post O seara magistrala, cel putin pentru mine: DigiCafe si Party Arbo

June 26th, 2009

Insemnare despre: advertising,internet — clickio @ 6:42 am

Aseara dupa 18.30 am plecat spre centru, unde au fost doua intalniri cu industria, una ocazionata de o noua seara DigiCafe, cealalta de o petrecere Arbomedia de lansare a unei platforme video.

Digicafe: Evenimentul si conferinta sunt moarte

Eu unul m-am saturat de aceleasi teme recurente pe care le aud ca intr-un cosmar la fiecare eveniment.

1. “Bannerul e mort” (aiurea!)(cu clasicele tabere: a pay-per-click-erilor habotnici si a realistilor care incearca sa arate ca bannerul traieste bine-mersi si aduce 90% din veniturile industriei, doar ca nu suntem noi in stare sa masuram efectul expunerii, nu doar banalul click, si nu stim sa le facem si mai bune pe directia asta – de a influenta cat mai mult si prin expunerii) – a propos, un articol despre bannere aici

2. Cine e de vina? (aiurea again, de obicei cine intreaba ala este, la fel si cu cei  pe care ii intreaba, cu totii SUNTEM de vina!)(unele agentii mici, interactive, razvratite, pe care eu le numesc “inca neatarnate” zic ca agentiile mari de publicitate sunt vinovateeeleee, sa cada capeeeeteeee, unii mai au iluzia ca si clientii ar fi de vina, altii incearca sa le explice, ca si mine, ca e rolul (“tutu”)lor sa educe clientii, responsabilitatea lor sa le arate si sa le paveze calea, si esecul lor daca nu reusesc)

La care pentru ca era aseara o ocazie speciala, s-a adaugat si reprezentantul Google: “Deci, ca sa fim intelesi, singurul mod in care publicitatea online poate fi eficienta este plata la click. Acum, ca am clarificat lucrurile, sa va povestim si despre ce mai facem noi la Google”.

Dupa astea, nu am mai putut fi atent la restul discutiei. Dragos, iarta-ma, dar nu mai suport. Conferinta, in Romania, e cam moarta.:) Insa am sa va laud intr-un articol urmator, ca mai aveti un eveniment in care am mari sperante.

Deliciul serii DigiCafe nu au fost premiile pentru mine, pe care nu le-am mai prins, ci un moment poetic, in care m-am intrebat uitandu-ma la publicul din sala:“who aaaaaaaare these people????”. Nu pentru ca nu-i stiam decat pe jumatate din ei. Ci pentru ca nu le-am inteles reactia.

Mai exact, a fost momentul in care Orange a declarat prin Robert Anghel, online product manager:

“In 2008 am crescut cu 100% bugetul de online fata de 2007, iar in 2009 cu 60% fata de 2008″.

Repet: iar in 2009 cu 60% fata de 2008. iar in 2009 cu 60% fata de 2008. iar in 2009 cu 60% fata de 2008.

In acest moment, pentru ca mi se pare extraordinar ca un astfel de client, de talia Orange, sa sustina piata cu o astfel de declaratie de crestere, piata in care ieri inca era criza, nu stiu azi cum e, nu m-am putut abtine si AM APLAUDAT. SINGUR. Restul salii s-a uitat la mine ca la un ciudat, ca sa nu zic freak. Repet:“who aaaaaaaare these people????” “who aaaaaaaare YOU, people????”

Arbomedia sparge televizorul cu barosul

Buun. Trecem la celalalt eveniment al serii, lansarea V2Media, un serviciu probabil de publicitate video de la ArboMedia ArboInteractive (asteptam pepeteul, da, Clement?) la care am avut ocazia sa declar “jos tv-ul” prin spargerea la propriu a unui televizor(vineeee inregistrareaaa pe iutuuuub). Am lansat o adevarata moda printre cei prezenti, care au asistat la ingroparea televiziunii si care au tinut sa continue ce incepusem eu , astfel incat televiziunea, pardon, televizorul a fost distrus la final, si nu de orice alt canal, ci de insusi internetul:).

