post Despre Webstock Awards 2009 si cum am contribuit involuntar la una din problemele internetului romanesc

September 23rd, 2009

Insemnare despre: internet,social media — clickio @ 7:25 am

A fost Webstock 2009, o zi in care am fost mai ocupat decat organizatorul evenimentului, pentru ca asa cum unii din voi stiu m-am trezit la 4 ca sa termin task-urile de peste zi, ca sa am timp sa asist si la o parte din prezentari, si sa imi termin si prezentarea pe care am sustinut-o in cadrul workshop-ului despre monetizarea blogurilor de la final.

A fost un eveniment reusit, care m-a tinut la Radisson pentru 14 ore, in care printre prezentari m-am intalnit cu o lista lunga de clienti actuali si viitori, dupa care am mai stat si la o bere cu o parte din crema participantilor. Au urmat pizza tirolese si somn lung de 8 ore, pt cei obisnuiti cu tweet-urile lui Florin Grozea :)

Ceea ce am observat inca din etapa preselectiei pentru inscrierile la Webstock  Awards 2009, fiind in juriul preselectiei, a fost ca, la fel ca si la alte competitii romanesti, se inscriu foarte putine site-uri, proiecte, si campanii importante din fiecare categorie (exceptia de anul asta a fost microblogging).

Suferim de o problema pe care as numi-o “underparticipation”, un cuvant care inca nu exista in dictionare inca, desi deja e folosit. In cazul nostru, e o tendinta a proiectelor principale din fiecare categorie de a nu participa la astfel de competitii de industrie, situatie in care participa multe proiecte noi, si cate unul mai rasarit. Si dezechilibrul asta are si  implicatii interne, si anume, competitia devine inegala, si externe, pentru ca nu mai exista o relevanta a castigatorilor pentru intreaga categorie de site-uri sau campanii pe care o reprezinta.

Pe de alta parte, exista si o tendinta nociva care sustine acest “underparticipation”, noi preferam sa stam pe margine si sa criticam, sa criticam agresiv, sa injuram uneori competitiile de acest gen, aratand cu propria lentila bubele din capul fiecarui concurs, jurat, participant si promotor, si sa concluzionam over and over and over and over and … and OVER AGAIN ca suntem la pamant, ca jocurile sunt facute, etc, etc, etc.

Fara a avea nici o legatura cu tendinta asta nociva, ba fiind chiar primul si eternul ei adversar, anul asta am contribuit la underparticipation la Webstock Awards, prin faptul ca nu am inscris macar o parte din cele peste 10 campanii pe bloguri derulate de la inceputul anului si pana in august de STANDOUT (numai in septembrie am demarat alte patru).

Nu am facut-o din cauza ca toata vara am muncit la campaniile de acum si la cele care urmeaza, si participarea la competitii a avut prioritate mai redusa. Nu era suficient sa completam formularele lui Cristi, trebuia sa cerem acordul agentiilor de publicitate cu care am lucrat la campaniile respective, ele, la randul lor sa ceara acordul clientilor, samd.

Dar acum imi dorit sa fi participat si imi pare rau ca n-am facut-o (chiar daca am luat un loc 2 impreuna cu iLeo fara sa participam, campania fiind inscrisa de colegii de la iLeo). Poate inscriem ceva la Internetics, impreuna cu agentiile alaturi de care lucram de atata timp. Am sa revin pe tema asta.

Si va invit, fara vreo directie anume (nu e un articol despre Internetics) sa folositi orice astfel de oportunitate mai apare.

In plus, asa cum am facut-o si la Webstock la prezentarea despre publicitatea pe bloggeri, le multumesc si acum inca o data tuturor bloggerilor cu care am lucrat pana acum, si tuturor agentiilor si clientilor care au inteles acest mediu si care au avut incredere in potentialul lui.

Problema insa ramane: cum rezolvam acest underparticipation?

3 Comments »

  1. “Underparticipation-2009″ s-ar traduce (probabil) ori prin lipsa de timp pentru a te ocupa de inscrieri (prezentare proiect, “cosmetizare” pentru concurs, comunicarea cu clientul, etc – toate astea consuma timp pretios, asa cum ai spus si tu), ori prin lipsa de proiecte cu adevarat interesante (“de scos la rampa”) ori prin lipsa de interes/entuziasm (“ce ma intereseaza pe mine sa ma bag, ce-mi iese, pina la urma?”) … Nu cred ca exista un leac pentru situatie – poate doar relaxarea industriei (alminteri cam crispate), poate cresterea/schimbarea mizei jocului pe baze reale, pragmatice, care sa genereze vizibilitate (“frate, castigi la categoria asta, iti *garantam* o acoperire media in x publicatii online, y interviuri, etc”) sau alte recompense palpabile ($$$), dar si o mai buna comunicare a evenimentului/competitiei.

    Chiar, Ionut, ce crezi, daca miza unei “competitii” de acest gen ar fi o masina oferita de unul din sponsori, sau premii consistente in $$$, s-ar schimba raportul de forte? S-ar modifica sensibil numarul de inscrieri?

    Comment by Richard — September 23, 2009 @ 4:45 pm

  2. Problema nu e cum vindecati simptomul, ci cum tratati cauza. Pentru ca “underparticipation” nu e decat simptomul, buba de la suprafatza. Iar cauza reala se regaseste in felul in care aceste pe_vremuri_”concursuri, acum_”evenimente” si-au subminat singure credibilitatea, de la an la an, ajungand niste proverbial big jokes. Asa e cand tratezi un lucru fara sa-ti pese, fara sa te gandesti la consecinte, concentrat doar pe incasarea de azi. Cum iti asterni, asa dormi. Ma amuz teribil acum, cand aud ca problema ar fi aceasta “underparticipation”, cu alte cuvinte lipsa acuta a masei de manevra critice care sa confere un lustru de credibilitate “evenimentelor”.

    Comment by Eros — September 23, 2009 @ 4:59 pm

  3. Richard, avem aceeasi problema, insa trebuie sa recunoastem ca e o problema. Ar trebui sa alocam timp si pentru asta, si pentru a participa la activitati de industrie.

    De relaxat piata noastra nu se va relaxa singura, ci trebuie ajutata, ceea ce si incercam sa facem la IAB, printre altele, iar o miza mare nu cred ca i-ar motiva pe cei mari sa participe, ci tot pe cei mici.

    Eros, nu sunt de acord cu tine. Industria asta nu e “o masa de manevra” si sunt sincer curios de ce te consideri asa. Competitiile sunt competitii, asta cu credibilitatea e o marota mestecata de eternii critici ai competitiilor, cei care stau pe tusa si critica distructiv, si care evident si-ar si dori ca acest gol de credibilitate sa existe, ca sa le justifice critica.

    Acum, e posibil ca un motiv pentru care unii nu participa sa fie tocmai scandalurile generate de criticii astia, sau promisiunea lor de a scandaliza fiecare editie, insa nu cred ca e motivul principal.

    Daca ar exista motivatie si entuziasm, n-ar mai tine nimeni cont de niste voci razlete.

    Si nu am nici o problema ca toti cei care critica toate competitiile actuale sa se adune intr-un club si sa creeze competitia lor, care sa acopere aceleasi arii largi, prin care sa demonstreze ca o pot face mai bine.

    Un mare scriitor avea o vorba: “Nu-ti place cartea mea? Scrie tu alta”.

    Asadar, astept. Sincer. Pana atunci, le avem pe cele care exista.

    Comment by clickio — September 24, 2009 @ 7:38 am

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a comment




mulu