post Cum sa marim cota internetului in bugete: azi, asteptarile clientilor

May 6th, 2009

Insemnare despre: advertising,amuzante,blogging,internet — clickio @ 10:46 am

Discutam azi cu zvoner.ro si ii spuneam ca e posibil ca motivul pentru care internetul nu obtine un procent mai mare din bugete sa fie unul mult mai simplu. Nu neaparat eficienta, inteleasa sau nu, satisfacatoare sau nu, nu neaparat raspunsurile directe si performanta, ci ceva mult mai simplu: depasirea sau nu a asteptarilor clientilor.

Daca ii depasesti unui client asteptarile intr-o campanie, va mai dori inca una, daca i le depasesti de mai multe ori consecutiv, ar putea avea argumente sa mareasca sau sa ceara marirea procentului din buget alocat internetului. E vorba exclusiv de depasirea asteptarilor, pe care le are, si pe care trebuie sa le aflam,  sau pe care nu le are, si atunci trebuie sa i le construim.

Insa aici ne mai lovim de ceva: aceste asteptari sunt deseori crescute in urma procesului de vanzare si risca sa nu fie satisfacute pana la final la nivelul la care le-a ridicat vanzatorul. Asadar managementul asteptarilor trebuie sa ia in calcul de la inceput si ce se poate livra si o marja de siguranta. Daca vom vinde internetul realist, si vom depasi de fiecare data estimari realiste, atunci vom avea si performante, si crestere.

Una din asteptarile gresite cu care au fost obisnuiti clientii, tot de catre noi, este ca  rata de click ar fi un obiectiv al campaniei, si indicatorul ei maxim de performanta. Sper ca in 2009 sa avem argumente pentru a schimba asteptarea asta. Tot noi.

2 Comments »

  1. Dacă rata de click nu este un obiectiv al campaniei, poți da niște exemple de obiective? Să zicem la o campanie pentru lansarea noului Audi A15.

    Comment by Vivi — May 6, 2009 @ 5:02 pm

  2. Nici o campanie nu aduce rezultate imediat. In functie de campanie, rezultatele se pot vedea in timp. Acest lucru nu e inteles de foarte multa lume.

    Comment by sorin — May 13, 2009 @ 10:09 pm

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a comment




mulu