Pe hol, Clement ma intreba daca cred ca se poate muta tv-ul online, ca si continut, audienta si bugete.

Continut: HappyFish si Trilulilu tocmai s-au prins fiecare cum e cu continutul online (Cojocariu, co-fondator HappyFish.ro: Am gresit crezand ca o televiziune online trebuie sa produca 2-3 emisiuni pe zi si Sergiu Biris, Trilulilu.ro: Cu siguranta avem cheltuieli mai mari decat orice alt site din Romania)insa va mai dura si durea pana vom avea continut dedicat pe online. TV-ul a experimentat ceva prin Alice (ProTV) insa dupa lansarea care s-a pretins “virala” n-am mai auzit nimic de ea, desi produce in continuare din cate am vazut. Poate Costin ne poate zice mai multe.

De mutat insa televiziunile nu prea vor muta online in curand decat eventual ce ar putea sa atraga atentia CNA-ului, ceea ce nu e neaparat un lucru bun.

Audienta nu se va muta nici ea in totalitate pe internet, va creste in continuare (si trebuie sa gasim o modalitate de a crea si aici o cifra oficiala a industriei) insa schimbarea majora va trebui sa fie aici in paradigma de intelegere a mediilor de catre agentii si clienti, care sunt obisnuiti cu modelul din celelalte canale (in care cumperi audienta totala a fiecarui mediu, de fiecare data), care nu se aplica online. Pe de alta parte, internetul NU MAI TREBUIE COMPARAT CU CELELALTE MEDII DOAR IN TERMENI DE REACH, trebuie sa sa aratam ca desi mai mica, audienta pe internet este mai activa decat cea de TV. Dar pentru asta tre sa devenim si noi suficient de buni la activarea ei. (si o luam de la capat).

Bugetele de TV nu se vor muta masiv pe online in curand, decat punctual, pentru anumite bugete si anumiti clienti care vor fi multumiti de activitatile lor curente pe online.

Ca sa inchei, pentru mine a fost o seara magistrala, ma bucur de declaratia Orange, sper ca macar aici, online, sa nu fiu singurul, si ma bucur ca dintre toti cei care isi doresc sa mute tv-ul online, am fost singurul care am pus mana pe baros si am exemplificat si vizual asta :) , glumesc, ma bucur ca macar am avut ocazia sa mai discutam si constructiv, nu doar pe temele expirate ale industriei.

15 Comments »

  1. [...] O parere oarecum aseamantoare pe acelasi subiect la Ionut Oprea. [...]

    Pingback by Marketeer.ro – digital marketing pioneer » Coliva de bannere. Cine mai doreste? — June 26, 2009 @ 9:50 am

  2. Ionut, observatiile sunt corecte. Insa e o problema. DigiCafe nu e o conferinta, e o intalnire amicala, relaxata, are voie sa vina oricine etc.
    Iar legat de content si cat de vie sau moarta a fost povestea, avand in vedere ca ai vorbit mereu cu baiatul ala pletos cu bluetooth in ureche (pe care am fost de 3 ori pe punctul sa il invit afara), cred ca nu ai fost prezent.
    Decat la faza cu Orange:) De aplaudat, intr-adevar.

    Comment by dStanca — June 26, 2009 @ 10:10 am

  3. PS Mie mi se pare foarte bine ca in sala sunt oameni pe care nu ii cunosti. M-am plictisit de aceleasi evenimente, cu aceiasi invitati si aceleasi probleme. Let’s open the black box!

    Comment by dStanca — June 26, 2009 @ 10:11 am

  4. Dragos, tu ai fost pionier fruntas, nu? SI Utecist. Pentru ca esti de un comunism fantastic. E o intalnire amicala, dar il invitai afara. Daca nu se discuta ce vrei tu, sa se discute afara. Si tot asa.
    Traiasca epoca de aur! O viata, un partid, un Stanca! F5, inainte de toate! Uraaa!

