post ALERTA! Ne concentram pe 1, respectiv 20% din ce fac utilizatorii!!!

August 13th, 2009

Insemnare despre: advertising — clickio @ 9:16 am

Sa luam cele mai lucrative zone ale internetului romanesc: publicitatea si comertul electronic. In ambele exista o concentrare excesiva a atentiei pe raspunsurile cat mai directe si este ignorata zona gri a raspunsului indirect, al efectului intarziat al unei campanii, in pasii pe care i-am invatat la cursurile de marketing clasic, sau in pasii normali pe care ii putem descoperi daca ne analizam si propriile comportamente de consumatori.

Ratele de click sunt infime, majoritatea SUBUNITARE, stim cu totii asta, insa asta nu are o legatura directa cu performanta unui vehicul publicitar. Asa cum o spun permanent, efectul principal al unei reclame este influentarea prin expunere, click-ul sau actiunea directa fiind bonusul care diferentiaza internetul de alte medii.

Azi via Twitter am mai descoperit inca un articol care sustine asta. Pentru cei inca ne-convinsi de cele de mai sus, vi-l recomand cu incredere: “An eulogy for the click-through”. Pentru cine vrea o mostra ca reclamele ii influenteaza si pe cei care nu dau click, mai am cel putin un articol pe tema asta.

Insa, culmea, acelasi lucru se intampla si in comertul electronic.

Un studiu efectuat in US arata ca doar 20% din vizitatorii unui magazin online intra pe el ca sa cumpere, restul de 80% avand in minte un cu totul alt obiectiv pentru acea vizita specifica,legat direct de vanzare (browsing, research, comparare de preturi) insa nu tot timpul in dispozitia de a apasa “cumpara acum”.

Si e mai important decat sa-i stresam cu “Cumpara acum. ACUM! AAAAACUUUUUUM!!!” sa ii ajutam sa isi atinga obiectivele pentru care au ajuns pe site, pentru ca un studiu arata ca de asta depind si sansele ca atunci cand vrea sa cumpere, tot aici sa ajunga.

Si practic pentru 80% din vizitatorii unui site avem de facut alte doua lucruri decat sa urmarim cu lacomie convertirea lor in clienti: sa aflam care le sunt obiectivele, sau task-urile pe care le au in minte cand au intrat pe site, si sa-i ajutam sa le duca la capat cat mai repede si mai bine, creindu-i in felul asta o experienta placuta, memorabila, similara cu engagement-ul cautat de advertiseri prin publicitatea online de tip display/branding.

Ce frumos ar fi daca toamna asta, pe ecranele tuturor marketerilor, advertiserilor si plannerilor, ar aparea indicatori despre efectul principal al campaniilor si despre satisfacerea obiectivelor individuale ale utilizatorilor de pe site-uri, in paralel cu deja clasicele rate de click si de conversie…

5 Comments »

  1. un prim pas ar fi sa elimine inregistrarea obligatorie, le-ar creste vanzarile cu sute de procente

    Comment by Stefan Murgeanu — August 13, 2009 @ 9:35 am

  2. @Stefan Nu le-ar creste cu sute de procente, dar in anumite conditii ar putea creste.

    @Clickio lucrurile se misca si la noi in directia care trebuie insa cu o viteza putin mai mica, sau sa fim cinstiti, incomparabil mai mica…

    Comment by Liviu Taloi — August 13, 2009 @ 11:56 am

  3. Sa ma ierti, dar niste rate de click supraunitare ar fi un exercitiu de-a dreptul funambulesc. Vrei tu sa zici, sub 1% ? Adica, subunitare cu 2 de 0 ?

    Comment by Mircea Popescu — August 13, 2009 @ 12:10 pm

  4. [...] daca in SUA majoritatea vizitatorilor unul magazin online vor sa se informeze pe diverse teme, in Romania ei vor sa cumpere – de obicei un produs deja stiut, dar asta in [...]

    Pingback by Cumpara — August 13, 2009 @ 3:04 pm

  5. [...] 3. ALERTA! Ne concentram pe 1, respectiv 20% din ce fac utilizatorii!!! [...]

    Pingback by 1000 de clickuri cu 4 linkuri pe twitter | Ionut Oprea — September 24, 2009 @ 8:51 am

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a comment




mulu