Pe tolo.ro nu exista dialog, asa ca public aici pozitia mea despre ultimul atac de acolo asupra industriei de online
September 9th, 2009
Sunt dezamagit. Auzisem ca Tolo modereaza la sange dupa bunul plac comentariile de pe tolo.ro, si nu le accepta decat pe cele care ii convin, a scris si Zoso despre asta, insa nu am crezut-o pana nu mi s-a intamplat si mie. Si am asteptat aproape 24 de ore, asa ca nu incape scuza ca nu a fost timp, articolul respectiv are acum 36 de comentarii.
UPDATE: intr-un final comentariul meu a fost aprobat, in urma multor alte comentarii. A fost aprobat, in cele din urma, probabil pentru ca altfel ar fi fost o situatie penibila, un apel la transparenta caruia ii lipseste fix transparenta reclamata.
Oricum, pozitia mea ramane aceeasi: nu cred ca asta a fost un mod constructiv de a rezolva o problema intr-o piata atat de agitata. Dar nici nu stiu daca asta isi propusese, sa rezolve ceva.
N-a facut decat sa agite spiritele, insa agitatia trece, problemele raman. Din pacate, Cataline, ambele probleme ramanin in continuare in picioare, si problema cu sistemul BRAT de transparenta a campaniilor, si problema acelor campanii pe care le reclama Tolo si Doru Panaitescu.
Ati facut putin scandal, ati lasat loc unor trolli sa acuze pe cei care au intrat in dialog de apartenenta la “gasti” si la interese ascunse, si PROBLEMELE TOT ACOLO AU RAMAS. Asta era rostul articolului, scandal de dragul scandalului???
In acelasi spirit orientat spre transparenta si dialog care a dus si la aprobarea intr-un final si a comentariului meu, astept si un raspuns la aceasta intrebare. Vreau sa stiu care a fost obiectivul si finalitatea acestui articol de infierare generica a industriei.
Asa ca redau aici comentariul introdus pe tolo.ro la acest articol care tolo.ro dupa cenzurarea asta imi da de inteles ca nu sustine dialogul, ci doar discutiile intre prietenii acelui blog, restul fiind cenzurati. E ca o dezbatere politica in care moderatorul tine cu un partid si le taie microfonul celorlalti cand vorbesc sau pune publicitate peste ei, pentru ca la TV ar fi chiar haios sa-i aiba in platou si sa se joace cu ei de-a ignoratul + scosul sunetului. care a fost aprobat dupa ce am reclamat asta aici, pe blogul meu personal.
Si culmea cea mai mare e ca articolul pretindea a sustine “un internet transparent”. Ce transparenta e asta, Catalin?!?
Ionut Oprea Says: Your comment is awaiting moderation.
September 8th, 2009 at 3:23 pm
Catalin, acuzatia ta e grava si nemeritata, si nu face deloc cinste unei industrii care numai de scandaluri nu mai are nevoie, ca are mereu suficiente. Create de jucatori care cred ca doar prin scandal pot rezolva ceva.Si vreau sa cred ca ai suficienta ratiune cat sa intelegi ca nu e singurul mod.
Eu sunt pentru un internet transparent. Fac voluntariat la IAB de doi ani si incerc sa am o contributie la industria asta oropsita, dincolo de activitatea firmei mele. Si cred ca da, in conditiile in care se gaseste o solutie ok pt toata lumea, ar trebui sa existe transparenta completa in online tocmai pentru a creste increderea advertiserilor in acest mediu. Insa pentru asta, si nu pentru cazurile despre care vorbesti.
Pe mine, personal, ca agentie de online, si ca voluntar la IAB, ma jigneste profund un astfel de articol, care acuza intreaga industrie de masluiri, din cauza unui dezacord pe care-l aveti la BRAT:
“Pentru ca in internetul din RO exista cazuri in care se plateste publicitate care nu apare. Anumiti editori de siteuri mint pur si simplu si raporteaza afisari care nu exista in realitate. Efectul? Campaniile sint trucate si banii sint incasati nemeritat.”
Eu unul nu ma gandesc decat la ce solutii sa adoptam acum in cazul in care o sa se duca naibii bruma de incredere pe care o au clientii in sistemele de monitorizare existente…”
Later edit:
NU e o concluzie general valabila pentru internetul romanesc, nu e asta regula, e o generalizare foarte periculoasa, care va avea repercusiuni grave. Si nu ma intelegeti gresit, nu vreau sa musamalizam cazurile care exista, daca exista, dimpotriva, sa fie anuntate si asumate, ca si cazuri exceptionale, insa e gresit sa generalizam, mai ales in public. Mai ales de pe pozitiile astea.
