post Sa scapam asadar de “depinde”

July 23rd, 2009

Insemnare despre: advertising,romania perfectibila — clickio @ 10:36 am

Vorbeam zilele trecute cu o agentie care voia sa imi vanda servicii de design si programare si tot o ametea cu costurile, care, ahem, “ele depinde”. Si am zis sa fac o fapta buna si sa ii invat ceva:

1. cred ca toata lumea s-a saturat sa auda ca totul “depinde”. E la mintea cocosului ca valoarea oricarui serviciu prestat… depinde… de calitate si volum. Stiu ca in ce priveste ambele componente, si designul si programarea pe internet astea sunt mai greu de cuantificat direct, insa un raspuns care se termina in “depinde” si “…” nu ma ajuta sa iau o decizie. Si atunci incercam asa, in ordinea crescatoare a utilitatii:

2. Pana sa imi faci o propunere concreta, sau sa-mi analizezi o cerinta concreta, da-mi exemple practice sau teoretice de minim si maxim. Site-ul asta, cu facilitatile astea, care arata asa, costa atat, iar site-ul asta, cu facilitatile astea, si care arata asa, costa atat. Sau bannerul asta, in conditiile astea, e atat. Sau campania asta, atat. Asta ca sa nu fac infarct cu ocazia primei comenzi.

3. Pentru a ma ajuta sa imi fac o estimare mai exacta, am nevoie de exemple din activitatea ta anterioara, mult mai apropiate de valorile din piata decat estimarile tale teoretice. Evident, pot fi cazuri in care unii clienti au platit mai mult sau chiar mai putin decat valoare pietei dintr-un anumit moment sau altul, din motive obiective sau subiective, insa oferi niste repere care pot fi folosite in comparatii, si de la care poti porni atunci cand incerci sa iti faci un buget.

Asa ca sper sa auzim din ce in ce mai putin ca “depinde”. Stim asta, cand intrebam “cat costa” vrem mai mult decat “depinde”. Vrem sa putem estima cat mai corect cat ne-ar costa, si orice furnizor trebuie sa-si ajute cat mai bine clientii sa-si faca estimari initiale.

6 Comments »

  1. Oare citesc aici ce-i pe care incerci sa-i inveti ceva? Iar daca citesc, oare invata ceva? Totusi, incercarea asta de a explica lucruri elementare e bine-venita, ca te minunezi sa vezi citi nu stiu nici macar aceste lucruri simple.

    Comment by ITist — July 23, 2009 @ 3:08 pm

  2. Le-am explicat si la telefon aceleasi lucruri, aici le-am pus pentru eventualii vizati care mai citesc si se simt, si pentru ceilalti care ne luptam cu ei, ca sa aiba un link la indeman pentru a-l folosi la nevoie.

    Comment by clickio — July 23, 2009 @ 3:13 pm

  3. Din pacate, de asemenea greseli ale unor prestatori de servicii ne intalnim in mai multe domenii. Ceea ce nu constientizeaza acestia e ca orice raspuns evaziv il va indeparta pe client de ei.

    Pe de alta parte, sunt clienti care vor intreba “Cu cat imi faci un site?”, fara sa dea detalii, si se asteapta la un raspuns fara sa ii fie adresate intrebari (cu sigurnata, nu e si cazul tau).

    Comment by tudor — July 23, 2009 @ 3:27 pm

  4. Subscriu in totalitate! Si eu m-am saturat sa aud de o mie de ori pe zi ca totul ‘depinde’… si asta nu neaparat in legatura cu un cost. E un cuvant trendy prin care iti poti exprima lejer flexibilitatea totala fata de orice subiect, fara sa-ti asumi nimic concret. Ca deh… depinde…

    Comment by Radu Apostolescu — July 23, 2009 @ 3:41 pm

  5. Tudor, la intrebarea “cu cat imi faci un site” ii poti raspunde cu minim si maxim, si apoi sa mergi din aproape in aproape. Clientul nu trebuie sa stie totul despre dezvoltarea unui site de la inceput, un adevarat consultant ii explica tot ce are nevoie sa stie pentru a lua decizii.

    Bun venit, Radu! Da, e aceeasi flexibilitate care razbate si prin pozitionarea “full service”, mai ales pe online in ultima vreme…

    Comment by clickio — July 23, 2009 @ 3:46 pm

  6. cred ca fiecare are nevoie sa construiasca produse \ servicii de referinta (constructie de site asa cu cost atat, constructie de campanie asa cu cost atat) – asa le place clientilor

    doar ca… daca cineva cumpara doar produse predefinite atunci pierde creativitatea din spatele strategiei.

    cu ce il ajuta sa stie ca un site cu X optiuni costa 1000 euro daca in urma planificarii trebuie sa ia un site de 4 ori mai scump?

    Planificarea bugetului trebuie sa includa un buget realist pentru tehnologie, creativitate, rapiditate si eventual brand dupa care selectia este mult mai usoara CHIAR DACA EXISTA PRET MIN – MAX sau NU

    Comment by Munteanu Ionut Radu — July 26, 2009 @ 9:11 pm

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a comment




mulu