca promoveaza tigari, asa ca nu poate sa transmita o experienta de brand in modul clasic, vizual, insa cred ca adresandu-se direct si transparent doar fumatorilor de Pall Mall si fiind o experienta de divertisment interactiva si completa, le transmite acestora mesajul care trebuie.

4 Comments »

  1. Este prima chestie cu care iese Ogilvy Interactive.

    Baietii si-au facut treaba.

    Uite si un update la trendometru: http://www.trend-o-metru.ro/

    Smoking is out:)

    Comment by danut — March 19, 2009 @ 7:32 pm

  2. [...] http://clickio.ro/2009/03/comunicare/oamenii-care-au-blog-sunt-cool-si-au-lucruri-interesante-de-zis… [...]

    Pingback by switch : Senior Interactive — March 19, 2009 @ 8:23 pm

  3. [...] mai scris despre acest subiect aici si [...]

    Pingback by LocoMarKID » Blog Archive » Sunteti in tendinte? — March 20, 2009 @ 6:08 pm

  4. Una din chestiile tari pe care au spus-o cei de la Symbolya.com la ultimul Web Club suna cam asa (citez din memorie):

    - peste 90% dintre oameni, desi au si ei experiente interesante, le este practic imposibil sa scrie despre ele.

    Poate asta da un sens mai precis blogurilor, celor care au blog.

    Comment by Dan — March 22, 2009 @ 2:10 pm

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a comment




mulu