post Twitter versus email

March 5th, 2009

Insemnare despre: advertising,amuzante,comunicare,internet,massmedia,social media — clickio @ 8:56 am

Eric Schmidt, CEO la Google, s-a răstit la Twitter, poreclindu-l “emailul săracului”. Ocazie cu care am început să mă gîndesc la asemănările și diferențele dintre cele două. OK, mai mult la diferențe:)

SPAM-wise: 1-0 pentru Twitter

Pe Twitter nu poti face spam în sensul împămîntenit de email. Nu te urmăresc decît cei care s-au abonat cu mînuța lor să te urmărească (pe mine mă puteți urmări la twitter.com/clickio). Sau te pot găsi cei care caută/monitorizează anumite cuvinte cheie (si poti face spam folosindu-le aiurea, insa va exista probabil o solutie și pentru asta, în plus, o faci public, ceea ce te va descalifica si in miile de ochi care stau pe tine și abia așteaptă să te înfiereze în următoarele 140 de caractere pe care le vor scrie).

Tot în legătură cu asta: cum e cu dezabonarea? 2-0

Păi, pe email e mai vag. Cum nu știi cum ajungi să fii abonat uneori la cîte ceva, nici nu stii cum să te dezabonezi, metodele fiind una mai ciudată ca alta. Pe Twitter e simplu să te dezabonezi de la a mai primi ceva de la cineva: unfollow. Ai control complet asupra comunicării la care renunți, la fel cum ai control complet asupra comunicării la care te abonezi. Și îți dai acordul în cel mai explicit mod posibil.

Diferența între public și privat. 3-0

Mă distreaza emailurile lui Cristi care sub semnătură au precizarea: “This e-mail is [ ] bloggable [ ] ask first [ ] private”. Dovedesc o problemă clară a comunicării prin email, de a nu face diferența între public și privat. Care trebuie compensată prin astfel de metode. Pe Twitter poți vorbi în public sau poți trimite mesaje private (direct messages). Important e sa apesi butoanele care trebuie, pentru ca altfel poți încurca borcanele :)

O funcție interesantă a twitter-ului e că nu poți vorbi direct, în particular, decît cu cei care te urmăresc, adică atunci cînd te abonezi  nu te abonezi doar la comunicările publice ale cuiva, ci îi dai și posibilitatea de a te contacta direct, în particular, prin intermediul platformei.

Linia dintre public și privat

Nu se pune la scor, însă e o tendință importantă, zic eu: dacă emailul era un instrument preponderent personal, cu twitter comunicarea a devenit preponderent publică. Și asta obligă, la fel ca noblețea. Cred că per total și în timp, asta va influența comunicarea în bine.

Hai cu sloganul. “Emailul a murit!”. Strigă cineva? Probabil încă nu.Pînă atunci, să i-o intoarcem dlui Schmidt care în sinea lui cred că își dorește să-l cumpere: “Nu twitter e emailul săracului, ci emailul e twitterul săracului!” Așa rezultă mai sus.

3 Comments »

  1. Bun articol

    Comment by Nightbox — March 6, 2009 @ 3:58 pm

  2. [...] twitter-versus-email [...]

    Pingback by Dorin’s Personal Weblog » Blog Archive » Twitter in marketing. Cat? — March 6, 2009 @ 9:24 pm

  3. Conceptual sunt diferite :) Unul e extensia scrisorii, altul extensia sms-ului. Cum s-ar spune ambele au pedigree in afara webului …

    Comment by Sandi — March 9, 2009 @ 4:50 pm

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a comment




mulu