    Comment by Arhi — June 26, 2009 @ 10:13 am

  5. Dragos, recunosc ca amicul Costin Moise e foarte vorbaret, insa sa stii ca am atentie distributiva si am fost atent la cat mai mult din ce s-a discutat.

    Am mai stat de vorba si cu alti colegi de industrie in timpul evenimentului, in momentele in care, de exemplu, doamna de la Google incepea sa se repete.

    Insa, ori e intalnire amicala ori ne scazi tuturor nota la purtare pentru ca am vorbit in timpul orei :)

    Comment by clickio — June 26, 2009 @ 11:07 am

  6. [...] DigiCafe au scris, cu mult mai multă măiestrie decât mine Ionuţ, Costin, Piticu şi, oarecum [...]

    Pingback by Bannere vs. altceva e fix ca old media vs. new media « Picătura chinezească — June 26, 2009 @ 11:21 am

  7. [...] O analiza lucida a ce a insemnat digicafe aseara, cu comentariile pionierului sef de la firma organizatoare [...]

    Pingback by Linkuri de vineri | ARHI — June 26, 2009 @ 12:29 pm

  8. @arhi: da, ma, am fost comandant de unitate chiar, ca aveam numai 10. eram un tocilar. daca nu cadea ceausescu acum eram in cc al pcr. happy now?

    @ionut: abia astept urmatorul eveniment IAB sa vezi ce “amical” e sa rada si sa iti vorbeasca in ureche, tare, doi neni in timp ce incerci sa faci un dialog logic. amical e una, un pic de respect e altceva. no problem, anyway.

    Comment by dStanca — June 26, 2009 @ 3:21 pm

  9. acum pot sa ma duc la colt, pe coji de nuca?

    Comment by Arhi — June 26, 2009 @ 3:23 pm

  10. OK, hai sa concluzionam ca a fost un complex nefericit de imprejurari, si ca o sa fim cu totii mai atenti next time, pls nu te razbuna pe IAB pt faptul ca-s eu un pic mai jucaus :)

    Comment by clickio — June 26, 2009 @ 3:23 pm

  11. @dStanca: te contrazici singur, ai zis si citez

    DigiCafe nu e o conferinta, e o intalnire amicala, relaxata, are voie sa vina oricine etc.

    noi ne relaxam, discutand ceva…

    si daca nu te superi, data vitoare, chiar te rog sa ma dai afara, oricum era prea cald acolo, si nu puteam sa te deranjez si sa ies cat vorbeai

    apropo, ce ai invide pe mine ca sunt pletos :)

    Comment by necenzurat — June 29, 2009 @ 4:55 pm

  12. ionut, alice deja a trecut de targetul blogerilor, daca te uiti la ea pe site o sa vezi cate commenturi sunt… chiar daca majoritatea sunt de genu “esti curva” da sunt si chiar oamenii se uita la ea… si chiar daca face cate un video pe zi

    Comment by necenzurat — July 5, 2009 @ 5:07 pm

  13. [...] la care am participat intr-o singura zi printr-un articol comun (si de asta a iesit cam lung:) O seara magistrala, cel putin pentru mine: DigiCafe si Party Arbo.  Sper ca feedback-ul meu sa le fie de ajutor ambilor organizatori, si Arbointeractive, dar mai [...]

    Pingback by Topul subiectelor de vara asta pe clickio.ro si o completare pt fiecare | Ionut Oprea — August 20, 2009 @ 7:13 am

  14. [...] Ionuţ [...]

    Pingback by Chis Florinel » Blog Archive » Digicafe - Advertising 2.0 — December 10, 2009 @ 3:33 pm

  15. [...] (btw nu mai stiu pe unde sunt cartile de vizita luate aseara de la lume, dar exista florinel.tel), Ionut Oprea, [...]

    Pingback by Chis Florinel » Blog Archive » ARBOinteractive party — December 10, 2009 @ 3:34 pm

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a comment




mulu