post Numarul romanilor pe Facebook s-a dublat din aprilie in iulie

July 8th, 2009

Insemnare despre: internet,social media,subiecte beton — clickio @ 7:59 am

In aprilie 2009 numarul utilizatorilor de Facebook care au trecut Romania la tara in care locuiesc era de doar 115.000, din care 66.000 de sex feminin, si  45.000 de sex masculin (cifre rotunjite, bineinteles). Ei bine, surpriza! In iulie ac cifrele s-au dublat, totalul fiind acum de 227.820 utilizatori din Romania, din care 210.860 peste 18 ani, 119.700 de sex feminin si 94.500 de sex masculin.

Sa urmarim indeaproape, asadar, evolutia lunara a utilizatorilor romani de Facebook, e posibil sa avem parte de surprize la fel de interesante acum ca e tradus si in limba romana. Ramaneti abonati, ca revin si luna urmatoare cu cifrele astea:)

Da, e o cifra mica in comparatie cu site-urile mari romanesti si cu numarul total de utilizatori de internet (~6.5-7 mil dupa estimarile mele), insa e important ca pe Facebook vorbim de utilizatori de internet foarte activi, care se implica in conversatii si activitati online mai mult decat media sau decat alte categorii, si a demonstrat-o si conferinta realizata de STANDOUT si Mindshare pentru Dove, in primavara acestui an.

10 Comments »

  1. eu unul nu prea vad implicarea asta din coltisorul meu de facebook si nucred ca a prins cu adevarat in romania :)

    Comment by de ce? — July 8, 2009 @ 2:23 pm

  2. M-am uitat si eu pe pagina Dove Hair Minimising si am vazut ca la acesta conferinta au participat doar 33 de persoane (din care unul moderatorul).

    Cat de puternic crezi ca a fost impactul acestei campanii? Target Group-ul unui astfel de produs este de ordinul milioanelor de femei …

    Comment by Marius Pahomi — July 8, 2009 @ 2:29 pm

  3. Salut, Marius. Numarul persoanelor care au participat la conferinta a fost de 10 ori mai mare, iar rata de implicare activa prin comentarii a fost de 10%, de cateva ori mai mare decat clasicul 1-2% care se implica de obicei, in campanii lansate in alte medii. La asta se adauga audienta obtinuta pe bloguri de cealalta componenta a campaniei.

    Comment by clickio — July 8, 2009 @ 3:08 pm

  4. In plus, obiectivul campaniei nu era unul de acoperire maxima, ci de creare a unei discutii online cat mai constructive pe un subiect care ar fi putut ridica si intrebari nepotrivite, insa pe care prin mecanismele folosite am reusit sa le evitam.

    Comment by clickio — July 8, 2009 @ 3:09 pm

  5. Plus ca probabil multi au participat, dar nu activ [ca si mine, de altfel... am citit, dar nu am scris nimic]… cate intrebari poti avea despre un deodorant?!

    Acum doi ani aveam vreo 20 de prieteni pe Facebook, din care 12 erau din Marea Britanie. Iar acum am vreo 200 si ceva [in proportie de 90% cunoscuti]. In coltisorul meu de Facebook chiar se vede o schimbare.

    Comment by Irina — July 8, 2009 @ 3:58 pm

  6. Ca si experiment mi se pare interesant.
    In special numarul mare de comentarii.

    Pe de alta parte, eu as prefera o rata de implicare de doar 2% dintr-un reach de 800.000 de persoane(adica 16.000) decat 10% din 320 (adica doar 32 de persoane).

    Desigur, totul trebuie raportat si la costuri insa consider ca procentul e cu adevarat relevant si suporta comparatii doar atunci cand il aplici unei mase critice.

    Si nu stiu daca cei 320 de participanti de care vorbesti tu reprezinta o masa critica pentru un target group de ordinul milioanelor.

    E posibil insa ca prin actiuni sustinute in cadrul acestui profil de FaceBook (mai multe astfel de conferinte, concursuri, continut actualizat, mecanisme promotionale, etc) numarul celor implicati sa creasca in timp.

    Depinde daca clientul l-a vazut ca pe un simplu exercitiu tactic sau ca pe o investitie strategica.

    Si daca voi, pe baza rezultatelor obtinute, il puteti convinge sa investeasca in continuare.

    Comment by Marius Pahomi — July 8, 2009 @ 5:28 pm

  7. [...] iulie, dublu fata de cei 115.000 de utilizatori inscrisi in aprilie, potrivit datelor furnizate de Ionut Oprea, manager al Standout, agentie de marketing si comunicare online prin intermediul blogurilor. Din [...]