Partea intr-adevar trista e ca dupa ce am mentionat pe Twitter pozitia mea am aflat si eu de doua cazuri, care cred ca sunt totusi exceptii de la regula, si in care, daca as afla detalii, as arde pe rugul oprobriului public agentiile si persoanele implicate.
Acum, cititorii blogului meu stiu ca unele agentii mai au ca solutie de monitorizare si adserverul propriu, dar pe care nu o folosesc insa suficient.
















Banuiesc ca asa trebuie sa fie, daca am bagat de seama chiar si eu
http://www.orlando.ro/2009/09/08/draga-tolo/#comment-209751
am considerat intotdeauna ca omul trebuie sa faca ce stie mai bine. Uneori insa, din cauza ca faci bine ceva, ajungi peo pozitie in care trebuie sa faci bine cu totul altceva. Iar atunci calitatile din partea cealalta pot deveni defecte. Asa se intampla si cu retorica jurnalistica, daca o aplici la strategii. Aici a gresit Tolo. Concluzia: daca nu poti sa te detasezi si sa fi strategistul cutare in loc de ziaristul cutare, mai bine o lasi balta.
)
(Daca tot ai oferit spatiu de discutie
Comment by marie jeanne — September 9, 2009 @ 12:23 pm
Nu sunt de acord cu moderarea lui tolo, dar n-ai zis nimic la obiect.
Comment by Dan — September 9, 2009 @ 12:29 pm
Dane, daca zici asta, ignori fix miezul problemei. Nu mi se pare normal ca un manager sa faca astfel de declaratii publice despre piata pentru a-si urmari interesele proprii. E un santaj mediatic: sunteti de acord cu mine sau arunc cu noroi in voi, zic ca faceti manarii. Nu asa se rezolva lucrurile.
Comment by clickio — September 9, 2009 @ 12:37 pm
@marie_jeanne: Da, e posibil sa ai dreptate, as vrea sa cred ca e o greseala rezultata din lupta dintre cele doua personalitati.
Comment by clickio — September 9, 2009 @ 12:39 pm
Exceptii exista peste tot si cred ca nu le vom putea evita niciodata. Dar sunt nereprezentative! De aceea se si numesc exceptii.
Generatorii acestor exceptii, insa, vor plati in timp, sunt convins de asta. Adica sunt sigur, nu doar convins…
Comment by Tudosiei — September 9, 2009 @ 3:31 pm
[...] pe rand, ce spune Tolo, apoi raspunsul lui Orlando si declaratiile de sustinere ale lui Ionut, Val si Costin, stau si ma gandesc cand a devenit Internetul o alta [...]
Pingback by E timpul pentru un Internet matur. Si calm. Cu reguli clare. Si respect. | Pagina lui Dragos Stanca — September 9, 2009 @ 5:22 pm
Ionut, daa tu stii de doua si eu de alte doua (sincer nu ai cum sa stii de cele pe car ele stiu eu) iti dai seama cate or mai fi?
- evident sa nu fie doua la primarie doua la prefectura.
Poate generalizarea e exagerata, dar fum fara foc nu iese.
Daca ne mai strangem cativa cine stie cate cazuri mai gasim
Comment by Doru Panaitescu — September 9, 2009 @ 6:04 pm
Eu vad comentariul tau afisat pe tolo: http://sp2.ro/1132b6 - nu stiu de ce, poate din motive filozofice, dar argumentele lui Tolo mi se par mult mai de bun simt si mai la obiect decat cele ale “gastii” voastre. Poate ma insel. Succes!
Comment by Scuze — September 10, 2009 @ 8:28 am
A scris si Zoso despre asta?! Pfff… tre sa fie ceva interesant atunci.
Comment by RobertP — September 10, 2009 @ 10:31 am
culmea e ca a aparut comentariul. probabil nu stia gusti toate cuvintele din el si de aia nu l-a aprobat.
Comment by zoso — September 10, 2009 @ 8:36 pm
Catre anonimul care semneaza cu “Scuze”: nu fac parte din nici o “gasca”, si dincolo de a scrie si comenta pe bloguri fac voluntariat pt asociatia industriei de publicitate online din Romania, de asta ma deranjeaza spalatul rufelor in public, m-a deranjat de fiecare data.
Dealtfel sustin BRAT, SATI si orice initiativa de a face internetul romanesc mai transparent. Si incerc s-o fac si prin fapte, nu doar prin vorbe.
@Doru: “Poate generalizarea e exagerata, dar fum fara foc nu iese.” Sunt perfect de acord, tocmai de aia cazurile de fum trebuie analizate si rezolvate, urmand sa fie anuntate dupa ce au fost rezolvate: uite cat de buni suntem, rezolvam orice problema apare, nu facem o bataie publica in noroi ca sa dam impresia ca asa e in toata piata.
Comment by clickio — September 14, 2009 @ 8:46 am