post Cat e de overrated internetul, azi despre santajdvertising

May 21st, 2009

Insemnare despre: advertising,amuzante — clickio @ 9:12 am

Doua trei idei scurte, despre cum e in opinia mea internetul usor overrated:

1. E o problema de sales si marketing a industriei, punct la care sunt de acord cu Tudor Galos, sunt doua aspecte pe care trebuie sa le imbunatatim la noi, ca furnizori in aceasta piata.

2. Insa cel mai important e o problema de setare a unor asteptari realiste si de depasirea lor de fiecare data, in fiecare campanie, pentru fiecare client. Asta va insemna repeated business, va determina si alti clienti sa incerce, pe principiul “am vazut la concurentul meu” si, la modul ideal “am simtit in piata”.

3. Ciudatenia serii, ieri, la WebClub, la a doua intalnire pe tema asta, a fost o tactica de vanzari pe care am auzit-o “daca nu faci tu proiectul asta, mergem sa i-l vindem concurentului tau”. Cred ca e o orientare gresita si una din cauzele over-selling-ului de publicitate online, desi pot exista mecanisme online care se preteaza la intregi categorii, important e ca o propunere sa se muleze pe obiectivele clientului din momentul respectiv, si nu pe presupusele obiective generale ale intregii categorii. De aia e over-selling, pentru ca se indeparteaza de obiectivele specifice ale unui anumit client la un anumit moment, si bineinteles ca nu le va atinge la fel de bine ca o campanie gandita special pentru ele.

Plus ca e o atitudine care nu ne onoreaza. Ce e asta, santajdvertising?

1 Comment »

  1. Nu stiu daca tactica: “daca nu faci tu proiectul asta, mergem sa i-l vindem concurentului tau” este sau nu “santajadvertising”, pentru ca in acelasi timp poate fi perceput ca open bidding. Eu as intreba: in cite cazuri accepta unii un proiect chiar daca nu e pentru ei, doar de frica concurentei. Cred ca a accepta un proiect doar de frica concurentei e cauza tutoror relelor: il voi face fara placere/pasiune, probabil va iesi slab, probabil ca nu va ‘livra’ rezultatele dorite, etc. Si singura motivatie va fi: “mai bine eu decit altii”. A spune nu, este de multe ori un factor important intr-o negociere si un mod de a te asigura ca vei livra calitate.

    Just my 2 eurocents.

    Comment by Alex Popescu — May 23, 2009 @ 4:00 am

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a comment




mulu