    Pingback by Stiri de ultima ora si ziare online din Romaina » Numarul romanilor care folosesc Facebook s-a dublat din aprilie in iulie — July 9, 2009 @ 12:40 am

  8. Am observat si eu dublarea fata de martie-aprilie 2009 a nr de utilizatori facebook.

    Am intrebat cateva din persoanele noi care mi-au dat add de ce au ales facebook si am aflat ca:
    - unii s-au saturat de hi5(flirt) si facebook li se pare mai interactiv
    - a primit o invitatie
    - a auzit de la un prieten
    etc..

    Desi sustin Social Media Marketing din toata puterea, observ ca inca se greseste, si nu inteleg de ce sustii atat de sus campania DOVE(e initiata de tine inteleg)(hai sa nu numar cate fete active in onlineul romanesc care stiau despre ce e vb si de ce vin acolo sunt in cele 32 de persoane); sunt firme care au reusit mai mult de atat pe Facebook.

    Se greseste pentru ca in social media tb sa ai o discutie continuua cu clientul. si aici am o intrebare: Cate comentarii au mai fost puse de la campanie pana acum?

    Cred ca pentru inceputul intrarii companiilor in social media (RO) este dificil sa pornim cu discutii, pentru ca utilizatorii nu sunt obisnuiti. Ar fi mai de indicat o campanie gen burgerking din SUA.

    Ionut desi sunt convins ca sfaturile expuse de Marius in postul de mai sus le stiai, hai sa le folosim si sa reusim sa avem macar o companie din romania infipta bine in social media si dupa aia sa spunem ca am demonstrat ceva.

    Si ca o completare la articol: Partea buna in a creea acum o campanie pe social media o reprezinta utilizatorii; mare parte din ei fiind early adopters / trendsetters

    Comment by Silviu Istrate — July 9, 2009 @ 1:53 am

  9. Salut, Silviu.
    Sustin campania Dove pentru ca e singura in care a existat un dialog real. Restul “campaniilor” pe Facebook sunt niste pagini seci trantite acolo doar “ca sa fie”, pe care nu se intampla nimic activ. SMM nu e despre “Coca-cola vrea sa fie prietenul tau pe Facebook”, ci despre folosirea platformei pentru a genera interactiuni si de aceea dau exemplul Dove ca o prima incercare de a genera interactiuni pe facebook.

    Acum, despre campanii punctuale versus comunicare permanenta prin social media, in afara de cazuri izolate din industria noastra, nu cred sa existe companii romanesti pregatite pentru comunicare permanenta, le caut permanent in discutiile cu clientii si agentiile, insa mai e pana acolo, la noi inca se gandeste punctual pe campanii/flight-uri.

    Asadar, pana la un BurgerKing Sacrifice sau pana la o prima companie dispusa la si pregatita pentru un dialog permanent, avem o prima incercare de dialog punctual cu utilizatorii pe marginea lansarii unui produs.

    Si incercati sa priviti experimentul Dove nu ca o campanie de reach care si-ar fi propus sa atinga cat mai multe din fetele de pe Facebook, ci ca echivalentul unei conferinte offline, cu peste 300 de participanti, din care 30 au luat efectiv cuvantul si au avut o prezenta activa.

    Am demonstrat ca se poate, ca poate exista o conferinta perfecta la nivel calitativ pe Facebook. Acum trebuie sa demonstram, cum a spus si Marius, ca putem creste si cantitativ participarea la un astfel de eveniment online.

    Si ca vorbim de campanii bine infipte in social media, campania cu widgetul Germanos cum vi se pare?

    Comment by clickio — July 9, 2009 @ 4:51 am

  10. [...] Facebook a căpătat în special o atenție deosebită în ultima vreme datorită creșterii puternice, depășind MySpace în atât la nivel mondial, cât și în Statele Unite. Mai mult, Facebook și-a dublat numărul de utilizatori în România în luna Aprilie: In aprilie 2009 numarul utilizatorilor de Facebook care au trecut Romania la tara in care locuiesc era de doar 115.000, din care 66.000 de sex feminin, si 45.000 de sex masculin (cifre rotunjite, bineinteles). Ei bine, surpriza! In iulie ac cifrele s-au dublat, totalul fiind acum de 227.820 utilizatori din Romania, din care 210.860 peste 18 ani, 119.700 de sex feminin si 94.500 de sex masculin. (sursa) [...]

    Pingback by Proiect STANDOUT: lista companiilor romanesti pe Facebook « Blogul oficial STANDOUT — July 20, 2009 @ 9:49 am

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a comment




mulu